Diferencies ente revisiones de «Ramón d'Andrés»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina nueva: Ramón d'Andrés (Madrid, 1959) es un filólogo relacionado con el estudio de la lengua asturiana, asturiano o bable. Es hijo del escritor popular en asturiano Manuel d'Andrés Fern...
 
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
'''Ramón d'Andrés''' ([[Madrid]], [[1959]]) esye un filólogofilólogu relacionadorellacionáu con el estudio de la lengua asturiana,col asturianoestudiu odel bable[[asturianu]].
 
EsYe hijofiyu del escritor popular en asturianon'asturianu Manuel d'Andrés Fernández "[[Mánfer de la Llera]]". Se crióCrióse en Gijón/[[Xixón (Asturias)]], ciudadciudá en lana que vivió la mayor parte de sula so vida. EsYe profesor titular de FilologíaFiloloxía Española y Asturiana enna la[[Universidá Universidadd'Uviéu]] deau Oviedo (Asturias), donde comenzóentamó a impartir la primeraprimer asignatura de LenguaLlingua Asturiana (1985) y dondeau leyólleó sula so tesis de doctoradodoctoráu, la primeraprimer realizada sobresobro sociolingüísticasociollingüística asturiana y redactada en esanesa lenguallingua (1988). SusLes sos investigaciones setan han centrado sobre todo encentraes n'aspectos gramaticales y sociolingüísticossociollingüísticos dedel la lengua asturianaasturianu. DesarrollaTamién tambiénrealiza unaun intensaintensu laborllabor de divulgación en librosllibros, ensayos y artículos de prensa.
 
Los sos llibros más importantes son:
Sus libros más importantes son: Allugamientu de los pronomes átonos col verbu n’asturianu (1993), Encuesta sociollingüística nuna parroquia asturiana (Deva-Xixón) (1993), Gramática práctica de asturiano (1997), Vocabulariu asturianu de la mina (1997, coautor junto con Manuel d'Andrés), Reivindicación llingüística: unes reflexones (2002), Cuestiones d’asturianu normativu (3 vols., 2001-2003), Juicios sobre la lengua asturiana. Algunas cuestiones básicas acerca del debate lingüístico en Asturias (2002). Entre sus artículos se puen destacar “Los pronomes reflexivos átonos n’asturianu” (1994), “La llingua asturiana na sociedá” (1995), “Lingüística y sociolingüística en el concepto de dialecto” (1997) y “L’asturianu mínimu urbanu. Delles hipótesis” (2002).
*Diccionariu Temáticu Asturianu (1991)
*Allugamientu de los pronomes átonos col verbu n'asturianu (1993)
*Encuesta sociollingüística nuna parroquia asturiana (Deva-Xixón) (1993)
*Gramática práctica de asturiano (1997)
*Vocabulariu asturianu de la mina (1997)
*Llingua y Xuiciu (VII [[Premiu d'Ensayu Máximo Fuertes Acevedo]])
*Reivindicación llingüística: unes reflexones (2002)
*Cuestiones d'asturianu normativu (3 vols., 2001-2003)
*Juicios sobre la lengua asturiana. Algunas cuestiones básicas acerca del debate lingüístico en Asturias (2002)
 
Ente los sos artículos puen destacase:
Es miembro numerario de la Academia de la Llingua Asturiana, en cuyo seno trabajó intensamente en las Normes Ortográfiques, en la Gramática de la Llingua Asturiana y en el Diccionario de la Llingua Asturiana. Pertenece a la Fundación “Caveda y Nava”, de la que fue secretario, entidad que busca el consenso lingüístico en Asturias. Es miembro del grupo de investigación Seminariu de Filoloxía Asturiana, de la Universidad de Oviedo. En el período gubernamental 2003-2007 ejerció el cargo de Jefe de la Oficina Política del Principado de Asturias. Es miembro de la Junta Asesora de Toponimia del Principado de Asturias, de la que fue secretario en el período mencionado
*Los pronomes reflexivos átonos n'asturianu (1994)
*La llingua asturiana na sociedá (1995)
*Lingüística y sociolingüística en el concepto de dialecto (1997)
*L'asturianu mínimu urbanu. Delles hipótesis (2002).
 
EsYe miembromiembru numerarionumerariu de la l'[[Academia de la Llingua Asturiana]], enna cuyoque seno trabajótrabayó intensamente en lasnes [[Normes Ortográfiques, eny Conxugación lade Verbos]], na [[Gramática de la Llingua Asturiana]] y ennel el[[Diccionariu Diccionariode l'Academia de la Llingua Asturiana]]. PertenecePertenez a la Fundación “Caveda y Nava”, de la que fuefoi secretariosecretariu, entidadentidá que busca'l elconsensu consensollingüísticu lingüístico en Asturiasn'Asturies. EsYe miembromiembru del grupogrupu ded' investigación Seminariu de Filoloxía Asturiana, de la UniversidadUniversidá de Oviedod'Uviéu. En el período gubernamental 2003-2007 ejerció elexerció'l cargo de JefeXefe de la [[Oficina de Política Llingüística]] del Principado dePrincipáu Asturiasd'Asturies. EsYe miembromiembru de la JuntaXunta Asesora de Toponimia del PrincipadoPrincipáu de Asturiasd'Asturies, de la que fuefoi secretariosecretariu ennel elperíodu período mencionadomencionáu.
 
[[Categoría:Escritores n'asturianu|A]]
[[Categoría:Escritores d'Asturies|A]]
[[Categoría:Filólogos|A]]