Diferencies ente revisiones de «Contrainsurxencia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Felicidaes +Estes)
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 3:
[[Archivu:6th Marine Rgt. on patrol in Marja 2010-02-22 crop.jpg|thumb|[[Marines estauxunidenses]] patrullando mientres una operación contrainsurgencia en [[Marjah]], [[Afganistán]], en febreru de 2010.]]
 
La '''contrainsurgencia''' ye un conxuntu de técniquestéuniques y práutiques aplicaes polos estaos coles mires de detectar y destruyir a los miembros y [[bases de sofitu]] de los [[guerrilla|grupo insurxentes]]. Estes midíes son de dos tipos: per un sitiu, operaciones militares, policiales y d'intelixencia, destinaes a degradar la capacidá d'aición de la insurxencia y esaniciala si ye posible, y, por otru, aiciones de sofitu a la población combinaes con otres de propaganda y guerra psicolóxica, empuestes a influyir nel ánimu de la población civil y debilitar o inclusive anular el sofitu qu'esta empresta a la insurxencia, que d'esta manera quedaría privada del mediu fundamental nel que vive y desenvuelve la so actividá («ganar corazones y mentes», según la espresión utilizada per primer vegada pol xeneral francés [[Louis Hubert Lyautey]] mientres la so campaña contra la insurxencia de les llamaes Banderes Negres na frontera ente China ya Indochina en 1895 y que foi emplegada darréu polos británicu mientres la [[Emerxencia malaya|Emerxencia Malaya]] y polos norteamericanos mientres la [[Guerra de Vietnam]]). En numberosos casos, los estaos combinaron técniquestéuniques de contrainsurgencia con práutiques de guerra puerca», actividaes illegales y contraries a los derechos humanos, tales como execuciones estraxudiciales, secuestros y tortures, que podríen constituyir crímenes de guerra y crímenes contra la Humanidá.
 
== Estratexes ==
Llinia 37:
- Combatir a les guerrilles nel so propiu terrén, la [[xungla|xungla malaya]], emplegando una fuercia cuasi igual a la guerrillera; nel sentíu de ser pequeña y móvil, tener una gran conocencia del terrén ya independencia del restu del exércitu. Pa ello volvió formase'l [[Special Air Service (SAS)|SAS]], desenvolvióse la táctica del "''saltu a los árboles''" (pa cayer dientro de la xungla) y lleváronse a cabu delles misiones de busca y destrucción.
 
Na serie "Soldaos" de la [[British Broadcasting Corporation|BBC]] califica la campaña como un ésitu, magar que Malasia terminó siendo independiente. Darréu los estauxunidenses afixeron delles d'estes técniquestéuniques en [[Guerra de Vietnam|Vietnam]] con un resultáu catastrófica. Na colección Nam llega a describila como la meyor forma de reclutamiento que tenía los [[Vietcong]].
 
== Vietnam y Afganistán==