Diferencies ente revisiones de «Ciencia de materiales»

Contenido eliminado Contenido añadido
m rellación" en cuenta de "relación" (que nun ta nel DALLA)
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 8:
Históricamente, el desenvolvimientu y l'evolución de les sociedaes tuvieron íntimamente venceyaos a la capacidá de los sos miembros pa producir y conformar los materiales necesarios pa satisfaer les sos necesidaes. El prehistoriadores atoparon útil clasificar les primeres civilizaciones a partir de dellos materiales usaos: [[Edá de Piedra]], [[Edá del Cobre]], [[Edá de Bronce]] o [[Edá del Fierro]]. Esta última secuencia paez universal en toles árees, yá l'usu del fierro rique una teunoloxía más complexa que l'asociada a la producción de bronce, que de la mesma rique mayor tecnificación que l'usu de la piedra.
 
Les primeres civilizaciones tuvieron una disponiblidad bastante más amenorgada de distintos materiales que les civilizaciones más tecnificadas. Primeramente namái se disponía de materiales naturales o seminaturales como piedres, madera, magre, pieles, etc. Los metales non-preciosos raramente atópase na naturaleza, sinón que tán en formes de minerales y ríquese un procesu de separación del metal puro a partir del mineral correspondiente. Col intre del tiempu, en diverses árees del planeta llegar a técniquestéuniques pa producir materiales con nueves propiedaes cimeres a les de los naturales (principalmente [[aleación|aleaciones]]).
 
Fai relativamente pocu tiempu que los científicos llegaron a entender la rellación ente elementos estructurales de los materiales y les sos propiedaes. Esta conocencia, adquiríu nos postreros 200 años aproximao, capacitar, n'alto grau, pa modificar o afaer les carauterístiques de los materiales. Quiciabes unu de los científicos más relevantes nesti campu fuera [[Willard Gibbs]] al demostrar la rellación ente les propiedaes d'un material y el so microestructura.
Llinia 28:
La ciencia de materiales clasifica a tolos materiales en función de les sos propiedaes y la so estructura atómica. Son los siguientes:
* [[Metal]]es
* [[Cerámica técnicatéunica|Cerámicos]]
* [[Polímeru|Polímeros]]
* [[Materiales compuestos]]
Llinia 48:
 
== Aplicaciones y rellación cola industria ==
[[Archivu:Casting.jpg|thumb|Una de les técniquestéuniques rellacionada con esta ciencia ye'l moldio de lingotes.]]
 
La meyora radical na [[teunoloxía de materiales]] puede conducir a la creación de nuevos productos o al florecimientu de nueves [[industria|industries]], pero les industries actuales de la mesma precisen científicos de materiales p'amontar les meyores y alcontrar les posibles averíes de los materiales que tán n'usu. Les aplicaciones industriales de la ciencia de materiales inclúin la eleición del material, el so costu-beneficio pa llograr dichu material, les técniquestéuniques de procesáu y les técniquestéuniques d'analises.
 
Amás de la caracterización del material, el científicu o inxenieru de materiales (anque esista diferencia, munches vegaes l'inxenieru ye científicu o viceversa) tamién tien de tratar la estracción y la so posterior conversión en materiales útiles. El moldio de [[lingote]]s, técniquestéuniques de fundíu, estracción en [[altu fornu]], estracción electrolítica, etc., son parte de la conocencia riquida nun [[inxeniería metalúrxica|inxenieru metalúrxicu]] o bien un [[Inxeniería industrial (España)|inxenieru industrial]] pa valorar les capacidaes de dichu material.
 
Dexando aparte los [[metal]]es, los [[polímeru|polímeros]] y les [[Cerámica técnicatéunica|cerámiques]] son tamién bien importantes na ciencia de materiales. Los polímeros son un material primario usáu pa conformar o fabricar [[plásticu|plásticos]]. Los plásticos son el productu final dempués de que dellos polímeros y aditivos fueren procesaos y conformaos na so forma final. El [[PVC]], [[polietileno]], etc., son exemplos de plásticos.
 
No que fai a los cerámicos, puede citase el magre, según el so modeláu, ensugáu y cocíu pa llograr un [[material refractario]].