Diferencies ente revisiones de «Alministración provincial romana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: "manos" => "manes"
m n'el so manes => nes sos manes
Llinia 9:
El procónsul tenía un altu rangu dientro de les maxistratures romanes: venía dempués del cónsul. El so rangu yera equivalente al del pretor pero exercer sobre un territoriu determináu (provincia), ente que les funciones del pretor tomaben la totalidá del territoriu de la República.
 
El procónsul yera al empar xeneral, alministrador y xuez supremu na so provincia, y axuntaba n'elnes sosos manes toles funciones que d'antiguo tuvieren los cónsules y qu'agora taben partíes ente los cónsules, el pretor, el censor, los conceyales curules, los ''trés viri nocturni'', los tribunos del pueblu y el xefe de la caballería. Namái les cuestiones financieres de la provincia escapaben a la so ''imperium'', yá que pa llevales a cabu creóse la figura del [[cuestor provincial]] o procuestor, que dependía direutamente del Senáu. A los procónsules esixíase-yos sobriedá y probidad.
 
Ente los trés de [[Hispania]] figuró [[Catón el Viejo|Catón]], qu'alministró la provincia de [[Hispania Citerior]] con una probidad y un celu ahorrativo escepcional, pero'l so exemplu tuvo pocu asonsañadores. Catón viaxaba pola provincia a cuerpu con un solu servidor. Cuando terminó'l so serviciu vendió'l so caballu pa nun cargar al Estáu colos gastos del tresporte.