Abrir el menú principal

Cambios

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 24 díes
m
iguo parámetros de plantía
| tirada =
| espardimientu =
| circulación = 489&nbsp;739 (diaria)<br />374&nbsp;617 (domingu) (en xunu de 2015)<ref>{{cita web|apellido=Turvill|nome=William|títulu=National newspaper ABCs, June 2015: Most tabloids suffer double digit tornes, Sun reclaims Sunday top-spot|url=http://www.pressgazette.co.uk/national-newspaper-abcs-june-2015-most-tabloids-suffer-double-digit-tornes-sun-reclaims-sunday-top|obra=Press Gazette|idioma=inglés|fecha=10 de xunetu de 2015|fechaaccesofechaaccesu=13 de xunetu de 2015}}</ref>
| propietariu = [[Telegraph Media Group]]
| Presidente =
}}
 
'''''The Daily Telegraph''''' ye un periódicu matutín de [[Periódicu de gran formatu|gran formatu]] en [[idioma inglés]] británicu, publicáu en [[Londres]] por [[Telegraph Media Group]], distribuyíu en tol Reinu Xuníu y internacionalmente. El periódicu foi fundáu por [[Arthur B. Sleigh]] en xunu de 1855 como '''''The Daily Telegraph and Courier''''', y dende 2004 foi propiedá de David y Frederick Barclay. Tuvo una circulación diaria de 523&nbsp;048 en marzu de 2014,<ref name="circ">{{cita web|título=The Daily Telegraph - readership data|url=http://www.newsworks.org.uk/The-Daily-Telegraph|editorial=News Works|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=12 d'abril de 2014}}</ref> per debaxo de 552&nbsp;065 a principios de 2013.<ref name=Feb2013>{{cita noticia|títulu=ABCs: National daily newspaper circulation February 2013|url=http://www.guardian.co.uk/media/table/2013/mar/08/abcs-national-newspapers|editorial=News Works|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=12 d'abril de 2014|fecha=8 de marzu de 2013|ubicación=Londres}}</ref> En comparanza, ''The Times'' tuvo un espardimientu mediu diaria de 400&nbsp;060,<ref name=Feb2013 /> per debaxo de 394&nbsp;448.<ref name=Times>{{cita web|título=The Times - readership data|url=http://www.newsworks.org.uk/The-Times|editorial=News Works|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=12 d'abril de 2014}}</ref>
 
''The Daily Telegraph'' tien un periódicu hermanu, ''[[The Sunday Telegraph]]'', que s'empecipió en 1961, con una circulación de 418&nbsp;670 en marzu de 2014.<ref name=circSunday>{{cita web|título=''The Sunday Telegraph'' - readership data|url=http://www.newsworks.org.uk/the-sunday-telegraph|obra=News Works|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=12 d'abril de 2014}}</ref> Los dos periódicos impresos anguaño tán alministraos por separáu con distintes redacciones, pero hai usu cruciáu d'hestories. Noticies publicaes en dambos, amás d'artículos del ''Telegraph'' en llinia, tamién pueden ser publicaos na páxina web del Telegraph Media Group, www.telegraph.co.uk, toos baxu'l títulu de ''The Telegraph''.
 
== Historia ==
=== Fundación y hestoria temprana (1855–1900) ===
 
''The Daily Telegraph and Courier'' foi fundáu pol coronel [[Arthur B. Sleigh]] en xunu de 1855 pa ventilar un agraviu personal contra'l futuru [[comandante en xefe]] del [[Exércitu Británicu]], el príncipe [[Jorge de Cambridge]].<ref name="bbc">{{cita noticia|url=http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/3409185.stm|títulu=The UK's 'other paper of record'|obra=BBC News|idioma=inglés|fecha=19 de xineru de 2004|fechaaccesofechaaccesu=20 d'avientu de 2007}}</ref><ref name="b1">Burnham, 1955. p. 1</ref> [[Joseph Moses Levy]], el dueñu de ''[[The Sunday Times]]'', alcordó imprimir el periódicu, y la primer edición publicóse'l 29 de xunu de 1855. El periódicu tuvo un costo de 2d y tenía cuatro páxina.<ref name="bbc"/> Nun foi un ésitu, y Sleigh nun pudo pagar a Levy la cuenta pola impresión.<ref name="b1" /> Levy fíxose cargu del periódicu, el so oxetivu siendo'l de producir un periódicu más baratu que los sos principales competidores en Londres, ''[[The Daily News (Reinu Xuníu)|The Daily News]]'' y ''[[The Morning Post]]'', p'ampliar el tamañu del mercáu polo xeneral.
 
