Diferencies ente revisiones de «Física estadística»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sía + seya )
Llinia 2:
La '''física estadística''' o '''mecánica estadística''' ye una caña de la [[física]] que por aciu la [[teoría de la probabilidá]] ye capaz de deducir el comportamientu de los [[sistema físicu|sistemes físicos]] macroscópicos constituyíos por una cantidá estadísticamente significativa de componentes equivalentes a partir de ciertes hipótesis sobre los elementos o ''[[partícula puntual|partícules]]'' que los conformen y les sos interacciones mutues.
 
Los [[macroscópico|sistemes macroscópicos]] son aquellos que tienen un [[númberu de partícules]] cercanu a la [[constante de Avogadro]], que'l so valor, d'aprosimao <math>10^{23}</math>, ye increíblemente grande, polo que'l tamañu de dichos sistemes suel ser inconcebible pol ser humanu, anque'l tamañu de cada partícula constituyente síaseya d'escala [[átomu|atómica]]. Un exemplu d'un sistema macroscópico sería, por casu, un vasu d'agua.
 
La importancia del usu de les téuniques estadístiques pa estudiar estos sistemes anicia en que, al tratase de sistemes tan grandes ye imposible, inclusive pa les más avanzaes ordenadores, llevar un rexistru del [[estáu físicu]] de cada partícula y predicir el comportamientu del sistema por aciu les lleis de la [[mecánica]], amás del fechu de que resulta impracticable el conocer tanta información d'un sistema real.
Llinia 24:
 
== Aplicación n'otros campos ==
La mecánica estadística puede construyise sobre les lleis de la [[mecánica clásica]] o la [[mecánica cuántica]], según síaseya la naturaleza del problema a estudiar. Anque, por dicir la verdá, les téuniques de la mecánica estadística pueden aplicase a campos ayenos a la mesma física, como por casu en [[economía]]. Asina, usóse la física estadística pa deducir la ''distribución de la renta'', y la [[distribución de Pareto]] pa les rentes altes puede deducise por aciu la mecánica estadística, suponiendo un estáu d'equilibriu estacionariu pa les mesmes (ver [[econofísica]]).
 
== Rellación estadística-termodinámica ==
Llinia 50:
:<math>I = \sum_i \rho_i \ln\rho_i = \langle \ln \rho \rangle</math>
 
Cuando toles rho son iguales, la función d'información ''I'' algama un mínimu. Asina, nel macroestado más probable amás ye siempres unu pal qu'esiste una mínima información sobre'l microestado del sistema. D'eso esprender que nun sistema aislláu n'equilibriu la [[entropía]] síaseya máxima (la entropía puede considerase como una midida de desorde: a mayor desorde, mayor desinformación y, poro, un menor valor de ''I'').
 
=== La entropía como desorde ===