Diferencies ente revisiones de «Robert Louis Stevenson»

Contenido eliminado Contenido añadido
m películes
m Iguo plurales
Llinia 27:
Nos años de la so adolescencia Robert acompañó al so padre nos sos frecuentes viaxes, lo qu'inspiró dalgunes de les sos obres.
 
Ingresó na [[Universidá d'Edimburgu]] como estudiante d'[[Inxeniería naval|Inxeniería Náutica]]. Sicasí, la eleición de la carrera foi más pola influencia del so padre, que yera inxenieru, que por gustu propiu. Esto llevó-y al abandonu de la inxeniería en pos del estudiu de derechu. En [[1875]] empezó a prauticar la l'[[abogacía]]. Tampoco tuvo una carrera brillosa nesti campu, yá que'l so interés concentrar nel estudiu de la llingua.
 
Aína apaecieron nél los primeros síntomes de la [[tuberculosis]] y empecipió una serie de viaxes pol continente. En [[1876]], a los ventiséis años, en [[Grez (Oise)|Grez]] ([[Francia]]), conoció a [[Fanny Osbourne]], una norteamericana que taba dixebrada. Stevenson y Fanny namoráronse. Él publicó'l so primer llibru en 1878. Ella partió a California, pa tramitar el so divorciu, y Stevenson siguir, un añu dempués. Casóse con Fanny en 1880, a los trenta años. La pareya vivió un tiempu en Calistoga, nel [[Alloñáu Oeste]]. Escribió hestories de viaxes, aventures y romance. La so obra ye bien versátil: [[ficción]] y [[ensayu]], ente otres.
Llinia 39:
 
=== Ediciones completes y alministración del so legáu ===
El legáu de Robert Louis Stevenson ye una vasta obra qu'inclúi noveles mayores, cuentos, cróniques de viaxe, obres de teatru, poesía, ensayos y cartes que, nes distintes ediciones de les obres completes, ocupen de diez a trenta y cinco volumenvolúmenes. La primera, editada pol so amigu [[Sidney Colvin]] y conocida como la ''Edinburgh Edition'' (1894-1898), consta, por casu, de veintiocho volumen, ente que la qu'editó'l so fiyascu [[Lloyd Osbourne]] ente 1921 y 1923 en Nueva York (la ''Vailima Edition'') tien veintiséis volumen.
 
== Bibliografía ==