Diferencies ente revisiones de «Cota de malla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Ortografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 30:
La cota de malla de normal nun tenía mangues o yeren bien curties, 12 o 13 cm máximu, y llegaba hasta la metá de la zanca. Los costazos taben protexíos especialmente por una pieza en forma de «O» xunida a la cota por detrás con una fila d'aniellos y dexando cayer palantre los brazos de la «O» alredor del pescuezu y xuníos al frente por una pieza metálica afecha nunos botones remachaos. Esta pieza solía tar bordiada con una tira de piel doblao y cosida. Pa la caballería auxiliar y dellos oficiales esta pieza tenía una forma circular paeciendo más una capa xunida per delantre con un pasador. Esto podría ser una variación d'orixe célticu.
 
En dalgún momentu de finales del sieglu I paez que les tropes auxiliares dexaron d'utilizar esta pieza sobre los costazos, anque nos relieves del monumentu de d'[[Adamklissi]] entá se-yos representa con ella.
 
Les cotes de malla acabaes en zig-zag que pueden vese na columna Trajana podríen ser llicencies artístiques, yá que nun s'atopó nenguna referencia a los mesmos.
Llinia 38:
Pa consiguir la máxima proteición yera bien conveniente vistir un ''subarmalis'' acolcháu debaxo de la cota de malla. La malla protexe perbién de les cortes y golpes furadores, pero protexe abondo mal de les contusiones, a diferencia de les armadures de plaques que parten la fuercia de los golpes por tola estensión de la placa. Ye por eso qu'un acolcháu interior multiplica la efectividá de la malla.
 
Más palantre, pa la dómina de la cayida del [[Imperiu Romanu d'Occidente]], les técniquestéuniques pa fabricar armadures de malla perdiéronse y ésta volvióse bien cara. Los lorigueros pasaben enforma tiempu faciendo una única pieza, polo cual los únicos que portaben una armadura completa yeren reis, príncipes y [[caballeros]]. Cuando un caballeru morría dexába-y el so armadura al so fíu, anque si nun tenía herederu dexar al so escuderu.
Sicasí, escontra principios de la [[Baxa Edá Media|baxa edá media]], les cotes de mallas estendiéronse considerablemente, y yera relativamente común atopala como una armadura estándar d'infantería pesada o caballería, lo que provocó una serie de contramedidas armamentísticas, como la punta de flecha furadora, qu'abría buraques y espandía les argolles.