Diferencies ente revisiones de «Inxeniería militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 57:
Nos años finales de la [[Reconquista]], los exércitos llevaben yá nes sos files fuercies de gastadores y zapadores, cola ferramienta fayadizo pa la zapa y el valtáu.
 
La llegada de la [[pólvora]] fai d'esti tipu d'aición la más demoledora, más inclusive que l'artillería. [[Pedro Navarro]], escontra l'añu [[Sieglu XVI|1500]], foi'l primeru qu'emplegó esta técnicatéunica nos sitios de [[Castelnovo]] y [[Nápoles]]. Ye consideráu'l primer inxenieru militar español.
 
El [[sieglu XVI]] marca la llegada a España d'un gran númberu d'inxenieros italianos, contrataos pa la fortificación de les places tantu peninsulares como d'ultramar y Europa; con ellos formaron los primeros inxenieros españoles. Con éses los nomes de [[Luis Pizaño]], Cristóbal de Rojas, Luis Scribá, Cristóbal Llechuga... xunir a los de Antonelli, Sppannocci, Calvi, etc. La inxeniería militar yera una ciencia que tomaba tanto l'[[arquiteutura]] como participaba cola [[artillería]].
Llinia 91:
Jorge Prósperu de Verboom aumenta'l númberu d'inxenieros y sobremanera d'inxenieros d'orixe español. Sicasí, sigue una notable influencia estranxera: italianos, franceses, suizos y belgues son los apellíos más numberosos.
 
Evolucionen les técniquestéuniques y procedimientos, los inxenieros empiecen a disponer de personal "orgánicu" pa los trabayos específicos.
La primer aición militar de "tropes d'inxenieros" fora de la metrópoli producir en tomar de [[Mesina]] ([[1718]]) onde, al mandu del propiu Verboom, emplégase una compañía de sesenta minador y cincuenta inxenieros.