Diferencies ente revisiones de «Imprenta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo plurales: esi colores => esos colores
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 87:
A finales del [[sieglu XIX]], perfeccionóse'l procesu, gracies a la invención en [[1885]] de la [[linotipia]], por [[Ottmar Mergenthaler]].
 
Llibros, incunables, ediciones ilustraes con grabaos de madera: la meyora de les técniquestéuniques y materiales d'imprenta llevaron mientres cuatro sieglos les pallabres por tol mundu. L'arte tipográfico evolucionó y llegó a crear obres maestres na formación y estructures de llibros y ediciones especiales impreses. Anguaño les técniquestéuniques d'impresión en calidá y volume ameyoraron de forma impresionante, dalgunes per mediu d'ordenador, escaeciéndose del arte tipográfico que munchos tipógrafos del mundu aguantar a camudar.
 
Pocos inventos tuvieron la influencia nel ser humanu como la creación de la imprenta, esi antiguu arte que, si va xuníu a una obra en llabor del tipógrafu y a la obra escrita d'un bon autor, apurre una obra d'arte completo, llista pa trescalar en guapura lliteraria y estética tipográfica al llector, el fin primeru y postreru de la imprenta.
Llinia 93:
=== La imprenta na electrónica ===
 
Los nuevos [[medios de comunicación]] apaecieron nun momentu d'un cambéu aceleráu y de comunicaciones más rápides y fueron la respuesta a la mayor demanda d'información y entretenimientu. Los nuevos sistemes y estructures nunca borren por completu los anteriores sinón que se superponen. Asina, les nueves técniquestéuniques d'almacenamientu y recuperación d'información precisaron de los medios d'impresión nesti campu pa reagrupar y atopar nuevos allugamientos, de cutiu de calter más especializáu.
 
La revolución audiovisual guardóse metanes un diluviu de material de promoción impresu. Tou esto traxo consigo cambeos qu'afecten al [[llibru]]; por casu, la composición convencional ye agora tan cara que solamente se xustifica en tiraes bien grandes, pero hai una gran variedá de métodos d'impresión más económicos, como la [[fotocopia]] y la [[duplicación electrostática]].
Llinia 99:
=== La imprenta dixital ===
 
Nuevos horizontes esplegar cola llegada de la impresión dixital. L'aforru de tiempu y los costos ufiertaos poles nuevu técniquestéuniques dixitales valen tamién pa la industria editorial que se beneficia de la rapidez y amplies posibilidaes que la impresión dixital ufierta:
* inversión optimizada: unu de los mayores problemes de la industria editorial ye que si'l volume de tirada d'un llibru nun ye rentable, esi llibru nunca va ser publicáu. Agora cola impresión dixital tamién les tiraes curties pueden ser rentables, dexando asina una mayor "democracia de publicación".
* reimpresión: esto significa que non solo va ser posible llograr un costu bien baxu nel casu de nueves impresiones, sinón tamién pa reimpresiones so demanda. Esto dexa una ulterior ventaya granible: producir menos llibros p'aforrar gastos y publicar otros nel supuestu casu que vienda.
Llinia 127:
* {{cita llibru |
url = http://www.riat-serra.org/tgraf.html
| títulu = TécniquesTéuniques gráfiques
| nome = M
| apellíu = Riat