Diferencies ente revisiones de «Gertrude Bell»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m cartafueyu de países: El Cairo => El Cairu
Llinia 22:
Cuando se declara la guerra, Gertrude Bell solicita ser unviada a Oriente Mediu, lo que-y foi refugáu. Entós preséntase voluntaria de la [[Cruz Roxa]] francesa.
 
Sicasí, foi unviada en payares de 1915 al gabinete árabe d'El CairoCairu (Exiptu), dirixíu naquel momentu pol xeneral [[Gilbert Clayton]]. Ellí realcontróse con [[Thomas Edward Lawrence|Lawrence d'Arabia]]. De primeres nun tien un cargu oficial, pero pon en llimpiu los datos de Lawrence sobre los allugamientos y l'estáu d'ánimu de les tribus árabes que podríen aliase colos británicos contra'l [[Imperiu Otomanu]]. Eses informaciones sirvieron a Lawrence nes sos negociaciones colos árabes.
 
El 3 de marzu de 1916 foi unviada a [[Basora]], qu'l'[[British Army|exércitu británicu]] tomara en payares de 1914, p'aconseyar al oficial encargáu de los asuntos políticos [[Percy Cox]], sobre una rexón qu'ella conocía meyor que cualesquier occidental. Diseña mapes qu'ayuden al exércitu británicu a llegar a Bagdag con seguridá. Apuerta a la única muyer oficial encargada d'asuntos políticos del exércitu británicu, y recibe el títulu de ''Oficial d'enllaz, correspondiente con El Cairo''. Controla bien especialmente a [[St John Philby|John Philby]], y enséña-y les sutilidades de les manipulaciones polítiques secretes. Cuando les tropes britániques tomen Bagdag, el 10 de marzu de 1917, foi unviada por [[Percy Cox]] a Bagdag col títulu de secretaria oriental ».
Llinia 31:
El 11 d'ochobre de 1920, Percy Cox vuelve a Bagdag y píde-y caltener el puestu de secretaria oriental, faciendo d'oficial d'enllaz col futuru gobernador árabe.
 
Formó parte, al pie de Percy Cox y Lawrence d'Arabia, del pequeñu grupu d'orientalistes aconceyáu por [[Winston Churchill]] pa participar na Conferencia d'El CairoCairu de 1921, destinada a trazar les fronteres del mandatu británicu y de los nuevos países, como Iraq. Mientres la Conferencia, nun regatió esfuercios por que la Transjordania ya Iraq fueren empobinaes por [[Abd Allah ibn Husayn|Abdalá I de Xordania]] y [[Faisal I d'Iraq]], dos fíos d'[[Husayn ibn Ali (jerife de La Meca)|Hussein ben Ali]], [[jerife de La Meca]], rei del [[Hedjaz]], que foi unu de los promotores del mandatu británicu de la [[Rebelión árabe|rebelión árabe de 1916]] contra'l [[Imperiu Otomanu]].
 
La influencia de Gertrude Bell condució a la creación d'un país de mayoría [[chiismu|chiita]] nel sur, y de minoría [[sunismu|sunita]] y [[Curdos|curda]] nel centru y nel norte. Los británicos refugaron un estáu separáu pa los curdos pa tener el control de los campos de petroleu que s'atopen nos sos territorios.