Diferencies ente revisiones de «Louis Nicolas Davout»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- esquierda + izquierda )
Llinia 19:
Esi mesmu añu Napoleón confió-y la xera d'entamar el cuerpu d'observación del Elba que, pocu dempués, pasu a ser el Gran Exércitu. En [[1812]], mientres la [[invasión napoleónica de Rusia]], llogró una importante victoria sobre los [[Exércitu Imperial Rusu|rusos]] en [[Maguilov]], anque nun llegó a ganar dafechu al exércitu de [[Piotr Bagratión|Bagratión]] por causa de la lentitú de [[Jerónimo Bonaparte]], encargáu de la nala derecha mientres la [[batalla de Saltanovka]].
 
Nel [[1813]] foi encargáu de la nala esquierdaizquierda del exércitu francés en [[Hamburgu]], [[Alemaña]], y yera daquella unu de los pocos xenerales, que nunca fuera ganáu en batalla.
 
Retirar mientres la [[Primer Restauración]] en Francia, nes sos tierres de [[Savigny-Sur-Orge]].
Llinia 35:
* '''Batalla de Aboukir'''. Un exércitu turcu d'unos dieciocho mil hombre al mandu de Mustafá Bajá, desembarcó en Abukir (Exiptu), en marzu de 1799. Cuando Napoleón, que taba sitiando Acre, foi informáu d'ello, llevantó'l cercu retirándose de Siria. Mientres taba de camín al sur, los otomanos ganaron a les pequeñes guarniciones franceses de la mariña exipcia. El 14 de xunu, el contingente francés de Napoleón algamó El Cairo con tan solo unos siete mil soldaos; el xeneral axuntó unidaes d'otres guarniciones y coló escontra'l norte. Atopó diez díes dempués a los otomanos rexuntaos en Abukir, al pie de la so flota, esplegaos en tres llinies de batalla y dos fortines. Los franceses atacaron. Los inespertos y atrasaos turcos defendiéronse valerosamente contra los más de diez mil soldaos veteranos de les guerres revolucionaries. A mediudía, una carga de caballería del xeneral Joachim Murat punxo en fuga a los otomanos, tomó unu de los fortines y prindó a Mustafá; con él rindieron seis mil hombre. Los franceses sufrieron unes 386 baxes. Los otomanos perdieron otros dos mil hombre muertos en combate, y más de cuatro mil afogaos. Otros dos mil quinientos turcos zarrar nel castiellu de Abukir, pero nun disponíen d'agua potable. Mientres la selmana siguiente, un millar d'ellos morrieron; el 2 d'agostu, los demás supervivientes izaron la bandera blanca.
 
* '''[[Batalla d'Ulm]]'''. Foi una batalla de les [[Guerres Napoleóniques]] que tuvo llugar en [[Ulm]], Württemberg. En [[1805]], [[Inglaterra]], [[Austria]], [[Suecia]] y [[Rusia]] formaron la Tercer Coalición pa derrocar al Imperiu Francés. Cuando [[Baviera]] aliar con Napoleón, los austriacos, con 72.000 soldaos sol mandu del xeneral [[Karl Mack von Leiberich]], empecipiaron una invasión prematuramente mientres los rusos entá s'atopaben colando al traviés de [[Polonia]]. esto llevó al conflictu a Austria primero que los rusu pudieren llegar al frente. Napoleón, con 177.000 soldaos de la Grande Armée en [[Boulogne]], taba llistu pa invadir [[Inglaterra]]. Al fracasar esta invasión, colaron escontra'l sur el 27 d'agostu, y el 25 de setiembre taben en posición d'enfrentase a les fuercia del xeneral Mack, alredor d'Ulm, dende [[Estrasburgu]] a Weissenburg. El 7 d'ochobre, Mack tuvo noticies de que Napoleón pensaba colar arrodiando'l so lladral derechu pa cortar les sos llinies de les ruses, que s'averaben vía Viena, poro, camudó'l frente, asitiando la so nala esquierdaizquierda en Ulm y la so nala derecha en Rain, pero'l franceses cruciaron el Danubiu en [[Neuburg]]. Tratando de safar el cercu, Mack intentó cruciar el Danubiu en [[Günzburg]], pero zarapicó col sestu cuerpu del exércitu francés el 14 d'ochobre na [[batalla de Elchingen]], perdiendo 2.000 homes y viéndose forzáu a tornar a Ulm. El 16 d'ochobre, Napoleón arrodiara l'exércitu austriacu en Ulm, y trés díes depués Mack rindir con 30.000 homes. Unos 20.000 escaparon, 10.000 fueron muertos o mancaos, y el restu foi fechu prisioneru. Unos 6.000 franceses fueron muertos o mancaos. Mack foi xulgáu por una corte marcial y condergáu a 20 años de prisión.
 
* '''[[Batalla d'Austerlitz]]'''. Tuvo llugar el [[2 d'avientu]] de [[1805]], a 5 kilómetros del pueblu de [[Brno]], na actual [[República Checa]]. Foi una de les principales batalles de les Guerres Napoleóniques, y ye considerada por munchos como'l mayor trunfu militar de Napoleón. La batalla lluchar mientres el periodu de la Guerra de la [[Tercer Coalición]]. Nel conflictu participaron fuercies del apocayá formáu [[Primer Imperiu Francés]], contra los exércitos del [[Imperiu rusu]] y l'[[Imperiu austriacu]]. Depués de cerca de nueve hores de combate, les tropes franceses, al mandu del Emperador Napoleón Bonaparte llograron llograr una victoria decisiva sobre l'exércitu austrorruso, comandado pol zar [[Alejandro I de Rusia]]. A pesar de les dificultaes de la llucha en dellos sectores, la batalla ye de cutiu considerada como una obra maestra táctica.La batalla d'Austerlitz terminó de manera efectiva cola Tercer Coalición. El 26 d'avientu de 1805, Austria y Francia roblaron el Tratáu de Pressburg, que terminaba cola guerra y reforzaba los anteriores trataos de Campu Formio y de Lunéville, obligaba a Austria a dexar territorios a los aliaos alemanes de Napoleón, ya imponía una indemnización de 40 millones de francos a los derrotaos Habsburgos. A les tropes ruses dexóse-yos tornar al so país. La victoria d'Austerlitz tamién dexó la creación de la Confederación del Rin, una colección d'estaos alemanes que dixebraba a Francia del restu d'Europa, como una barrera. En [[1806]], el [[Sacru Imperiu Romanu]] dexó d'esistir cuando'l Sacru Emperador Romanu, [[Francisco I d'Austria ya II del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu|Francisco II]] caltuvo'l nome de [[Francisco I d'Austria]] como'l so únicu títulu oficial. Estos llogros, sicasí, nun establecieron una paz duradera nel continente. Dempués d'Austerlitz, la esmolición de [[Prusia]] ante la creciente influencia francesa n'Europa Central desencadenó la [[Guerra de la Cuarta Coalición]] en 1806.