Levy depués nomó al so fíu, [[Edward Levy-Lawson]], y [[Thornton Leigh Hunt]] pa editar el periódicu, y foi rellanzáu como ''The Daily Telegraph'', col lema «el más grande, el meyor, y el periódicu más baratu del mundu».<ref>Burnham, 1955. p. 5</ref> Hunt punxo los principios del periódicu nun memorando unviáu a Levy: «Tenemos De informar de tolos eventos sorprendentes de la ciencia, dichu de manera que'l públicu intelixente pueda entender lo qu'asocedió y pueda ver la so influencia na nuesa vida cotidiana y el nuesu futuru. El mesmu principiu tendría d'aplicase a tolos demás eventos, a la moda, a les nueves invenciones, a nuevos métodos de faer negocios».<ref>Burnham, 1955. p. 6</ref>
 
En 1876 [[Jules Verne]] publicó la so novela ''[[Miguel Strogoff]]'', que la so trama tien llugar mientres un llevantamientu y guerra ficticios en [[Siberia]]. Verne incluyó ente los personaxes del llibru un corresponsal de guerra de ''The Daily Telegraph'', llamáu [[Harry Blount]], que ye representáu como un periodista escepcionalmente dedicáu, atélite y valiente, tomando grandes riesgos personales col fin de siguir de cerca la guerra en cursu y traer noticies precises d'ella pa'l llectores del ''Telegraph'', per delantre de los periódicos de la competencia.<ref>{{cita web|apellido=Verne|nombre=Julio|enlaceautor=Jules Verne|url=http://www.classicauthors.net/verne/Strogoff/Strogoff17.html|título=Michael Strogoff Book 1|obra=Great Literature Online|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=28 d'abril de 2010}}</ref>
 
=== 1900–1945 ===
 
En 1908, el [[káiser]] [[Guillermu II d'Alemaña]] dio una polémica entrevista a ''The Daily Telegraph'' qu'estropió severamente les [[rellación Alemaña-Reinu Xuníu]] y añedió a les tensiones internacionales na preparación hasta la Primer Guerra Mundial.<ref>{{cita web|url=http://www.history.com/topics/world-war-i/kaiser-wilhelm-ii|títulu=Kaiser Wilhelm II|obra=History.com|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=21 de payares de 2014}}</ref><ref>{{cita web|url=http://wwi.lib.byu.edu/index.php/The_Daily_Telegraph_Affair|títulu=The Daily Telegraph Affair: The interview of the Emperor Wilhelm II on October 28, 1908|obra=The World War I Document Archive|editorial=Biblioteca de la Universidá Brigham Young|idioma=inglés|fecha=2 de xunu de 2009|fechaaccesofechaaccesu=21 de payares de 2014}}</ref> En 1928 el fíu del 1.ᵉʳ barón Burnham vendió'l periódicu al 1.ᵉʳ [[vizconde Camrose]], en collaboración col so hermanu'l [[vizconde Kemsley]] y el 1.ᵉʳ barón Iliffe. Tanto les families Camrose (Berry) como Burnham (Levy-Lawson) quedaron arreyaes na xestión hasta que [[Conrad Black]] tomó'l control en 1986.
 
En 1937 el periódicu absorbió ''The Morning Post'', que tradicionalmente defendía una posición conservadora y vendíase principalmente ente la clase oficial retirada. Orixinalmente William Ewart Berry, 1.ᵉʳ vizconde Camrose, mercó ''The Morning Post'' col enfotu de publicar xuntu con ''The Daily Telegraph'', pero les males vientes del primeru llevar a combinar los dos. Per dellos años el periódicu foi retitulado ''The Daily Telegraph and Morning Post'' antes de volver ser a cencielles ''The Daily Telegraph''. A finales de la década de 1930 [[Victor Gordon Lennox]], editor diplomáticu del ''Telegraph'', publicó un periódicu priváu antiapaciguamiento, ''The Whitehall Letter'', que recibió gran parte de la so información de fugues de Sir [[Robert Vansittart]], el subsecretariu permanente del Ministeriu de Relaciones Esteriores, y [[Reginald «Rex» Leeper]], el secretariu de prensa del Ministeriu de Relaciones Esteriores.<ref name="Watt">{{cita llibru|apellíu=Watt|nome=Donald Cameron|títulu=Russia: War, Peace and Diplomacy|páxines=276–286|capítulu=Rumors as Evidence|editorial=Weidenfeld & Nicolson|añu=2004|apellíu-editor=Erickson|nome-editor=Mark|ubicación=Londres}}</ref> Como resultancia, Gordon Lennox foi monitoreado pol [[EL MIO5]].<ref name="Watt"/>
L'home de negocios canadiense [[Conrad Black]], al traviés de sociedaes controlaes por él, mercó'l [[Telegraph Media Group|Telegraph Group]] en 1986. Black, al traviés de la so sociedá de cartera [[Ravelston Corporation]], propiedá del 78% de [[Hollinger Inc.]], que de la mesma tenía'l 30% d'[[Sun-Times Media Group|Hollinger International]]. Hollinger International, de la mesma propietaria del Telegraph Group y otres publicaciones como'l ''[[Chicago Sun-Times]]'', ''[[The Xerusalem Post]]'' y ''[[The Spectator]]''.
 
