Diferencies ente revisiones de «Inxeniería del petroleu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 10:
|subárea de =
}}
La '''inxeniería del petroleu''', '''inxeniería petrolífera''', '''inxeniería de petróleos''' o '''inxeniería petrolera''' ye la parte de la [[inxeniería]] que combina métodos [[ciencia|científicos]] y prácticos empobinaos al desenvolvimientu de técniquestéuniques p'afayar, esplotar, desenvolver, tresportar, procesar y tratar los [[hidrocarburu|hidrocarburos]] dende'l so estáu natural, nel [[Xacimientu petrolíferu|xacimientu]], hasta los productos finales o derivaos.
 
== Ciencies aplicaes ==
 
Les conocencies y técniquestéuniques emplegaes polos inxenieros de petroleu vienen de casi tolos campos de la [[ciencia]], y desenvuélvense costantemente por cuenta de la incesante busca de recursos y de optimización de la producción. Los principios de la [[Física]] y la [[Química]] Aplicada son emplegaos en toles etapes de la esplotación del hidrocarburu, dende la esploración hasta la conversión d'éstos en productos de consumu.
 
== Equipos multidisciplinarios ==
Llinia 26:
La xera d'[[Prospección minera|esploración]] entiende toles actividaes de busca d'hidrocarburos. Fundamentalmente desenvuélvese por aciu l'aplicación de métodos de prospección [[xeofísica]] y l'ellaboración de mapes de superficie y sosuelu per parte de los xeólogos, cola cuenta d'inferir sobre la configuración de los [[estratu|estratos]] del sosuelu y la so composición, lo que puede apurrir claves sobre la esistencia d'[[Trampa petrolífera|ambientes aparentes pa l'acumuladura]] de [[petroleu]] o [[gas natural]].
 
Los datos qu'aproven los xeólogos son depués analizaos polos inxenieros de petroleu, quien interpreten y «traducen» los datos que reciben, y pueden ordenar la perforación de [[Sondéu geotécnicogeotéunico|sondeos]] estratigráficos, que la so finalidá ye la de tomar amueses del sosuelu, que van ser analizaos en llaboratorios de física de roques, y llevar a cabo registro con métodos llétricos, acústicos o nucleares, que van ser igualmente interpretaos polos Inxenieros de Petroleu especialista na disciplina d'interpretación de perfiles.
 
Los pozos exploratorios son furaos darréu, dependiendo de les resultaos llograes de la [[estratigrafía]], pa certificar o comprobar la presencia de reserves d'hidrocarburos nel sosuelu, que son comercialmente explotables.
Llinia 48:
=== Inxeniería de producción ===
 
La inxeniería de producción encargar de l'aplicación de conocencies técniquestéuniques y científicos escontra'l tresporte de los recursos dende'l xacimientu hasta los [[puertu|puertos]] o [[refinería|refineríes]]. Determinen qué métodu de producción esplotada y ser usáu y diseñen y optimicen les instalaciones de superficie pal tratamientu primariu de convertíos en primeres necesidaes a nivel mundial los hidrocarburos, como separadores de fases, tanques d'almacenamientu, sistemes de [[Refinación del petroleu|purificación]], llinies de fluxu y sistemes de bombéu y compresión del petroleu o'l gas natural, coles mires de llevar el crudu o gas a condiciones específiques a les cualos puede comercializase o distribuyir.