Diferencies ente revisiones de «Muséu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: local => llocal
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 2:
[[Archivu:Museumsinsel 2008.jpg|thumb|[[Isla de los Museos]] ([[Berlín]]). [[Patrimoniu de la Humanidá]].]]
[[Archivu:Rom vatikan 1.jpg|thumb|[[Museos Vaticanos]] na [[Ciudá del Vaticanu]] - [[Roma]].]]
Un '''muséu''' (del [[llatín]] ''musēum'' y esti de la mesma del [[Idioma griegu|griegu]] ''Μουσείον'') ye una institución pública o privada, permanente, con o ensin [[Ánimu d'arriquecimientu|fines d'arriquecimientu]], al serviciu de la [[sociedá]] y el so desenvolvimientu, y abierta al públicu, qu'adquier, [[Caltenimientu y restauración|caltien]], [[investigación|investiga]], [[comunicación|comunica]], [[Esposición|espón]] o esibe, con propósitos d'estudiu y educación, coleiciones d'arte, científiques, ente otros, siempres con un valor cultural, según el [[Conseyu Internacional de Museos]] (ICOM).<ref>{{cita web |url= http://www.uclm.es/PROFESORÁU/irodrigo/DEFINICIONES%20DE%20%20MUSEOS.pdf |título= Definiciones de museos |fechaacceso= 9 de mayu de 2009 |formatu= PDF |obra= [[Universidá de Castiella-La Mancha]]}}</ref> La ciencia que los estudia denominar [[museoloxía]], la técnicatéunica de la so xestión [[museografía]] y l'alministración de los mesmos, [[museonomía]].
 
Los museos esiben coleiciones, esto ye, conxuntos d'oxetos ya información que reflexen dalgún aspeutu de la esistencia humana o la so redolada. Esti tipu de coleiciones, casi siempres pervalibles, esisten dende l'[[Antigüedá clásica|Antigüedá]]: Nos templos guardaben oxetos de cultu o ufriendes que de xemes en cuando s'esibíen al públicu por que pudiera contemplalos y almiralos. Lo mesmo asocedía colos oxetos pervalibles y obres d'arte que coleicionaben delles persones de l'aristocracia en Grecia y en Roma; tener espuestos nes sos cases, nos sos xardinos y enseñar con arguyu a los amigos y visitantes. Ye nel [[Renacimientu]] cuando se da'l nome de "muséu" tal que lo entendemos güei a los edificios espresamente dedicaos el caltenimientu y esposición de les sos coleiciones permanentes. Per otra parte tán les [[Galería d'arte|galeríes d'arte]], onde s'amuesen pintures y [[escultura|escultures]], n'exhibiciones temporales, ensin que necesariamente tengan coleiciones permanentes. El so nome deriva de les galeríes (de los palacios y castiellos), que yeren los espaciosos antepares de forma allargada, con munches ventanes o abiertos y sosteníos por columnes o pilastres, destinaos a los momentos de descansu y a la exhibición d'oxetos d'adornu, munches vegaes obres d'arte.
Llinia 8:
Un muséu na actualidá ye un establecimientu complexu que rique múltiples curiaos. Suel tar dotáu d'una amplia plantía de trabayadores de les más diversos oficios. Xeneralmente cunten con un direutor y unu o dellos conservadores, amás de restauradores, personal d'investigación, becarios, analistes, alministradores, conserxes, personal de seguridá, ente otros. Los espertos afirmen que'l verdaderu oxetivu de los museos tien de ser la divulgación de la cultura, la investigación, les publicaciones al respeutu y les actividaes educatives. Nos últimos años surdió la idea de les esposiciones itinerantes nes que museos de distintes ciudaes apurren dalgunes de les sos obres por que puedan trate toes aconceyaes nun mesmu llugar.
 
Anguaño esisten una gran variedá de museos: museos d'arte, museos históricos, [[muséu de cera|museo de cera]], museos de ciencies y técnicatéunica, museos d'historia natural, museos dedicaos a personalidaes y museos arqueolóxicos, por nomar solo dalgunos.
 
En 1977 la ONX declaró'l [[18 de mayu]] como [[Día Internacional de los Museos]].
Llinia 33:
El [[Muséu Ashmolean]] d'Arte y Arqueoloxía, asitiáu en [[Oxford]], abrió les sos puertes en 1683, cuando la universidá de dicha ciudá decidió amosar al públicu la coleición que [[Elias Ashmole]] mandára-y cuatro años antes. L'edificiu destináu a agospiala, convirtióse asina nel primer llugar d'esposición abiertu al públicu de forma permanente.<ref name="Bien">{{cita web |url= http://www.muyinteresante.es/icual-ye-el muséu-publico-mas-antiguu |títulu= ¿Cuál ye'l muséu públicu más antiguu? |editorial= [[Bien Interesante]] |fechaacceso= 9 de mayu de 2009}}</ref> Mientres el siguiente sieglu fueron inauguraos el [[Muséu Británicu]] en Londres y el [[Muséu del Louvre|Louvre]] en París.<ref name="Bien" />
 
Depués de la [[Primer Guerra Mundial]] (1918) surdió la [[Oficina Internacional de Museos]], la cuál estructuró los criterios muséu gráficos que los sos programes y soluciones técniquestéuniques son vixentes anguaño. En 1945 surde'l [[Conseyu Internacional de Museos]] (ICOM, poles sos sigles n'inglés) y en 1948 apaez la publicación periódica ''Museum'' por aciu la cual espublícense hasta anguaño les actividaes de los museos nel mundu.
 
