Abrir el menú principal

Cambios

m
iguo nome de plantía
Levy depués nomó al so fíu, [[Edward Levy-Lawson]], y [[Thornton Leigh Hunt]] pa editar el periódicu, y foi rellanzáu como ''The Daily Telegraph'', col lema «el más grande, el meyor, y el periódicu más baratu del mundu».<ref>Burnham, 1955. p. 5</ref> Hunt punxo los principios del periódicu nun memorando unviáu a Levy: «Tenemos De informar de tolos eventos sorprendentes de la ciencia, dichu de manera que'l públicu intelixente pueda entender lo qu'asocedió y pueda ver la so influencia na nuesa vida cotidiana y el nuesu futuru. El mesmu principiu tendría d'aplicase a tolos demás eventos, a la moda, a les nueves invenciones, a nuevos métodos de faer negocios».<ref>Burnham, 1955. p. 6</ref>
 
En 1876 [[Jules Verne]] publicó la so novela ''[[Miguel Strogoff]]'', que la so trama tien llugar mientres un llevantamientu y guerra ficticios en [[Siberia]]. Verne incluyó ente los personaxes del llibru un corresponsal de guerra de ''The Daily Telegraph'', llamáu [[Harry Blount]], que ye representáu como un periodista escepcionalmente dedicáu, atélite y valiente, tomando grandes riesgos personales col fin de siguir de cerca la guerra en cursu y traer noticies precises d'ella pa'l llectores del ''Telegraph'', per delantre de los periódicos de la competencia.<ref>{{cita web|apellido=Verne|nombrenome=Julio|enlaceautor=Jules Verne|url=http://www.classicauthors.net/verne/Strogoff/Strogoff17.html|títulu=Michael Strogoff Book 1|obra=Great Literature Online|idioma=inglés|fechaaccesu=28 d'abril de 2010}}</ref>
 
=== 1900–1945 ===
==== Especulación de que la cobertoria de noticies foi influyida por anunciantes ====
 
En xunetu de 2014, ''The Daily Telegraph'' foi criticáu por realizar enllaces nel so sitiu web a artículo pro-Kremlin suministraos por una publicación financiada pol Estáu rusu que restó importancia a cualquier participación de Rusia nel valtamientu del [[vuelu 17 de Malaysia Airlines]].<ref>{{cita web|apellido=Spence|nombrenome=Alex|url=http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/europe/article4153902.ece|títulu=Telegraph and TV channel criticised over crash reports|obra=The Times|idioma=inglés|fecha=22 de xunetu de 2014|fechaaccesu=7 d'ochobre de 2014}}</ref> Estos taben destacaos nel so sitiu web como parte d'un alcuerdu comercial, pero retiráronse más tarde.<ref>{{cita web|apellido=Spence|nombrenome=Alex|url=http://www.thetimes.co.uk/tto/news/medianews/article4161591.ece|títulu=Telegraph spikes 'Russian propaganda'|obra=The Times|idioma=inglés|fecha=30 de xunetu de 2014|fechaaccesu=7 d'ochobre de 2014}}</ref> El periódicu recibe £900&nbsp;000 pa incluyir el suplementu ''[[Russia Beyond the Headlines]]'', una publicación patrocinada pola ''[[Rossiyskaya Gazeta]]'', el periódicu oficial del gobiernu rusu. Págase un adicional £750&nbsp;000 al añu por un alcuerdu similar col Estáu chinu en rellación col suplementu pro-Beijing ''China Watch''.<ref>''Private Eye'' Non. 1374, «Street of Shame», 5–18 de setiembre de 2014, pg. 6.</ref>
 