El 18 de xineru de 2004, Black foi despidíu como presidente de la xunta d'[[Sun-Times Media Group|Hollinger International]] por acusaciones d'irregularidaes financieres. Black tamién foi demandáu pola empresa. Más tarde esi mesmu día informar de que los hermanos Barclay alcordaren mercar 78% de participación de Black en [[Hollinger Inc.]] por 245 millones de llibres, dándo-yos una participación mayoritaria na empresa, y pa mercar a los accionistes minoritarios más tarde. Sicasí, una demanda foi presentada pola xunta de Hollinger Internacional pa tratar de bloquiar a Black de vender les sos aiciones de Hollinger Inc. hasta que se completara una investigación sobre los sos tratos. Black presentó una contrademanda, pero, eventualmente, el xuez [[Lleo Y. Strine, Jr.|Lleo Strine]] falló a favor de Hollinger International y bloquió a Black de vender les sos aiciones de Hollinger Inc. a los ximielgos. El 7 de marzu de 2004, los ximielgos anunciaron que diben llanzar otra ufierta, esta vegada namái pa ''The Daily Telegraph'' y el so periódicu hermanu ''Sunday'' en llugar de la totalidá de Hollinger Inc. El propietariu del ''[[Daily Express]]'', [[Richard Desmond]], tamién tuvo interesáu en mercar el periódicu, vendiendo'l so interés en delles revistes pornográfiques pa financiar la iniciativa. Desmond retirar en marzu de 2004, cuando'l preciu xubió percima de 600 millones de llibres,<ref>{{cita noticia|apellíos=Shah|nome=Saeed|títulu=Desmond withdraws bid for 'overpriced' Telegraph|url=http://www.independent.co.uk/news/media/desmond-withdraws-bid-for-overpriced-telegraph-66296.html|fechaaccesofechaaccesu=23 de payares de 2014|obra=The Independent|idioma=inglés|ubicación=Londres|fecha=27 de marzu de 2004}}</ref> al igual qu'el ''[[Daily Mail and Xeneral Trust]]'' unos meses más tarde, el 17 de xunu.<ref>{{cita noticia|apellíos=Gibson|nome=Owen|títulu=Barclays favourites to land Telegraph|url=http://www.theguardian.com/media/2004/jun/17/pressandpublishing.business|fechaaccesofechaaccesu=23 de payares de 2014|obra=The Guardian|ubicación=Londres|idioma=inglés|fecha=17 de xunu de 2004}}</ref>
 
=== 2004–presente ===
Los hermanos Barclay mercaron el Telegraph Group per alredor de £665 millones a finales de xunu de 2004. Sir David Barclay suxurió que ''The Daily Telegraph'' yá nun podría ser el periódicu de la casa» de los [[Partíu Conservador (Reinu Xuníu)|conservadores]] nel futuru. Nuna entrevista con ''[[The Guardian]]'', dixo: «Cuando'l gobiernu tien razón vamos sofitalos». El conseyu de redacción sofitó al Partíu Conservador nes eleiciones xenerales de 2005. El 15 de payares 2004 foi'l décimu aniversariu del llanzamientu de la páxina web del ''Telegraph'', ''Electronic Telegraph'', agora rellanzada como ''www.telegraph.co.uk''. El 8 de mayu de 2006, la primer fase d'un importante rediseño de la páxina web llevar a cabu, con un diseñu de páxina más amplia y un mayor protagonismu de los blogues d'audiu, videu y periodistes.
 
El 10 d'ochobre de 2005, ''The Daily Telegraph'' rellanzó incorporar una seición de deportes y una nueva seición de negocios independiente. El columnista estrella y analista políticu de ''[[The Daily Mail]]'' [[Simon Heffer]] dexó esi periódicu n'ochobre de 2005 pa reincorporase con ''The Daily Telegraph'', onde se convirtió n'editor asociáu. Heffer escribió dos columnes selmanales pal periódicu dende finales d'ochobre de 2005 y ye un collaborador habitual del podcast de noticies. En payares de 2005 el primer serviciu de podcast regular por un periódicu nel Reinu Xuníu poner en marcha.<ref>{{cita noticia|apellíos=Ponsford|nome=Dominic|url=http://www.pressgazette.co.uk/node/32570|títulu='Hear all about it' as the Telegraph launches podcast|obra=Press Gazette|idioma=inglés|fecha=18 de payares de 2005}}</ref> Xustu antes de Navidá de 2005, anuncióse que los títulos de telégrafu mover de llugar de Canadá en [[Canary Wharf]], a la plaza Victoria, cerca de la [[estación de Victoria]], nel centru de Londres.<ref>{{cita noticia|apellíos=White|nome=Dominic|url=http://www.telegraph.co.uk/finance/2928887/Telegraph-moves-to-Victoria.html|títulu=Telegraph moves to Victoria|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|ubicación=Londres|fecha=22 d'avientu de 2005|fechaaccesofechaaccesu=18 de setiembre de 2009}}</ref> La nueva oficina cunta con un diseñu «''hub and spoke''» de la sala de redacción pa producir conteníos pa ediciones impreses y en llinia.
 
N'ochobre de 2006, col so treslláu a Victoria, la compañía pasó a llamase Telegraph Media Group, reposicionándose a sigo mesma como una empresa multimedia. El 2 de setiembre de 2008, ''The Daily Telegraph'' foi impresu con color en cada páxina per primer vegada cuando dexó Westferry por Broxbourne, [[Hertfordshire]], otru brazu de la empresa de [[Rupert Murdoch]].<ref>{{cita noticia|url=http://www.pressgazette.co.uk/node/42016|títulu=Daily Telegraph unveils full-colour redesign|obra=Press Gazette|idioma=inglés|fecha=2 de setiembre de 2008|fechaaccesofechaaccesu=18 de setiembre de 2009}}</ref> El papel ta tamién impresu en [[Liverpool]] y [[Glasgow]] por ''Newsprinters''. En mayu de 2009, les ediciones diaries y dominicales publicaron [[Escándalu de gastos del Parlamentu del Reinu Xuníu|detalles de gastos de los diputaos]]. Esto llevó a una serie d'arrenuncios d'altu perfil tantu de l'alministración gobernante llaborista y l'oposición conservadora.
 
