Diferencies ente revisiones de «Glucólisis»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo contraición: n'el sangre => nel sangre
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 62:
! style="background:Lavender; border: 1px solid grey;" colspan="2"| 1.<small><sup>er</sup></small> pasu: Hexoquinasa {{VT|Hexoquinasa}}
|-
| style="border: 1px solid grey; padding:20px; "| La primer reacción de la glucólisis ye la [[fosforilación]] de la glucosa, p'activala (aumentar la so enerxía) y asina poder utilizala n'otros procesos cuando sía necesariu. Esta activación asocede pola tresferencia d'un grupu [[fosfatu]] del [[Adenosín trifosfato|ATP]], una reacción catalizada pola enzima [[hexoquinasa]],<ref>Meyerhof, O. Ueber die enzymatische Milch-säurebildung im Muskelextrakt; die Milch-säurebildung aus dean gärfähigen Hexosen. ''Biochem Z.'' '''183''':176 (1927)</ref> la cual puede fosforilar (añedir un grupu fosfatu) a molécules similares a la glucosa, como la fructosa y manosa. Les ventayes de fosforilar la glucosa son 2: La primera ye faer de la glucosa un metabolito más reactivu, mentáu enantes, y la segunda ventaya ye que la glucosa-6-fosfatu nun puede cruciar la membrana celular -a diferencia de la glucosa-yá que na célula nun esiste un tresportador de G6P. D'esta forma evita la perda de sustrato enerxéticu pa la célula. TécnicamenteTéunicamente falando, la hexoquinasa solo fosforila les D-hexosas, y utiliza de sustrato MgATP<sup>2+</sup>, una y bones esti catión dexa que l'últimu fosfatu del ATP (fosfato gamma, γ-P o P<sub>γ</sub>) sía un blancu más fácil pal [[nucleófilo|ataque nucleofílico]] que realiza'l grupu hidroxilo (OH) del sestu carbonu de la glucosa, lo que ye posible debíu al Mg<sup>2+</sup> que apantalla les cargues de los otros dos fosfatos.<ref name="len14"/><ref>Colowick, S. y Kalckar H.. The role of myokinase in trans-phosphorylations; the enzymatic phosphorylation of hexoses by adenyl pyrophosphate. ''J. Biol. Chem.'' '''148''': 117
(1943).</ref> Esta reacción tien un [[Enerxía llibre de Gibbs|ΔG negativu]], y por tantu tratar d'una reacción na que se pierde enerxía en forma de calor. En numberoses bacteries esta reacción ta acoplada a la última reacción de la glucólisis (de fosfoenolpiruvato a piruvato) pa poder aprovechar la enerxía sobrante de la reacción: el fosfatu del fosfoenolpiruvato tresferir d'una a otra proteína d'un sistema de tresporte fosfotransferasa, y n'última instancia, el fosfatu va pasar a una molécula de glucosa que ye tomada del esterior de la célula y lliberada en forma de G6P nel interior celular. Tratar por tantu d'acoplar la primera y l'última reacción d'esta vía y usar l'escedente d'enerxía pa realizar un tipu de tresporte al traviés de membrana denomináu [[translocación de grupu]].
{{clear}}
Llinia 155:
| style="border: 1px solid grey; padding:20px; "| Esta reacción consiste n'aferruñar el [[gliceraldehído-3-fosfatu]] utilizando [[nicotinamida adenina dinucleótido|NAD<sup>+</sup>]] p'añedir un ion fosfatu a la molécula, que ye realizada pola enzima [[gliceraldehído-3-fosfatu deshidrogenasa]] en 5 pasos, y de esta manera ''aumentar la enerxía'' del compuestu.
 
TécnicamenteTéunicamente, el grupu [[aldehído]] aferruñar a un grupu acil-fosfatu, que ye un deriváu d'un carboxilo fosfatado. Esti compuestu tien una enerxía d'hidrólisis por demás alta (cercana a los 50 kJ/mol) polo que se da entamu al procesu de reacciones que van dexar recuperar el ATP más palantre.
 
Mientres el grupu aldehído aferrúñase, el NAD<sup>+</sup> amenórgase, lo que fai d'esta reacción una reacción redox. El NAD<sup>+</sup> amenorgar pola incorporación de dalgún [H<sup>+</sup>] dando como resultáu una molécula de NADH de carga neutra.