Diferencies ente revisiones de «Manuel A. Odría»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"sublevar" +"sulevar"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- esquierda + izquierda )
Llinia 40:
En [[1945]], el doctor José Luis Bustamante y Rivero llegó a la presidencia col sofitu de l'Alianza Popular Revolucionaria Americana ([[APRA]]) liderada por [[Víctor Raúl Haya de la Torre]], qu'ocupó una importante posición nel Congresu. Llueu asocedió la rotura ente'l APRA y el presidente Bustamante y Rivero. La célula parllamentaria aprista pasó a faer una desaforada oposición al gobiernu; los sos más aponderaos militantes cometieron actos terroristes en tol país. El [[7 de xineru]] de [[1947]] foi asesináu l'empresariu [[Francisco Graña Garland]],<ref name="A">{{cita web |url = http://www.larepublica.pe/columnistes/en-construccion/violencia-y-corrupcion-17-12-2008 |títulu = Violencia y corrupción |fechaacceso = 9 de xineru de 2013 |autor = Nelson Manrique |fecha = 17 d'avientu de 2008 |editorial = La República (Perú) |urlarchivo = https://web.archive.org/web/20130615085601/http://www.larepublica.pe/columnistes/en-construccion/violencia-y-corrupcion-17-12-2008 |fechaarchivo = 15 de xunu de 2013 }}</ref> que daquella exercía como presidente del direutoriu del diariu ''[[La Prensa (Perú)|La Prensa]]''. Culpar a los apristas d'esti magnicidiu y el presidente Bustamante viose obligáu a eslleir el so gabinete ministerial, formando otru integráu mayoritariamente por militares. Odría, yá conocíu pol so antiaprismo, foi nomáu Ministru de Gobiernu y Policía ([[12 de xineru]] de [[1947]]). Esti gabinete tuvo que faer frente a la difícil situación creada pola aportunante oposición aprista y una inusitada fuelga parllamentaria manipoliada pol bloque antiaprista, qu'anició'l receso del Congresu. Bustamante tuvo de gobernar ensin Parllamentu nel restu del so mandatu.
 
En xunu de 1948, Odría, xuntu col restu del gabinete militar y otros elementos de la derecha, aportunó al presidente Bustamante por que punxera fuera de la llei al APRA, clausurara los sos locales y periódicos, encarcelara o desterrara a los sos líderes. Como'l presidente refugó a tal esixencia, el gabinete en plenu dimitió. Quedó plantegada asina la crisis política, ente'l gobiernu y los militares. Estos, afalaos pol sector agru-mineru esportador, opuestu al [[control de cambéu]]s aplicáu por Bustamante, entamaron dar un golpe d'Estáu, ente que los apristas entamaben otru golpe propiu. Elementos de la nala esquierdaizquierda aprista adelantráronse fomentando la rebelión de la marinería nel [[Callao]], que foi estrapada sangrientamente pol exércitu ([[3 d'ochobre]] de [[1948]]). Bustamante punxo fora de la llei al partíu aprista, pero yá yera bien tarde. Los militares encabezaos por Odría punxeron en marcha'l golpe d'estáu.
 
A la crisis política sumóse la crisis económica-social. Producióse l'alza del costo de vida, lo que causó un gran malestar social. La inflación, el control de precios y la ineficiencia alministrativa crearon un clima de desabastecimiento de productos básicos creándose los ''estanquillos'' onde'l pueblu tenía que faer cola pa llevar lo básico. Según el Bancu Central de Reserva la inflación al añu 1947 foi de 46%,<ref>[http://web.archive.org/web/http://estadisticas.bcrp.gob.pe/index.asp?sIdioma=1&sTitulo=IPC&sFrecuencia=A Estadístiques BCRP]</ref> cuando dende finales de la Primer Guerra Mundial fuera de 10%.
Llinia 162:
== Fallecimientu ==
 
Mientres el Gobiernu de les Fuercies Armaes, Odría retirar de la política activa. Vivía entós la so madre nel barriu de Santo Beatriz, Abarganáu de Lima, na cai Nicolás Corpancho. Odría vivió na cai Vargas-Machuca nel barriu de San Antonio, distritu de Miraflores (Lima, Perú) siempres al pie de la so abnegada esposa María Delgado de Odría. Finó'l 18 de febreru de 1974, por causa de un infartu al miocardiu. Los sos restos embalsamaos velar nel mortuorio del Hospital Militar Central y depués llevaos a la Ilesia del Sagrariu, onde xente de toa condición social formaron llargues files pa da-y la postrera despidida. Por decretu supremu Nᵘ002-74/PM, el gobiernu decretó que se-y rindieren honores de Presidente de la República y declaró duelu nacional el día en que se realizaron los sos funerales. Los sos restos fuelguen nun mausoléu na nala esquierdaizquierda de la Ilesia Catedral de Tarma.
 
== Principales condecoraciones ==