== Tipoloxía ==
Llinia 54:
Una galería d'arte o muséu d'arte ye un espaciu pa la exhibición y promoción del arte, especialmente del arte visual, y principalmente pintura y escultura, de forma similar a un muséu ([[pinacoteca]], [[gliptoteca]], etc.)
 
El conceutu tamién s'usa pa designar l'establecimientu que, amás d'esibir y promocionar obres d'arte, dedicar a la so vienta, siendo entós polo xeneral un espaciu más amenorgáu (equivalente a cualesquier otru llocal comercial) y llindando el periodu d'exhibición a un tiempu determináu, pasáu'l cual desmóntase la "esposición" y móntase una nueva. L'oficiu y técnicatéunica de la so xestión denominar galerismo.
 
Nesta categoría ye posible carauterizar a los Museos de Reproducciones plástiques, nos cualos les obres esibíes son retruques de trabayos orixinales, realizaes cola cuenta de llograr un acercamientu ente les persones y les obres, per mediu d'una reproducción de la mesma.
Llinia 66:
 
=== Museos arqueolóxicos ===
Los museos arqueolóxicos son instituciones qu'investiguen, caltienen, esponen ya informen avera del patrimoniu arqueolóxicu, entendíu ésti como aquelles muertes productu de l'actividá humana y aquellos restos orgánicos ya inorgánicos que, por aciu los métodos y técniquestéuniques propios de l'arqueoloxía y otres ciencies allegaes, dexen reconstruyir y dar a conocer los oríxenes y les trayectories socioculturales pasaes y garanticen el so caltenimientu y restauración.
 
Ente les sos actividaes atópense realizar investigaciones arqueolóxiques, según a caltener, sistematizar, analizar, entender, esponer y esplicar los oxetos arqueolóxicos que constitúin parte importante del patrimoniu cultural del pasáu.<ref>Fatás, Guillermo y Borrás, Gonzalo M. (2003): [http://web.archive.org/web/http://museodealtamira.mcu.es/pdf/congresu_musealizacion_xacimientos.pdf ''Diccionariu de términos d'Arte y elementos d'Arqueoloxía, Heráldica y Numismática'', Alianza Editorial, Madrid.]</ref>
Llinia 84:
Los sitios históricos tamién pueden convertise en museossobremanera los que marquen los delitos públicos, como [[S-21]] o la [[Robben Island|isla de Robben]]. Otru tipu de muséu d'historia ye'l muséu viviente. Un muséu vivu onde la xente puede recrear un periodu de tiempu, incluyíos los edificios, la ropa y l'idioma. Ye similar a la [[recreación histórica]].
 
=== Museos de ciencia y técnicatéunica ===
Los museos de ciencia y los centros teunolóxicos xiren en redol a los llogros científicos y la so historia. Dellos museos pueden tener esposiciones sobre temes tales como la [[informática]], l'[[aviación]], los [[ferrocarril]]es, la [[física]], l'[[astronomía]] o'l [[Animalia|reinu animal]].
 
Llinia 142:
El muséu ye un mediu de comunicación que pon en conocimiento información al receptor, que nesti casu ye'l visitante, o meyor dichu los visitantes, coles sos diferencies, tantu de formación académica como d'intereses.
 
Diz Rendón García, nel ''Universum. Muséu como mediu de comunicación''' que'l muséu dexó de tener como únicu oxetivu al ser una institución que caltién los oxetos, que los estudia y esibe por que la xente ver, pa demostrar que ye un mediu de comunicación, que confronta los códigos de cada persona, los sos valores y produz un cambéu sobre les bases de los sistemes de valor propiu y ayenu, les coleiciones por casu, de les conocencies humanes, yá sían artísticos, hestóricos, científicos y técnicostéunicos, sinón que tamién ye un mediu de comunicación que nos tresmite esta conocencia, siendo parte de la educación non formal y que busca contribuyir al desenvolvimientu de la sociedá.
 
Ye importante tener en cuenta que nos museos llevar a cabu'l procesu de comunicación, onde'l muséu ye la fonte, l'emisor ye'l curador col artista, la esposición ye la canal y el mensaxe ye la obra o l'oxetu espuestu y el receptor ye'l visitante, quien retroalimenta coles sos conocencies, les sos opiniones, les sos participaciones y hasta l'espardimientu d'estos museos.