En xunu de 2014, ''The Telegraph'' foi criticáu por ''[[Private Eye]]'' pola so política de sustitución de periodistes esperimentaos y alministradores de noticies con personal con menos esperiencia y [[Allugamientu en buscadores|optimizadores de motores de busca]]. El 10 de setiembre de 2014, el Telegraph Media Group empecipiaron la busca per mediu d'un anunciu nel ''The Daily Telegraph'' mesmu d'un nuevu Xefe de Periodismu Interactivo, indicando que los candidatos tienen de tener interés demostrable nes noticies y el periodismu (esperiencia de redacción anterior nun ye necesaria sicasí)».<ref>{{cita web|url=https://jobs.telegraph.co.uk/job/4300868/head-of-interactive-journalism/|títulu=Head of Interactive Journalism|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=10 de setiembre de 2014|fechaaccesofechaaccesu=2 d'ochobre de 2014}}</ref>
 
==== Especulación de que la cobertoria de noticies foi influyida por anunciantes ====
 
En xunetu de 2014, ''The Daily Telegraph'' foi criticáu por realizar enllaces nel so sitiu web a artículo pro-Kremlin suministraos por una publicación financiada pol Estáu rusu que restó importancia a cualquier participación de Rusia nel valtamientu del [[vuelu 17 de Malaysia Airlines]].<ref>{{cita web|apellido=Spence|nombre=Alex|url=http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/europe/article4153902.ece|títulu=Telegraph and TV channel criticised over crash reports|obra=The Times|idioma=inglés|fecha=22 de xunetu de 2014|fechaaccesofechaaccesu=7 d'ochobre de 2014}}</ref> Estos taben destacaos nel so sitiu web como parte d'un alcuerdu comercial, pero retiráronse más tarde.<ref>{{cita web|apellido=Spence|nombre=Alex|url=http://www.thetimes.co.uk/tto/news/medianews/article4161591.ece|títulu=Telegraph spikes 'Russian propaganda'|obra=The Times|idioma=inglés|fecha=30 de xunetu de 2014|fechaaccesofechaaccesu=7 d'ochobre de 2014}}</ref> El periódicu recibe £900&nbsp;000 pa incluyir el suplementu ''[[Russia Beyond the Headlines]]'', una publicación patrocinada pola ''[[Rossiyskaya Gazeta]]'', el periódicu oficial del gobiernu rusu. Págase un adicional £750&nbsp;000 al añu por un alcuerdu similar col Estáu chinu en rellación col suplementu pro-Beijing ''China Watch''.<ref>''Private Eye'' Non. 1374, «Street of Shame», 5–18 de setiembre de 2014, pg. 6.</ref>
 
En febreru de 2015, el principal comentarista políticu de ''The Daily Telegraph'', [[Peter Oborne]], arrenunció. Oborne acusó al periódicu d'una forma de fraude nos sos llectores» pola so cobertoria del bancu [[HSBC]] en rellación con un escándalu de fuximientu d'impuestos suizu que foi llargamente cubiertu per otros medios de comunicación. Alegó que les decisiones editoriales sobre'l conteníu de les noticies fueren fuertemente influyíes pel brazu de publicidá del diariu por causa de los intereses comerciales.<ref name="BBCNews">{{cita web|título=Daily Telegraph's Peter Oborne resigns over HSBC coverage|url=http://www.bbc.co.uk/news/uk-31510152|fecha=17 de febreru de 2015|obra=BBC News|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=18 de febreru de 2015}}</ref> El profesor [[Jay Rosen]] de la [[Universidá de Nueva York]] dixo que l'arrenunciu foi «una de les coses más importantes qu'un periodista escribió sobre'l periodismu últimamente».<ref name="BBCNews"/>
 
Oborne citó otros exemplos d'estratexa publicitaria influyendo nel conteníu de los artículos, rellacionándolo cola negativa a tomar una llinia editorial na represión de les manifestaciones democrátiques en Hong Kong pol sofitu del ''Telegraph'' a China. Amás, dixo que crítiques favorables del cruceru de Cunard ''Queen Mary II'' apaecieron nel ''Telegraph'', señalando: «El 10 de mayu del añu pasáu'l ''Telegraph'' publicó un llargu artículu sobre'l cruceru ''Queen Mary II'' de Cunard na páxina d'opinión de noticies. Esti episodiu paecía-y a munchos como un cachu de publicidá pa la promoción d'un anunciante nuna páxina de normal dedicada al analís de noticies series. Yo de nuevu verifiqué y verdaderamente competidores del ''Telegraph'' nun vieron al cruceru de Cunard como una noticia importante. Cunard ye un importante anunciante del ''Telegraph''».<ref name="OpenDemocracy">{{cita web|título=Why I have resigned from the Telegraph|url=https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/peter-oborne/why-i-have-resigned-from-telegraph|apellíos=Oborne|nombre=Peter|fecha=17 de febreru de 2015|obra=Open Democracy|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=18 de febreru de 2015}}</ref> En respuesta, el ''Telegraph'' llamó a la declaración de Oborne un ataque sorprendente ya infundáu, llenu d'inexactitudes ya insinuaciones».<ref name="BBCNews"/>
 
