Diferencies ente revisiones de «Producción cinematográfica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 1:
{{referencies|t=20101027}}
'''Rodaxe''' (nun contestu académicu denominar '''producción cinematográfica''') ye'l procesu de creación d'una película. El rodaxe ta formáu por distintes etapes, de les cualos formen parte una hestoria inicial, una idea o un encargu. Y llévase a cabu a partir d'un guión, la repartida,el rodaxe, la grabación del soníu y la reproducción, edición, y proyeición de la resultancia final ante una audiencia que puede desencadenar nun estrenu y exhibición de la película. El rodaxe tien llugar en munchos sitios en tol mundu, en diversos contestos económicos, sociales y políticos y fai usu d'una gran variedá de teunoloxíes y técniquestéuniques cinematográfiques. De normal precísase pa esto una cantidá de xente, y puede tardase en rodar dende unos cuantos meses a dellos años.
 
== Etapes de producción ==
Llinia 42:
** [[Coreógrafu]] crea y coordina el movimientu y la danza - típicamente pa los musicales. Delles películes tamién precisen un coreógrafu de combate.
* [[Direutor de fotografía]] (DF): ye'l cinematógrafu que supervisa la fotografía de tola película.
* TécnicuTéunicu de soníu de la producción: ye'l xefe del departamentu de soníu mientres la fase de producción del rodaxe. Graben y entemecen l'audiu mientres el rodaxe, el diálogu, el soníu ambiente y los efeutos de soníu en monu y n'ambiente n'estéreo. Trabayen col operador de ''boom'', col direutor, direutor de soníu, direutor de fotografía, y col asistente de direición.
** Direutor de soníu por audiografía: crea la concepción auditiva de la película, trabayando col supervisor d'edición de soníu. En Bollywood, les producciones d'estilu indiu, el diseñador de soníu xuega'l papel d'un direutor de audiografía.
** Compositor: crea música nueva pa la película. (Polo xeneral non hasta la post-producción)
Llinia 58:
El [[asistente de direición]] (AD) diz “¡tou llistu!” p'avisar a tol mundu que se va a empezar a rodar y depués diz “¡silenciu toos!”. Una vegada que tol mundu ta preparáu pal rodaxe, el AD diz “¡soníu llistu!” (si tomar precisa soníu) y el [[mezclador de soníu]] de la producción va preparase, va grabase una [[claqueta]] onde va tar la información de tomar y va dicise “velocidá del soníu” o a cencielles “llistu”, cuando tean preparaos. El AD sigue con “cámares”, respondiendo “llistes” pol operador de cámara una vegada que la cámara empezara a grabar. L'asistente de cámara, que ta yá delantre de la cámara cola claqueta, diz ”¡fechu!” y cerrar. Si tomar riqui extras o fondu d'aición, el AD va dar la señal (“¡aición de fondu!”), y p'acabar el direutor va dicir a los actores “¡aición!”. El AD va repitir más altu “¡aición!” por que tou'l set escuchar.
 
Tomar va acabase cuando'l direutor diga “¡corten!” y el soníu y la cámara dexen de grabar. El supervisor de continuidá va anotar cualquier problema de continuidá y a equipos de soníu y de cámara van rexistráse-yos notes técniquestéuniques para tomar nes sos respeutives fueyes d'informes. Si'l direutor decide que se faigan tomes adicionales, tol procesu vuelve repitise. Una vegada satisfechu, l'equipu pasa al siguiente ángulu de cámara o "configuración", hasta que tola escena tea "cubierta". Cuando terminara'l rodaxe de la escena, l'asistente de direición declara una "escena grabada" o "pasamos a la siguiente escena", y l'equipu "fuelga", o desmonta, el conxuntu d'esa escena.
 
A la fin del día, el direutor aprueba'l plan de rodaxe del día siguiente y únviase un informe de progresu diariu a la oficina de producción. Este inclúi les fueyes del informe de continuidá, soníu y equipu de cámares. Distribúyense les fueyes de rodaxe a los actores y al equipu pa informa-yos de cuándo y ónde tienen d'allegar el próximu día de filmación. Más tarde, el direutor, el productor, otru xefes de departamentu y, n'ocasiones, la repartida, axuntar pa ver secuencies d'esi mesmu día o del anterior (les llamaes tomes) y pa revisar el so trabayu.