Diferencies ente revisiones de «Puebla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m al nordés con => al nordeste con
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 477:
El proyeutu del Códigu conformar polos llicenciaos: Benjamín del Callejo Bandala, Llión Dumit Espinal, Sergio R. Flores Olliver, Gustavo Hernandéz Sarmiento, Antonio Martínez Álvarez y Álvaro Zambrano Vázquez; y foi presidida por José M. Cajica Camacho.
 
Na Esposición de Motivos, esplícase la necesidá de qu'esistiera un nuevu Códigu; yá que anque'l Códigu anterior de 1901 contenía preceptos que satisfaíen los requerimientos de xusticia, coles mesmes contenía disposiciones obsoletas que yeren totalmente contraries a la xusticia. Polo tanto surden dos principios na técnicatéunica llexislativa, que yeren caltener los elementos de xusticia del primer Códigu y l'innovación cola creación del Nuevu Códigu.
 
El Lic. Cajica afirmó que l'aplicación de los principios, tanto conservador como innovador, producieron un ordenamientu tradicional (principalmente'l conservador).
Llinia 634:
[[Archivu:Artesana textil de Puebla.jpg|thumb|200px|Una artesana testil en Cholula de Rivadavia]]
[[File:Artesanías de Puebla, México.JPG|thumb|Artesaníes de Puebla, Méxicu]]
L'estáu de Puebla ye conocíu pola so amplia gama de cultura. La más emblemática ye la [[Talavera poblana]], técnicatéunica na que se realicen non solo [[tibor (recipiente)|tibores]] y cacíes, sinón azulexos y otros elementos de decoración arquitectónica. D'esti tipu de cerámica tán recubiertes delles construcciones de la capital poblana y otros pueblos (especialmente nel centru del estáu), como les cúpules de la Catedral de Puebla, el templu de Sebastián de Aparicio, la cocina del conventu de Santa Rosa o la Casa de los Moñecos. San Salvador Huixcolotla, nel valle de [[Tepeaca]], ye'l trubiecu del [[papel picáu]] que s'emplega como adornu en diverses festividaes mexicanes, como'l Día de la Independencia o'l Día de Muertos.<ref>[https://web.archive.org/web/20071224020939/http://www.mexicodesconocido.com.mx/notes/3967-San-Salvador-Huixcolotla,-trubiecu-del papel picáu-(Puebla) "San Salvador Huixcolotla, trubiecu del papel picáu"], en ''Méxicu Desconocíu'', mayu de 2001, consultáu'l 11 d'avientu de 2007.</ref> La técnicatéunica tien el so orixe na dómina virreinal, anque'l costume d'emplegar el papel como elementu nos rituales tien los sos resabios prehispánicos. Na rexón de [[Pahuatlán]] se manufactura'l [[papel amate]] siguiendo una técnicatéunica precolombina que se modificó bien pocu al pasar el tiempu. Esti papel amate emplegar pa la representación de los espíritos de la mitoloxía de los nahuas y otomíes de la Sierra Norte, calando los motivos nel papel.<ref>[https://web.archive.org/web/20071215144046/http://www.mexicodesconocido.com.mx/notes/6272-El papel-de-la tierra-en-el tiempu "El papel de la tierra nel tiempu"], en ''Méxicu Desconocíu'', avientu de 1996, consultáu'l 11 d'avientu de 2007.</ref> El papel amate de la Sierra Norte de Puebla emplegar na producción artesanal de Guerrero.
 
Tamién na Sierra Norte esiste una importante producción de testiles artesanales, especialmente camises bordaes pa muyer y los famosos [[quexquémitl]] qu'empleguen les muyeres nahuas y otomíes de la rexón. Estes prendes texer en telar de cintura por aciu la técnicatéunica de [[brocado]] con filos de llana, casi siempres de color negru y colloráu. Los quexquémitl son parte central de la indumentaria de les muyeres na sierra, y en Cuetzalan tienen un festival que xira en redol a la exhibición d'estes prendes. Per otra parte, nel sur del estáu atopa la producción alfarera de la Mixteca Poblana. L'alfarería de Acatlán de Osorio y Izúcar de Matamoros caracterizar poles sos figures ellaboraes de folla casi ensin decoración, anque na primer llocalidá ye carauterísticu l'empléu de mecates de palma pa decorar olles y otros instrumentos d'usu diariu. Na rexón del centru y sureste del estáu producen figures tallaes d'[[ónix]] y [[mármol]], ente otres piedres que pueden llograse nos xacimientos de [[Tepeaca]] y [[Tecali d'Herrera]]. La [[cestería]] ye común a casi tol estáu, anque tien especial importancia na Mixteca y la rexón de [[Tehuacán]], onde la palma emplegada na so confección crez de manera montesa.
 
Asina mesmu cabo mentar que l'arte por excelencia de los pueblos de Atlixco y Tenango de les Flores (y otros de menores dimensiones), ye'l cultivu y embellecimiento de les plantes d'ornatu, y qu'al traviés de la organización de festivales como "La Feria de les Flores" en Huachinango, llogren promover los sos productos convirtendo les cais de la so rexón n'aveníes transitaes por xente de too Méxicu. Cuando estes grandes fiestes llevar a cabu, la comunidá enllenar d'arumes y colores que faen d'un percorríu matutín, un viaxe pelos campos de llabranza .