En febreru de 2015, el principal comentarista políticu de ''The Daily Telegraph'', [[Peter Oborne]], arrenunció. Oborne acusó al periódicu d'una forma de fraude nos sos llectores» pola so cobertoria del bancu [[HSBC]] en rellación con un escándalu de fuximientu d'impuestos suizu que foi llargamente cubiertu per otros medios de comunicación. Alegó que les decisiones editoriales sobre'l conteníu de les noticies fueren fuertemente influyíes pel brazu de publicidá del diariu por causa de los intereses comerciales.<ref name="BBCNews">{{cita web|títulu=Daily Telegraph's Peter Oborne resigns over HSBC coverage|url=http://www.bbc.co.uk/news/uk-31510152|fecha=17 de febreru de 2015|obra=BBC News|idioma=inglés|fechaaccesu=18 de febreru de 2015}}</ref> El profesor [[Jay Rosen]] de la [[Universidá de Nueva York]] dixo que l'arrenunciu foi «una de les coses más importantes qu'un periodista escribió sobre'l periodismu últimamente».<ref name="BBCNews"/>
 
Oborne citó otros exemplos d'estratexa publicitaria influyendo nel conteníu de los artículos, rellacionándolo cola negativa a tomar una llinia editorial na represión de les manifestaciones democrátiques en Hong Kong pol sofitu del ''Telegraph'' a China. Amás, dixo que crítiques favorables del cruceru de Cunard ''Queen Mary II'' apaecieron nel ''Telegraph'', señalando: «El 10 de mayu del añu pasáu'l ''Telegraph'' publicó un llargu artículu sobre'l cruceru ''Queen Mary II'' de Cunard na páxina d'opinión de noticies. Esti episodiu paecía-y a munchos como un cachu de publicidá pa la promoción d'un anunciante nuna páxina de normal dedicada al analís de noticies series. Yo de nuevu verifiqué y verdaderamente competidores del ''Telegraph'' nun vieron al cruceru de Cunard como una noticia importante. Cunard ye un importante anunciante del ''Telegraph''».<ref name="OpenDemocracy">{{cita web|títulu=Why I have resigned from the Telegraph|url=https://www.opendemocracy.net/ourkingdom/peter-oborne/why-i-have-resigned-from-telegraph|apellíos=Oborne|nombrenome=Peter|fecha=17 de febreru de 2015|obra=Open Democracy|idioma=inglés|fechaaccesu=18 de febreru de 2015}}</ref> En respuesta, el ''Telegraph'' llamó a la declaración de Oborne un ataque sorprendente ya infundáu, llenu d'inexactitudes ya insinuaciones».<ref name="BBCNews"/>
 
== Postura política ==
''The Daily Telegraph'' foi políticamente conservador en tiempos modernos.<ref name="slate">{{cita noticia|apellíos=Curtis|nome=Bryan|url=http://www.slate.com/id/2152196/|títulu=Strange days at the Daily Telegraph|obra=Slate|idioma=inglés|fecha=25 d'ochobre de 2006|fechaaccesu=2 de mayu de 2010}}</ref> Los venceyos personales ente'l editores del periódicu y la direición del [[Partíu Conservador (Reinu Xuníu)|Partíu Conservador]], xuntu cola postura xeneralmente de [[Derecha política|derecha]] del periódicu y l'influencia sobre los activistes conservadores, dieron como resultancia al periódicu siendo comúnmente referíu, sobremanera en ''[[Private Eye]]'', como'l ''Torygraph''.<ref name="slate" /> Inclusive cuando se demostró que'l sofitu al Partíu Conservador cayera nes encuestes d'opinión y el del [[Partíu Llaborista (Reinu Xuníu)|Partíu Llaborista]] xubiera nelles (n'especial cuando'l so líder, [[Tony Blair]], renombró al partíu como «''New Labour''» al convertise en líder dempués de la muerte de [[John Smith (políticu británicu)|John Smith]] en 1994), el periódicu caltúvose lleal a los conservadores. Esta llealtá siguió dempués de que'l Partíu Llaborista derrocó a los conservadores del poder por un [[Eleiciones xenerales del Reinu Xuníu de 1997|resultancia eleutoral aplastante en 1997]], y de cara a la victoria nes eleiciones del Partíu Llaborista en [[Eleiciones xenerales del Reinu Xuníu de 2001|2001]] y la tercera consecutiva victoria eleutoral de los llaboristes en [[Eleiciones xenerales del Reinu Xuníu de 2005|2005]].
 
