Diferencies ente revisiones de «Historia de la India»

Contenido eliminado Contenido añadido
m ciudaes tao => ciudaes estáu
m tao => estáu
Llinia 481:
{{AP|Raj Británicu}}
 
Ye ciertu que, nel sieglu XVII, Londres volvió a entamar l'adquisición de territorios estranxeros suspendida dende la terminación desastrosa de la [[Guerra de los Cien Años]]. Pero'l "espíritu" d'estes conquistes yera inda fundamentalmente'l d'una dómina prenacional. Nada confirma esto de manera más estelante que'l fechu de que la "India" solo fixérase "británica" venti años dempués del ascensu de Victoria al tronu. N'otres pallabres, hasta dempués del Motín de 1857, la "India" tuvo gobernada por una empresa comercial, non por un estáu, y menos por una nación-taoestáu.
Pero'l cambéu taba xestándose. Cuando tuvo d'anovase la carta constitutiva de la [[Compañía Británica de les Indies Orientales]] en 1813, el Parllamentu ordenó la asignación de 100.000 rupies añales pa promover la educación local, tantu "oriental" como "occidental". En 1823 crear en [[Bengala]] un Comité d'Instrucción Pública, y en 1834, [[Thomas Babington Macaulay]] foi designáu presidente d'esti comité, quién declaró que "un solu llibreru d'una bona biblioteca europea val lo que tola lliteratura nativa de la India y Arabia".
Macaulay publicó al añu siguiente de la so designación como presidente del Comité d'Instrucción Pública la so famosa "Minute on Education", llogrando que los sos encamientos aplicárense de momentu. Introducióse un sistema educativu dafechu británicu que, en pallabres de Macaulay, "crearía una clase de persones, de sangre y color indios, pero de gustos, opiniones, moral ya intelectu británicos". En 1836 Macaulay escribió: "Nengún hinduista que recibiera una educación británica va apegar con sinceridá a la so relixón. Creo firmemente, y siempres creyí, que si se siguen los nuesos planes educativos, dientro de trenta años ente les clases respetables de [[Bengala]] nun va haber un solu idólatra".