== Postura política ==
 
''The Daily Telegraph'' foi políticamente conservador en tiempos modernos.<ref name="slate">{{cita noticia|apellíos=Curtis|nome=Bryan|url=http://www.slate.com/id/2152196/|títulu=Strange days at the Daily Telegraph|obra=Slate|idioma=inglés|fecha=25 d'ochobre de 2006|fechaaccesofechaaccesu=2 de mayu de 2010}}</ref> Los venceyos personales ente'l editores del periódicu y la direición del [[Partíu Conservador (Reinu Xuníu)|Partíu Conservador]], xuntu cola postura xeneralmente de [[Derecha política|derecha]] del periódicu y l'influencia sobre los activistes conservadores, dieron como resultancia al periódicu siendo comúnmente referíu, sobremanera en ''[[Private Eye]]'', como'l ''Torygraph''.<ref name="slate" /> Inclusive cuando se demostró que'l sofitu al Partíu Conservador cayera nes encuestes d'opinión y el del [[Partíu Llaborista (Reinu Xuníu)|Partíu Llaborista]] xubiera nelles (n'especial cuando'l so líder, [[Tony Blair]], renombró al partíu como «''New Labour''» al convertise en líder dempués de la muerte de [[John Smith (políticu británicu)|John Smith]] en 1994), el periódicu caltúvose lleal a los conservadores. Esta llealtá siguió dempués de que'l Partíu Llaborista derrocó a los conservadores del poder por un [[Eleiciones xenerales del Reinu Xuníu de 1997|resultancia eleutoral aplastante en 1997]], y de cara a la victoria nes eleiciones del Partíu Llaborista en [[Eleiciones xenerales del Reinu Xuníu de 2001|2001]] y la tercera consecutiva victoria eleutoral de los llaboristes en [[Eleiciones xenerales del Reinu Xuníu de 2005|2005]].
 
''The Daily Telegraph'' foi críticu del [[Partíu Nacional Escocés]]. Mientres el [[referendu pa la independencia d'Escocia de 2014]], el periódicu sofitó la campaña ''[[Better Together (campaña)|Better Together]]'' que sofitaba'l «Non». El ''Telegraph'' publicó artículos críticos del comportamientu políticu escocés.<ref name="insecure">{{cita noticia|apellíos=Booker|nome=Christopher|url=http://www.telegraph.co.uk/comment/11314342/The-insecure-Scots-have-turned-in-on-themselves-and-against-us.html|títulu=The insecure Scots have turned in on themselves and against us|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=27 d'avientu de 2014|fechaaccesofechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref><ref name="destruction">{{cita noticia|apellíos=Anderson|nome=Bruce|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/scotland/11314336/England-must-be-resolute-and-save-the-Scots-from-self-destruction.html|títulu=England must be resolute and save the Scots from self-destruction|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=27 d'avientu de 2014|fechaaccesofechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref><ref name="behaviour">{{cita noticia|apellíos=Hodges|nome=Dan|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/scottish-independence/11296689/England-wont-put-up-with-Scotlands-behaviour-for-long.html|títulu=England won't put up with Scotlands behaviour for long|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=16 d'avientu de 2014|fechaaccesofechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref><ref name="indulged">{{cita noticia|apellíos=McTernan|nombre=John|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/scotland/8730902/Tell-the-truth-Scotland-has-been-indulged-for-too-long.html|títulu=Tell the Truth Scotland has been indulged for too long|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=30 d'agostu de 2011|fechaaccesofechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref> [[Alex Salmond]], el exlíder del PNE, llamó al ''Telegraph'' «estremu» mientres el programa ''[[Question Time]]'' en septiembre de 2015.<ref>{{cita web|apellido=Sparrow|nome=Andrew|título=John McDonnell apologises profusely on Question Time for comments praising IRA - as it happened|url=http://www.theguardian.com/politics/blogue/live/2015/sep/17/john-mcdonnell-and-alex-salmond-on-bbc-question-time|obra=The Guardian|idioma=inglés|fecha=17 de setiembre de 2015|fechaaccesofechaaccesu=18 de setiembre de 2015}}</ref>
 
