Diferencies ente revisiones de «Transición de fase»

Contenido eliminado Contenido añadido
m "rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
m preferencies llingüístiques: local => llocal
Llinia 32:
'''Transiciones de fase de primer orde''': La primer derivada de G ye discontinua. Suelen caracterizase pola esistencia de calor latente: Na transición, el sistema absuerbe o llibera una cantidá d'enerxía proporcional al tamañu d'ésti. Mientres esti procesu, la temperatura del sistema permanez constante magar la tresmisión de calor. Como la enerxía non puede tresmitise instantáneamente, mientres la transición coesisten rexones o dominios con distintes fases.
 
Pa valores de los parámetros abondo próximos a la coesistencia de fases, la enerxía interna G al respective de un parámetru non natural <math>X_j</math> presenta dos mínimos: Unu global que caracteriza al estáu estable, y otru localllocal que caracteriza a un estáu metaestable. El sistema n'equilibriu atopar nel estáu estable, pero una perturbación abonda puede llevar a un subsistema al estáu metaestable. Sicasí, una perturbación menor devolver l'estáu estable. Na coesistencia de fases, los dos mínimos tienen el mesmu valor. A cada mínimu correspuéndelu un valor determináu del parámetru d'orde, d'ende la coesistencia de fases.
 
Exemplu de transiciones de primer orde son los [[cambéu de tao|cambeos d'estáu]]: La [[evaporación]], [[Licuefacción de gases|licuefacción]], [[Fusión (cambéu d'estáu)|fusión]], [[ebullición]] o la [[sublimación]].