''The Daily Telegraph'' foi críticu del [[Partíu Nacional Escocés]]. Mientres el [[referendu pa la independencia d'Escocia de 2014]], el periódicu sofitó la campaña ''[[Better Together (campaña)|Better Together]]'' que sofitaba'l «Non». El ''Telegraph'' publicó artículos críticos del comportamientu políticu escocés.<ref name="insecure">{{cita noticia|apellíos=Booker|nome=Christopher|url=http://www.telegraph.co.uk/comment/11314342/The-insecure-Scots-have-turned-in-on-themselves-and-against-us.html|títulu=The insecure Scots have turned in on themselves and against us|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=27 d'avientu de 2014|fechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref><ref name="destruction">{{cita noticia|apellíos=Anderson|nome=Bruce|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/scotland/11314336/England-must-be-resolute-and-save-the-Scots-from-self-destruction.html|títulu=England must be resolute and save the Scots from self-destruction|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=27 d'avientu de 2014|fechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref><ref name="behaviour">{{cita noticia|apellíos=Hodges|nome=Dan|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/scottish-independence/11296689/England-wont-put-up-with-Scotlands-behaviour-for-long.html|títulu=England won't put up with Scotlands behaviour for long|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=16 d'avientu de 2014|fechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref><ref name="indulged">{{cita noticia|apellíos=McTernan|nombrenome=John|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/scotland/8730902/Tell-the-truth-Scotland-has-been-indulged-for-too-long.html|títulu=Tell the Truth Scotland has been indulged for too long|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=30 d'agostu de 2011|fechaaccesu=31 d'avientu de 2014}}</ref> [[Alex Salmond]], el exlíder del PNE, llamó al ''Telegraph'' «estremu» mientres el programa ''[[Question Time]]'' en septiembre de 2015.<ref>{{cita web|apellido=Sparrow|nome=Andrew|títulu=John McDonnell apologises profusely on Question Time for comments praising IRA - as it happened|url=http://www.theguardian.com/politics/blogue/live/2015/sep/17/john-mcdonnell-and-alex-salmond-on-bbc-question-time|obra=The Guardian|idioma=inglés|fecha=17 de setiembre de 2015|fechaaccesu=18 de setiembre de 2015}}</ref>
 
== Publicaciones hermanes ==
=== ''The Young Telegraph'' ===
 
''The Young Telegraph'' yera una seición selmanal de ''The Daily Telegraph'' publicada como un suplementu de 14 páxines na edición de fin de selmana de'l periódicu. ''The Young Telegraph'' cuntó con un amiestu de noticies, reportaxes, tires risibles y opiniones empobinaes a neños de 8 a 12 años d'edá. Foi editáu por Damien Kelleher (1993-97) y Kitty Melrose (1997-1999). Llanzáu en 1990, el suplementu premiáu tamién corrió hestories d'entregues orixinales de marques populares como ''Young Indiana Jones'' y la comedia pa neños británica ''[[Maid Marian and Her Merry Men]]''. En 1995, un ''spin-off'' interactivo llamáu ''Electronic Young Telegraph'' llanzar en disquete. Descritu como una revista interactiva d'ordenadores pa los neños, ''Electronic Young Telegraph'' foi editáu por Adam Tanswell, quien dirixió'l rellanzamientu del productu en CD-Rom en 1998.<ref name="marketing">{{cita web|apellido=Barrett|nombrenome=Patrick|url=http://www.brandrepublic.com/article/59868/new-media-telegraph-cd-rom-move|títulu=NEW MEDIA: Telegraph CD-Rom move|obra=Brand Republic|idioma=inglés|fecha=19 de febreru de 1998|fechaaccesu=24 de xunu de 2011}}</ref> ''Electronic Young Telegraph'' presentaba conteníu orixinal incluyendo cuestionarios interactivos, funciones informatives y xuegos d'ordenador, según noticies d'entretenimientu y revisiones. Más tarde foi rebautizado como ''T:Drive'' en 1999.
 