== Publicaciones hermanes ==
=== ''The Young Telegraph'' ===
 
''The Young Telegraph'' yera una seición selmanal de ''The Daily Telegraph'' publicada como un suplementu de 14 páxines na edición de fin de selmana de'l periódicu. ''The Young Telegraph'' cuntó con un amiestu de noticies, reportaxes, tires risibles y opiniones empobinaes a neños de 8 a 12 años d'edá. Foi editáu por Damien Kelleher (1993-97) y Kitty Melrose (1997-1999). Llanzáu en 1990, el suplementu premiáu tamién corrió hestories d'entregues orixinales de marques populares como ''Young Indiana Jones'' y la comedia pa neños británica ''[[Maid Marian and Her Merry Men]]''. En 1995, un ''spin-off'' interactivo llamáu ''Electronic Young Telegraph'' llanzar en disquete. Descritu como una revista interactiva d'ordenadores pa los neños, ''Electronic Young Telegraph'' foi editáu por Adam Tanswell, quien dirixió'l rellanzamientu del productu en CD-Rom en 1998.<ref name="marketing">{{cita web|apellido=Barrett|nombre=Patrick|url=http://www.brandrepublic.com/article/59868/new-media-telegraph-cd-rom-move|títulu=NEW MEDIA: Telegraph CD-Rom move|obra=Brand Republic|idioma=inglés|fecha=19 de febreru de 1998|fechaaccesofechaaccesu=24 de xunu de 2011}}</ref> ''Electronic Young Telegraph'' presentaba conteníu orixinal incluyendo cuestionarios interactivos, funciones informatives y xuegos d'ordenador, según noticies d'entretenimientu y revisiones. Más tarde foi rebautizado como ''T:Drive'' en 1999.
 
=== Sitio web ===
 
''Telegraph.co.uk'' ye la versión en llinia del periódicu. Utiliza'l títulu de ''The Telegraph'' ya inclúi artículos de les ediciones impreses de ''The Daily Telegraph'' y ''The Sunday Telegraph'', según conteníu namái pa Internet, tales como últimes noticies, carauterístiques, galeríes de semeyes y blogues. Foi nomáu sitio web del añu del consumidor del Reinu Xuníu en 2007<ref>{{cita web|url=http://www.ukaop.org.uk/aopawards2007.obyx|urlarchivu=http://web.archive.org/web/20140813001257/http://www.ukaop.org.uk/aopawards2007.obyx|títulu=AOP Award Winners 2007|obra=Association of Online Publishers|idioma=inglés|fecha=3 d'ochobre de 2007|fechaaccesofechaaccesu=8 d'avientu de 2011|fechaarchivu=13 d'agostu de 2014}}</ref> y l'Editorial Dixital del añu en 2009<ref>{{cita web|url=http://www.ukaop.org.uk/news/aopawardwinnersfulllist20091261.html|urlarchivu=http://web.archive.org/web/20140723204947/http://www.ukaop.org.uk/news/aopawardwinnersfulllist20091261.html|títulu=AOP Award Winners 2009 in full|obra=Association of Online Publishers|idioma=inglés|fecha=2 de xunu de 2009|fechaaccesofechaaccesu=8 d'avientu de 2011|fechaarchivu=23 de xunetu de 2014}}</ref> pola ''Association of Online Publishers''.<ref>{{cita web|url=http://www.ukaop.org.uk/cgi-bin/go.pl/news/article.html?uid=1632|urlarchivu=http://web.archive.org/web/20090319144311/http://www.ukaop.org.uk/cgi-bin/go.pl/news/article.html?uid=1632|títulu=Newspaper brands shine at AOP Awards|obra=Association of Online Publishers|idioma=inglés|fecha=4 d'ochobre de 2007|fechaarchivu=19 de marzu de 2009}}</ref> El sitiu ta supervisáu por Kate Day,<ref>{{cita noticia|apellíos=Greenslade|nome=Roy|url=http://www.theguardian.com/media/greenslade/2014/feb/21/telegraphmediagroup-jason-seiken|títulu=Telegraph: Jason Seiken confirms MacGregor and Evans in editing roles|obra=The Guardian|idioma=inglés|ubicación=Londres|fecha=21 de febreru de 2014}}</ref> direutora dixital del Telegraph Media Group. El restu del personal inclúin Shane Richmond, direutor de teunoloxía (editorial),<ref>{{cita noticia|url=http://blogs.telegraph.co.uk/technology/author/shanerichmond/|títulu=Blogue en ''The Telegraph'' de Shane Richmond|obra=Blogues.telegraph.co.uk|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=8 d'avientu de 2011|ubicación=Londres}}</ref> y Ian Douglas, xefe de producción dixital.<ref>{{cita noticia|url=http://blogs.telegraph.co.uk/technology/author/iandouglas/|títulu=Blogue en ''The Telegraph'' de Ian Douglas|obra=Blogues.telegraph.co.uk|idioma=inglés|fechaaccesofechaaccesu=8 d'avientu de 2011|ubicación=Londres}}</ref> El sitiu, que foi'l focu de los esfuercios del grupu pa crear una operación de noticies integrada a la producción de conteníos pa la impresión y en llinia de la mesma sala de redacción, completó un rellanzamientu en 2008 qu'implica l'usu del sistema de xestión de conteníos ''Escenic'', popular ente los grupos de periódicos noreuropeos y escandinavos. ''Telegraph TV'' ye un serviciu de televisión de [[videu so demanda]] empobináu por ''The Daily Telegraph'' y ''The Sunday Telegraph''. Ta agospiáu na web oficial del ''Telegraph'', ''telegraph.co.uk''.
 
