Diferencies ente revisiones de «Testudines»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
Llinia 38:
 
Al igual que los güevos nos sos hermanos reptiles y de les Aves, los güevos de les tortúes tán arrodiaos por una membrana vitelina, trés capes d'albume y cutícula. Los güevos de les tortúes tienen un par de membranes de separación: una gruesa capa d'albúmina y la concha caliar. Estos güevos son asitiaos na tierra y son guaraos en condiciones naturales, onde tán espuestos a diverses condiciones como la temperatura y mugor relativo que pueden ser fundamentales pal desenvolvimientu previu del güevu y del embrión que dientro esti güevu ta desenvolviéndose. El güevu ye meroblástico telolecitico, que caracterízase por que la yema o'l polu animal atópase separáu del polu vexetal, y nel casu d'esti tipu de güevu solo estrémase pa formar los trés capes embrionaries el polu animal. Cabo destacar que'l desenvolvimientu de les tortúes, previu a la fertilización, pasa por un clivaje o división celular que se caracteriza por ser discoidal, formando un blastodermo. Esti blastodermo va dexar el desenvolvimientu de los trés capes xerminales, que depués se van a dar llugar a la formación del embrión.
Gracies a técniquestéuniques avanzaes de bioloxía del desenvolvimientu podemos llograr mapes de siguimientu celular, nos cualos podemos siguir una celular de cualquier capa xerminal y determinar que texíu formara d'alcuerdu a la especificación de les célules que la componen. Nes tortúes tenemos:
 
* '''Ectodermo''': formación d'epidermis, celebru (SNC), cresta neural, escayu cordal.
Llinia 68:
El [[metabolismu]] de les tortúes ye bien lentu, y les especies acuátiques pueden permanecer ensin alendar mientres enforma tiempu. En climes templaos toles especies [[envernía|enviernen]] regularmente.
 
La L'[[alimentación]] na mayoría de les especies terrestres ye [[Vegetarianismo|vexetariana]] otres sicasí son [[Omnívoru|omnívores]] que se alimentán de [[merucos]], [[baboses]], [[Caracol|caracoles]] y [[viermes]]. Les especies marines aprovechán una cantidá d'alimentos como [[corales]], [[algues]], pequeños [[moluscos]] o [[Porífera|poríferos]]. <ref> {{Cita web|url=http://www.infoanimales.com/tortúes-terrestre|título=Información sobre les tortúes|sitioweb=Infoanimales.com|fechaacceso=12 d'agostu de 2017}} </ref>
 
La [[reproducción]] ye [[Oviparidad|ovípara]] y la [[incubación]] realizar en [[nial]]s qu'elles mesmes escaven na tierra, onde'l calor necesario ye apurríu por irradiación [[sol]]ar. Un casu especial ye la primitiva tortúa terrestre asiática ''[[Manouria emys]]'', que constrúi un nial d'aprosimao 50 cm d'altor a base de tierra y fueyes.