Diferencies ente revisiones de «Cancún»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-na actualidá +anguaño)
Llinia 3:
'''Cancún''' {{etimoloxía|maya|kaan y kun||trubiecu o nial de culiebres}} ye una ciudá nel estáu de [[Quintana Roo]], siendo cabecera del conceyu de [[Conceyu de Benito Juárez (Quintana Roo)|Benito Juárez]], allugar nel oriente de [[Méxicu]], a más de 1700 km de la [[Ciudá de Méxicu]].{{cr}} Ye la ciudá más poblada del estáu con 628&nbsp;306 habitantes según últimos censos del [[Institutu Nacional d'Estadística y Xeografía]] nel [[2010]]. Considerada un destín turísticu de nivel internacional, con certificación de la [[Organización Mundial del Turismu]],<ref>{{cita web| url = http://www.eleconomista.es/empreses-finances/noticies/144821/02/07/OMT-concede-premiu-excelencia-a-la-promocion-turistica-de-Cancun-Méxicu.html| títulu = Premiu OMT Cancún}}</ref> el proyeutu del so desenvolvimientu empecipió operaciones en [[1974]] como ''Centru Integralmente Entamáu'', pioneru de Fonatur ([[Fonatur (Méxicu)|Fondu Nacional de Fomentu al Turismu]]), antes conocíu como Infratur.
 
En pocos años, tuvo un notable tresformamientu, yá que, de ser una islla de pescadores arrodiada de [[selva virxe]] y sableres desconocíes, na actualidáanguaño ye, xuntu con [[Acapulco de Juárez|Acapulco]], el centru turísticu mexicanu más reconocíu nel mundu, del estáu de [[Quintana Roo]]. La [[Organización Mundial del Turismu]] (OMT), al traviés de la Fundación OMT-Themis concedió'l premiu ''Lo Meyor de lo Meyor'' "a la excelencia y la gobernanza" al Fideicomiso de Promoción Turística de Cancún el [[3 de febreru]] de 2007. Cancún convertir d'esta forma nun organismu responder# por pol Departamentu d'Educación y Xestión de la Conocencia de la OMT. Anguaño Cancún ye'l destín que recibe más turistes internacionales de [[Méxicu]], xuntu cola [[Ciudá de Méxicu]] y la [[Riviera Maya]]. Amás l'[[Aeropuertu Internacional de Cancún]] ye'l segundu con más movimientu de pasaxeros, lo que convierte a Cancún n'unu de los [[Anexu:Destinos de Méxicu más visitaos|principales destinos turísticos de Méxicu]].
 
Cancún atópase estremáu en cinco zones, ''Islla Cancún'' ye la primera y más importante Zona Hotelera, onde se concentra la mayor parte de les sableres y actividaes turístiques, la ''Zona Urbana'' onde habita'l gruesu de la población, ''Puertu Juárez'' ye la tercer zona, atopamos dos muelles principales pa embarcase y cruciar a ''Islla Mujeres'', allugada a tan solo 7&nbsp;km frente al puertu, ''Franxa Ejidal'' ye una zona d'asentamientos distribuyíos de forma irregular en partir norte de la ciudá, nes llendes municipales d'Islla Mujer y Alfredo V. Bonfil.
Llinia 517:
: Esti parque urbanu foi creáu col enfotu de protexer a les especies reinales de Cancún, da-yos un llar, y caltener una gran área verde como zona protexida pa tal efeutu. Declárase como área natural protexía cola categoría de parque urbanu'l 10 de payares de 1995. Ye unu de los principales curiosos d'esti destín pa vecinos residentes y turistes, pos nos sos 39 [[hectárea|ha]] pueden reparase variaes especies vexetales y animales monteses, dalgunos d'ellos en peligru d'estinción. Atopar al suroeste de la ciudá y colinda al norte cola avenida del Monte, al sur cola Nichupté y al este cola Av. Kabah.
L: a vexetación que contién ye'l remanente de la selva mediana subperenifolia, qu'esistió antes de la construcción de la ciudá. La riqueza d'especies pa los vertebraos envalorar en 46 especies, de los cualos 3 son anfibios, 10 reptiles, 21 aves y 12 mamíferos.
Pa: ra fomentar y reforzar la conocencia de los recursos naturales, ufiértense percorríos empuestos, actividaes ecolóxiques y talleres de cada unu, afechu al nivel educativu. El parque cunta con diversos curiosos, destácase la ''casa maya'', primer construyida en Cancún, onde s'agospiaron el promotores y desarrolladores del proyeutu Cancún. Esta casa acondicionóse como muséu históricu na actualidáanguaño. Otros curiosos son el campamentu chiclero, la cortil maya y el viveru. A lo llargo de los senderos pueden reparase les diverses especies de mamíferos, reptiles y aves, ente les que destaquen los coatíes ([[nasua narica]]), [[cocodrilu]]s y [[monu gatuña|monos araña]]. El parque cunta tamién con zones d'esparcimientu y xuegos infantiles, arrodiaos de la vexetación y tranquilidá en mediu del centru urbanu de Cancún. Munchos ciudadanos utilicen el parque pa trotiar, dir en [[bicicleta]], o a cencielles pa escapar de la vida na ciudá por un ratu, almirando la flora y fauna del llugar.
 
; [[Parque nacional Mariña Occidental d'Islla Mujer, Punta Cancún y Punta Nizuc]]
Llinia 544:
= https://web.archive.org/web/20080925220310/http://www.novenet.com.mx/seccion.php?id=54946&sec=3&d=20&m=06&y=2007
|fechaarchivu = 25 de setiembre de 2008
}}</ref> El monumentu principal conozse como ''Templu del Alacrán'', y dáse-y esti nome por cuenta de los restos d'una estructura del arácnidu que foi atopada nuna de les parés del templu, que llevántase sobre un basamento de parés verticales con una escalinata de cuatro peldaño llindada por dos alfardas en forma de dadu; na parte cimera construyóse una plataforma que sofita'l templu d'una sola cámara, a que'l so interior apuértase al traviés de trés claros formaos por dos columnes. El techu planu que lu cubrió tuvo conformáu por un arquitrabe de madera y una serie de morillos asitiaos unu mui cerca del otru; los murios amuesen un llixeru enclín pa escontra fora; el frisu queda llindáu ente dos cornises y coronar un solu planu inclináu. Tola construcción tuvo estucada y pintada, de lo cual na actualidáanguaño nun se caltien dalguna muerte. L'allugamientu cronolóxicu asítiase nel periodu Postclásico Tardíu ([[1200]]-[[1550]])
[[Archivu:CancunRuins2002.jpg|thumb|Zona arqueolóxica ''El Rei''.]]
; Zona Arqueolóxica El Rei {{AP|El