Diferencies ente revisiones de «Catedral-basílica de La nuesa Señora del Pilar de Zaragoza»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Gastizu +Gastón)
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 80:
En [[1752]], mientres s'empezaba a edificar la Santa Capiya, Ventura Rodríguez propunxo que decorara la cúpula elíptica d'esti espaciu'l mozu [[Antonio González Velázquez]], que s'atopaba en Roma estudiando con [[Corrado Giaquinto]]. En diseñando los bocetos preparativos cola collaboración del so maestru'l pintor italianu, empezó la execución del frescu cola tema La construcción de la S''alce Capiya y la Venida de la Virxe del Pilar'' na media naranxa, a lo que sumó la decoración de les pechinas cola representación de ''Cuatro muyeres fuertes de la Biblia''. La ornamentación pictórica foi inaugurada en [[1753]]. Nella González Velázquez amosó la so perfección académica nel dibuxu y el so fluyíu usu del cromatismu rococó.
 
Nun foi hasta [[1772]] que se siguió la decoración al frescu, col encargu qu'entós se fixo a un mozu [[Francisco de Goya]] de la bóveda del coreto de la Virxe, onde representó la ''[[Adoración del Nome de Dios]]''. Dende esos años, el cabildru catedraliciu encargara a [[Francisco Bayeu]], daquella pintor de la Corte, el restu de les cúpules y bóvedes qu'arrodiaben a la Santa Capiya. Empezó pintando la bóveda asitiada nel tramu de lantre de la capiya de la Virxe, cola tema ''Regina Sanctorum Omnium'' (Reina de tolos Santos), y siguió cola bóveda asitiada detrás, la dedicada a la reina de los ánxeles, ''Regina Angelorum''. A partir de [[1780]] Francisco Bayeu cuntó col so hermanu Ramón y el so cuñáu Francisco pa rematar la corona de la ornamentación de la Virxe. Goya encargar de la cúpula asitiada frente a la capiya de San Joaquín cola lletanía ''[[Regina Martirum]]''. Sicasí, al cabildru nun lu prestó'l so técnicatéunica suelta y el so dibuxu pocu académicu, polo que, en pintando con mayor adecuación clasicista les pechinas dempués de se-y refugaos los primeros borradores pa estes, dexó'l proyeutu bien dolíu col cabildru y enemistado col so cuñáu Francisco. Ramón Bayeu pintó otros trés cúpules colos asuntos ''Regina Virginum'', ''Regina Patriarcarum'' y ''Regina Confessorum''.
 
==== Cúpules central y de los pies del templu (sieglos XIX y XX) ====
Llinia 175:
 
==== Capiya de San Llorienzo ====
Otra de les capiyes que contién elementos de la fábrica orixinal barroca inaugurada en [[1718]], como los tien la de [[San Antonio de Padua]]. D'esa dómina caltién el frescu de la cúpula, una ''Xubida de San Llorienzo a la Gloria portáu por ánxeles'', dinámica composición barroca de [[1717]] de [[Francisco del Planu]], y l'averaderu o zócalo d'azulexos valencianos. Nos llaterales, otros dos llenzos del mesmu pintor: ''San Llorienzo ante l'emperador Valeriano'' y ''El martiriu de San Llorienzo'', de la mesma dómina. Destaquen la espresividá nos xestos y la técnicatéunica de pincelada suelta.
 
L'altar ye obra posterior, y foi diseñáu por [[Ventura Rodríguez]] en [[1780]] y executáu por [[Juan Bautista Pirlet]] —cantería de xaspes y mármoles— y [[Juan Fita]] —escultura—, que cinceló n'estilu académicu neoclasicista'l mediorrelieve de la escena central, ''Xubida de San Llorienzo a los cielos'', y l'escena de la predela, ''Matanza del papa Sixto II y los sos diáconos poles tropes de Valeriano''.