''Telegraph.co.uk'' convertir nel más popular sitiu de periódicu del Reinu Xuníu n'abril de 2008.<ref>{{cita noticia|url=http://www.guardian.co.uk/media/2008/may/22/abcs.digitalmedia|títulu=ABCe: Telegraph website overtakes Guardian|apellíos=Kiss|nome=Jemima|obra=The Guardian|idioma=inglés|ubicación=Londres|fecha=22 de mayu de 2008|fechaaccesofechaaccesu=18 de setiembre de 2009}}</ref> Foi superáu por ''Guardian.co.uk'' n'abril de 2009 y más tarde por ''Mail Online''.<ref>{{cita noticia|apellíos=Kiss|nome=Jemima|títulu=ABCe: Guardian.co.uk takes top spot|url=http://www.guardian.co.uk/media/2009/may/21/abce-guardian-telegraph|fechaaccesofechaaccesu=18 de setiembre de 2009|obra=The Guardian|idioma=inglés|fecha=21 de mayu de 2009|ubicación=Londres}}</ref> N'avientu de 2010, ''Telegraph.co.uk'' yera'l tercer sitio web d'un periódicu británicu más visitáu periódicu con 1,7 millones de visitantes diarios en comparanza colos 2,3 millones de ''Guardian.co.uk'' y casi 3 millones del ''Mail Online''.<ref>{{cita noticia|url=http://www.guardian.co.uk/media/2010/dec/21/november-abce-guardian-mail-online|ubicación=Londres|obra=The Guardian|apellíos=Halliday|nome=Josh|títulu=Guardian.co.uk passes 40m monthly browsers|fecha=21 d'avientu de 2010|idioma=inglés}}</ref>
 
En payares de 2012 los veceros internacionales qu'apuerten al sitiu Telegraph.co.uk tendríen que rexistrase pa llograr un paquete de suscripción. Los visitantes tuvieron accesu a 20 artículos llibres al mes antes de tener que suscribise pa tener accesu ilimitáu. En marzu de 2013, el sistema de pagu tamién se punxo en marcha nel Reinu Xuníu.<ref>{{cita web|url=http://www.telegraph.co.uk/subscriptions/terms-and-conditions/|títulu=Terms and Conditions|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés}}</ref>
El sitiu web foi llanzáu, sol nome de ''Electronic Telegraph'' al mediudía del 15 de payares de 1994 na sede de ''The Daily Telegraph'' en [[Canary Wharf]] nos [[Docklands]] de Londres. Foi'l primer periódicu diariu basáu na web n'Europa. Primeramente'l sitiu publicó namái les principales noticies de la edición impresa del diariu, pero aumentó progresivamente la so cobertoria hasta que práuticamente tol periódicu realizar en llinia y el sitiu web tamién publicaba material orixinal. El sitiu web, agospiáu nun servidor Sparc 20 de [[Sun Microsystems]] y conectáu al traviés d'una [[llinia dedicada]] de 64 kbit/s arrendada de [[Demon Internet]], foi editáu por Ben Rooney. El personal clave detrás del llanzamientu del sitiu fueron Matthew Doull y [[Saul Klein]] y depués el xerente de marketing de ''The Daily Telegraph'', Hugo Drayton, y la desarrolladora web Fiona Carter. Drayton más tarde convirtióse en xerente direutor del periódicu.
 
Un golpe tempranu pal sitiu foi la publicación d'artículos d'[[Ambrose Evans-Pritchard]] sobre [[Bill Clinton]] y la [[discutiniu Whitewater]]. La disponibilidad de los artículos en llinia traxo un gran públicu estauxunidense al sitiu. En 1997, el gobiernu de Clinton publicó un informe de 331 páxines qu'acusó a Evans-Pritchard de tráficu de «invenciones de derecha». [[Derek Bishton]], qu'aquel día asocediera a Rooney como editor, escribió más tarde: «Nos díes previos a ET, fuera bien pocu probable que daquién nos EE.XX. tuviera al tantu de la obra de Evans-Pritchard - y verdaderamente non na midida na que la Casa Blanca veríase obligada a emitir una llarga refutación como tal».<ref>{{cita noticia|apellíos=Bishton|nome=Derek|url=http://www.telegraph.co.uk/news/1471964/From-ET-to-TD.html|títulu=From ET to TD|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=5 de febreru de 2010|fechaaccesofechaaccesu=2 de mayu de 2010|ubicación=Londres}}</ref> Bishton, quien depués se convirtió n'editor consultor pal Telegraph Media Group, foi siguíu como editor de [[Richard Burton (periodista)|Richard Burton]], quien foi despidíu n'agostu de 2006. Edward Roussel reemplazó a Burton.
 
==== ''My Telegraph'' ====
 
''My Telegraph'' ufierta una plataforma por qu'el llectores tengan el so propiu blogue, guardar artículos y rede con otru llectores. Llanzáu en mayu de 2007, El mio Telegraph ganó un premiu de la organización periódicu internacional IFRA n'ochobre de 2007.<ref>{{cita noticia|apellíos=Oliver|nombre=Laura|títulu=My Telegraph wins international new media award|url=http://www.journalism.co.uk/news/my-telegraph-wins-international-new-media-award/s2/a530626/|obra=Journalism.co.uk|idioma=inglés|fecha=9 d'ochobre de 2007|fechaaccesofechaaccesu=20 de mayu de 2013}}</ref> Unu de los xueces, Robert Cauthorn, describió'l proyeutu como «el meyor esplegue de blogues entá vistu en cualquier periódicu en cualesquier parte del mundu».
 
