Diferencies ente revisiones de «Adobe»

Contenido eliminado Contenido añadido
Holder (alderique | contribuciones)
m corr using AWB
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 1:
{{otros usos|Adobe Inc.|la empresa de software}}
[[Archivu:Viviendadeadoberebollar.JPG|300px|thumb|Vivienda construyida parcialmente con adobe. [[Rebollar (Cáceres)|Rebollar]] ([[Provincia de Cáceres|Cáceres]])]]
L''''adobe''' ye una pieza pa construcción fecha d'una masa de folla ([[magre]] y [[arena]]) entemecío con [[paya]], [[molde|moldiada]] en forma de lladriyu y ensugada al sol; con ellos constrúyense [[parede|paredes]] y [[muriu de carga|muries]] de variaes edificaciones. La técnicatéunica d'ellaboralos y el so usu tán estendíos por tol mundu, atopándose en munches cultures que nunca tuvieron rellación.
 
== Historia ==
Llinia 13:
En [[Méxicu]], [[Colombia]], [[Ecuador]], [[Perú]], [[Bolivia]], [[Arxentina]] y nel sur y norte de [[Chile]] les cases d'adobe son entá patrimoniu de munches families humildes, que caltienen esta tradición dende tiempos inmemoriales. Entemecer campera seca cola folla dexa una correcta aglutinación, gran resistencia albentestate y evita que los bloques una vegada solidificados tiendan a sedase. Darréu los bloques xuntar ente sigo con folla pa llevantar murios.
 
Anguaño dellos arquiteutos siguen utilizando murios d'adobe en combinación con [[cimientu|cimientos]], [[Columna (arquiteutura)|columnes]] y [[llosa de cimentación|lloses]] de [[formigón]] por cuenta de les sos carauterístiques. En munches ciudaes y pueblos de Centru y Sur d'América la construcción con adobes caltién viva anque amenazada poles imposiciones del mercáu formal o pola mala fama que-y fixeron los sismos y el mal de Chagas. N'[[Uruguái]], l'adobe ye una de les técniquestéuniques tradicionales de construcción qu'adulces foi dexada de llau anque nos postreros 20 años realizáronse esperiencies tantu en Montevideo como nel interior del país.
 
La reactivación d'una arquiteutura n'adobe en gran midida deber al aforru d'enerxía que les edificaciones con esti material suelen implicar, n'efectu l'adobe resulta un escelente aislante térmicu motivu pol cual amenórguense les demandes d'enerxía pa enfrescar o caldiar les viviendes. Per otra parte, unu de los problemes típicos del adobe ye la so absorción del mugor del suelu por capilaridad, pa esto una solución bastante frecuente ye utilizar un cimientu hidrófugo o impermeable d'hasta aproximao un metro d'altor sobre'l nivel del suelu, tal cimientu suel ser de piedres o, más modernamente, de formigón.
Llinia 35:
 
== Construcción con adobes ==
La construcción con adobes presenta la ventaya de la so semeyanza formal, constructiva y estética col lladriyu de campu cocío. En casu de disponer de muncha mano d'obra, especializada o non, esta técnicatéunica ye bien afecha en función de los procesos de fabricación que dexen la integración de gran cantidá de persones mientres el triáu y moldiáu anque se debe tener en cuenta equí ye'l control mientres la producción pa embrivir la variación de les dimensiones y la forma irregular de les pieces. Los murios d'adobes presenten bien bones condiciones d'aislamientu acústicu y térmicu por cuenta de les carauterístiques del material y les espesures utilizaes.
 
Les desventaxes d'esta técnicatéunica tán en función del propiu procesu de fabricación que puede resultar lentu yá que se riquir dos o tres semana pa poder utilizar les pieces en casu de que la producción facer n'obra. El procesu tamién depende de les árees de triáu, ensugáu y atroxu, que comandarán la continuidá de producción mientres s'espera que s'ensuguen les pieces anteriores. Poro, esta técnicatéunica rique cierta previsión d'infraestructura pa cuntar con superficies horizontales y llimpies, y zones protexíes pa evitar que l'agua d'agua afecte a la producción.
 
Les falles comunes nes construcciones con adobes pueden ser amenorgaes per aciu los controles de la tierra y los estabilizantes utilizaos, el dimensionado fayadizu de les pieces y los murios, el dimensionado fayadizu de la estructura, tantu de la cimentación como del muriu portante, o les vigues y pilastres y la proteición frente a l'agua y al mugor natural del terrén. Tanto les ventayes o desventaxes tienen de tenese en cuenta como datos de la realidá pero les condicionantes propies de la obra van ser les que determinen la viabilidá de los procesos o non.
Llinia 50:
Esta situación condució a que los gobiernos y la población polo xeneral favorecieren la reconstrucción con bloque, lladriyu y [[formigón]]. Sicasí, estes viviendes nueves, amás de perder la so calidá térmica, son más costoses y la so edificación en autoconstrucción faise más difícil. Por esta razón, munchos centros d'investigación y axencies de cooperación trabayen pa desenvolver construcciones antisísmicas n'adobe que sían saludables y socialmente costeables.
 
En Colombia y Perú desenvolviéronse diversos estudios y técniquestéuniques tendentes a llograr pieces d'adobe antisísmicas, emprestando especial interés na fayadiza composición y les sos dimensiones óptimas, pudiendo utilizase tantu en nueves construcciones como en rehabilitación.<ref>[http://books.google.com.ar/books?id=G7itHamZcrMC&pg=PA176&dq=adobe+sismorresistente&sig=ACfU3O33CdksF3LlKRzo8OkLI9PjmLplZQ Books.Google.com.ar] (manual pa construcción sismorresistente con adobe). [http://www.desenredando.org/public/llibros/2005/csrvbe/mradobetapia.pdf Desenredando.org] (manual pa la rehabilitación sísmica de viviendes construyíes n'adobe y muria triada, Colombia, 2005).</ref>
[[File:Reparaci%C3%B3n_de_construcciones_de_adobe_en_Vichuqu%C3%A9n_-_Regi%C3%B3n_del_Maule_-_Chile.JPG|thumb|Arreglu de construcciones d'adobe estropiaes pol terremotu del 2010 en Vichuquén - Rexón del Maule - Chile]]
[[File:Casa_de_adobe_despues_del_terremoto_de_2010_en_Chanco.JPG|thumb|Señalización sobre casa d'adobe dempués del terremotu de 2010 en Chanco - Chile]].