Diferencies ente revisiones de «Guerra d'El Sáḥara Occidental»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m iguo parámetros de plantía
Llinia 49:
Nesti clima de tensión, agraváu pola agonía de [[Francisco Franco|Franco]] n'España, Marruecos, Mauritania y España roblen en [[Madrid]] ([[14 de payares]] de 1975) un alcuerdu pol qu'España se comprometía a poner fin a la so presencia nel Sahara el [[28 de febreru]] de [[1976]] y a compartir hasta entós l'alministración del territoriu del Sáḥara Occidental con Mauritania y Marruecos. Esti alcuerdu cuntó cola oposición frontera d'[[Arxelia]] y del Frente Polisariu. Ante la presión de la ''marcha verde'', les guarniciones españoles retirárense a [[El Aaiún]], [[Smara]] y [[Villa Cisneros]].
 
Tropes mauritanes y marroquines empiecen a ocupar les ciudaes del Sáḥara Occidental (Smara, [[27 de payares]]; El Aaiún, [[11 d'avientu]]; [[La Güera]], [[20 d'avientu]]; [[Villa Cisneros]], [[9 de xineru]]). Los saharagüis empiecen a abandonar les ciudaes (payares 1975-febreru 1976) pa instalase nel desiertu y asina evitar los atropellos que l'exércitu marroquín cometió contra ellos, dende detenciones, pasando por tortures y llegando hasta asesinatos. Pero l'exércitu marroquín, nun se llindó a la represión nes ciudaes como El Aaiún o Smara, onde fixo asesinar a unos 650 saharagüis. Tamién se basó nuna campaña de bombardeos aéreos sobre los miles de civiles saharagüis que taben exiliándose. Ente elles, la más mentada foi la d'[[Um-Draiga]]. Nella, los campamentos que los saharagüis instalaren temporalmente, fueron severamente bombardeados pola aviación marroquina mientres 48 hores. El desenllaz foi la muerte de 3.000 saharagüis, polos bombardeos executaos con [[Napalm]] y fosforo blancu.<ref>{{Cita web|url=http://www.elconfidencialsaharaui.com/2016/11/marruecos-y-el xenocidiu saharagüi-del.html?m=1|títulu=Marruecos y el xenocidiu saharagüi del que naide quier falar.|fechaaccesofechaaccesu=17 d'avientu de 2016|sitioweb=www.elconfidencialsaharaui.com}}</ref> Esta campaña de terror xenero que los saharagüis terminaren en campos de refuxaos n'[[Arxelia]], buscando abelugu..
 
El [[26 de febreru]] de 1976, los postreros soldaos españoles abandonaben el Sáḥara Occidental. Aquella mesma nueche, cuando les tropes marroquines yá entraren nel territoriu, el Frente Polisariu proclamaba la constitución de la [[República Árabe Saharagüi Democrática]] (RASD). El [[14 d'abril]], Mauritania y Marruecos roblaben un alcuerdu en [[Rabar]] pol que se partíen el país: los dos tercios más al norte pa Marruecos y el terciu restante pa Mauritania.