== Hestories notables ==
En mayu de 2009 les ediciones diaries y dominicales publicaron [[Escándalu de gastos del Parlamentu del Reinu Xuníu|detalles de gastos de los diputaos]]. Esto llevó a una serie d'arrenuncios d'altu perfil tantu de l'alministración gobernante llaborista y l'oposición conservadora.
 
N'avientu de 2010, periodistes del ''Telegraph'' posando como constituyentes [[Vince Cable#Comentario a The Daily Telegraph d'avientu de 2010|grabaron secretamente]] al secretariu de negocios [[Vince Cable]]. Nuna parte ensin revelar de la trescripción dada a [[Robert Peston]] de la [[BBC]] por un denunciante infeliz qu'el ''Telegraph'' nun publicara los comentarios de Cable na so totalidá, Cable declaró en referencia a la [[ufierta pública d'alquisición de News Corporation por BSkyB]] fecha por [[Rupert Murdoch]], «Declaré la guerra al Sr. Murdoch y creo que vamos ganar».<ref>{{cita noticia|url=http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-12053656|títulu=Vince Cable criticises Murdoch takeover in secret tapes|obra=BBC News|idioma=inglés|fecha=21 d'avientu de 2010|fechaaccesofechaaccesu=21 d'avientu de 2010}}</ref> Arriendes de esta revelación, Cable tuvo la so responsabilidá nos asuntos de medios de comunicación, incluyendo fallo sobre los planes d'alquisición de Murdoch, retiraos del so papel como secretariu de negocios.<ref>{{cita noticia|apellíos=Wintour|nombre=Patrick|url=http://www.guardian.co.uk/politics/2010/dec/21/vince-cable-war-murdoch-gaffe|títulu=Humiliated Vince Cable stripped of Sky role after 'war with Murdoch' gaffe|obra=The Guardian|idioma=inglés|ubicación=Londres|fecha=21 d'avientu de 2010|fechaaccesofechaaccesu=23 de xineru de 2011}}</ref> En mayu de 2011, la [[Press Complaints Commission]] caltuvo una quexa con al respective de l'usu pol ''Telegraph'' de subterfugio: «Nesta ocasión, la comisión nun tuvo convencida de que l'interés públicu yera tal como pa xustificar proporcionalmente esti nivel de subterfugios».<ref>{{cita noticia|apellíos=Robinson|nombre=James|url=http://www.guardian.co.uk/media/2011/may/10/daily-telegraph-vince-cable-tapes|títulu=Daily Telegraph censured by PCC over Vince Cable tapes|obra=The Guardian|idioma=inglés|fecha=10 de mayu de 2011|allugamientu=London}}</ref> En xunetu de 2011, una empresa d'investigadores privaos contrataos pol ''Telegraph'' pa rastrexar l'orixe de la fuga llegó a la conclusión d'un «fuerte barruntu» de que dos exempleados del ''Telegraph'' que se treslladaren a [[News UK|News International]], unu d'ellos [[William Lewis]], tuvieren accesu a los archivos de trescripción y d'audiu y penerar a Peston.<ref>{{cita noticia|apellíos=Halliday|nome=Josh|url=http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/22/willlewis-telegraphmediagroup|títulu=News Corp boss 'linked' to leak of Vince Cable's Rupert Murdoch comments|obra=The Guardian|idioma=inglés|fecha=23 de xunetu de 2011|ubicación=Londres}}</ref>
 
''The Daily Telegraph'' publicó obituarios prematuros pa Cockie Hoogterp, la segunda esposa del barón Blixen,<ref name=McKie/> [[Dave Swarbrick]] en 1999,<ref name=McKie/> y [[Dorothy Fay|Dorothy Southworth Ritter]], vilba de [[Tex Ritter]] y madre de [[John Ritter]], n'agostu de 2001.<ref name=McKie>{{cita web|apellido=McKie|nome=Andrew|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1338899/The-day-I-managed-to-kill-off-Tex-Ritters-wife.html|títulu=The day I managed to 'kill off' Tex Ritter's wife|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=30 d'agostu de 2001|ubicación=Londres}}</ref>
== Premios ==
 
Nos ''British Press Awards'' de 2010, ''The Daily Telegraph'' foi nomáu «Periódicu nacional del añu» pola so cobertoria del [[Escándalu de gastos del Parlamentu del Reinu Xuníu|escándalu de gastos de 2009]] (llamada «Primicia del añu»), con William Lewis ganando «Periodista del añu».<ref name=gazetteroll/> El ''Telegraph'' ganó «Equipu del añu» en 2004 pola so cobertoria de la [[guerra d'Iraq]].<ref name=gazetteroll/> El periódicu tamién ganó «Columnista del añu» de 2002 hasta 2004: [[Zoë Heller]] (2002), [[Robert Harris]] (2003) y [[Boris Johnson]] (2004).<ref name=gazetteroll>{{cita web|título=British Press Awards 2010: Full list of winners|url=http://www.pressgazette.co.uk/node/45225|obra=Press Gazette|idioma=inglés|fecha=24 de marzu de 2010|fechaaccesofechaaccesu=24 de xunetu de 2011}}</ref>
 
== Referencies ==