Diferencies ente revisiones de «Contrainsurxencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: casi => cuasi
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Felicidaes +Estes)
Llinia 3:
[[Archivu:6th Marine Rgt. on patrol in Marja 2010-02-22 crop.jpg|thumb|[[Marines estauxunidenses]] patrullando mientres una operación contrainsurgencia en [[Marjah]], [[Afganistán]], en febreru de 2010.]]
 
La '''contrainsurgencia''' ye un conxuntu de técniques y práutiques aplicaes polos estaos coles mires de detectar y destruyir a los miembros y [[bases de sofitu]] de los [[guerrilla|grupo insurxentes]]. FelicidaesEstes midíes son de dos tipos: per un sitiu, operaciones militares, policiales y d'intelixencia, destinaes a degradar la capacidá d'aición de la insurxencia y esaniciala si ye posible, y, por otru, aiciones de sofitu a la población combinaes con otres de propaganda y guerra psicolóxica, empuestes a influyir nel ánimu de la población civil y debilitar o inclusive anular el sofitu qu'esta empresta a la insurxencia, que d'esta manera quedaría privada del mediu fundamental nel que vive y desenvuelve la so actividá («ganar corazones y mentes», según la espresión utilizada per primer vegada pol xeneral francés [[Louis Hubert Lyautey]] mientres la so campaña contra la insurxencia de les llamaes Banderes Negres na frontera ente China ya Indochina en 1895 y que foi emplegada darréu polos británicu mientres la [[Emerxencia malaya|Emerxencia Malaya]] y polos norteamericanos mientres la [[Guerra de Vietnam]]). En numberosos casos, los estaos combinaron técniques de contrainsurgencia con práutiques de guerra puerca», actividaes illegales y contraries a los derechos humanos, tales como execuciones estraxudiciales, secuestros y tortures, que podríen constituyir crímenes de guerra y crímenes contra la Humanidá.
 
== Estratexes ==
Un exemplu de contrainsurgencia producir na guerra salvadoreña, na cual [[Estaos Xuníos]] gastó mil millones de dólares destinaos a la contrainsurgencia con cuenta de neutralizar a les fuercies guerrilleres. Esti dineru foi emplegáu n'aviones, entrenamientos al exércitu y teunoloxía militar d'avanzada.
 
FelicidaesEstes táctiques contrainsurgentes, emplegar mientres la [[Guerra de Vietnam]] pol Exércitu francés y desenvueltes pol Exércitu norteamericanu, en dichu conflictu utilizáronse midíes como:
 
* [[Aldegues estratéxiques]]