=== Sitio web ===
==== ''My Telegraph'' ====
 
''My Telegraph'' ufierta una plataforma por qu'el llectores tengan el so propiu blogue, guardar artículos y rede con otru llectores. Llanzáu en mayu de 2007, El mio Telegraph ganó un premiu de la organización periódicu internacional IFRA n'ochobre de 2007.<ref>{{cita noticia|apellíos=Oliver|nombrenome=Laura|títulu=My Telegraph wins international new media award|url=http://www.journalism.co.uk/news/my-telegraph-wins-international-new-media-award/s2/a530626/|obra=Journalism.co.uk|idioma=inglés|fecha=9 d'ochobre de 2007|fechaaccesu=20 de mayu de 2013}}</ref> Unu de los xueces, Robert Cauthorn, describió'l proyeutu como «el meyor esplegue de blogues entá vistu en cualquier periódicu en cualesquier parte del mundu».
 
== Hestories notables ==
En mayu de 2009 les ediciones diaries y dominicales publicaron [[Escándalu de gastos del Parlamentu del Reinu Xuníu|detalles de gastos de los diputaos]]. Esto llevó a una serie d'arrenuncios d'altu perfil tantu de l'alministración gobernante llaborista y l'oposición conservadora.
 
N'avientu de 2010, periodistes del ''Telegraph'' posando como constituyentes [[Vince Cable#Comentario a The Daily Telegraph d'avientu de 2010|grabaron secretamente]] al secretariu de negocios [[Vince Cable]]. Nuna parte ensin revelar de la trescripción dada a [[Robert Peston]] de la [[BBC]] por un denunciante infeliz qu'el ''Telegraph'' nun publicara los comentarios de Cable na so totalidá, Cable declaró en referencia a la [[ufierta pública d'alquisición de News Corporation por BSkyB]] fecha por [[Rupert Murdoch]], «Declaré la guerra al Sr. Murdoch y creo que vamos ganar».<ref>{{cita noticia|url=http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-12053656|títulu=Vince Cable criticises Murdoch takeover in secret tapes|obra=BBC News|idioma=inglés|fecha=21 d'avientu de 2010|fechaaccesu=21 d'avientu de 2010}}</ref> Arriendes de esta revelación, Cable tuvo la so responsabilidá nos asuntos de medios de comunicación, incluyendo fallo sobre los planes d'alquisición de Murdoch, retiraos del so papel como secretariu de negocios.<ref>{{cita noticia|apellíos=Wintour|nombrenome=Patrick|url=http://www.guardian.co.uk/politics/2010/dec/21/vince-cable-war-murdoch-gaffe|títulu=Humiliated Vince Cable stripped of Sky role after 'war with Murdoch' gaffe|obra=The Guardian|idioma=inglés|ubicación=Londres|fecha=21 d'avientu de 2010|fechaaccesu=23 de xineru de 2011}}</ref> En mayu de 2011, la [[Press Complaints Commission]] caltuvo una quexa con al respective de l'usu pol ''Telegraph'' de subterfugio: «Nesta ocasión, la comisión nun tuvo convencida de que l'interés públicu yera tal como pa xustificar proporcionalmente esti nivel de subterfugios».<ref>{{cita noticia|apellíos=Robinson|nombrenome=James|url=http://www.guardian.co.uk/media/2011/may/10/daily-telegraph-vince-cable-tapes|títulu=Daily Telegraph censured by PCC over Vince Cable tapes|obra=The Guardian|idioma=inglés|fecha=10 de mayu de 2011|allugamientu=London}}</ref> En xunetu de 2011, una empresa d'investigadores privaos contrataos pol ''Telegraph'' pa rastrexar l'orixe de la fuga llegó a la conclusión d'un «fuerte barruntu» de que dos exempleados del ''Telegraph'' que se treslladaren a [[News UK|News International]], unu d'ellos [[William Lewis]], tuvieren accesu a los archivos de trescripción y d'audiu y penerar a Peston.<ref>{{cita noticia|apellíos=Halliday|nome=Josh|url=http://www.guardian.co.uk/media/2011/jul/22/willlewis-telegraphmediagroup|títulu=News Corp boss 'linked' to leak of Vince Cable's Rupert Murdoch comments|obra=The Guardian|idioma=inglés|fecha=23 de xunetu de 2011|ubicación=Londres}}</ref>
 
''The Daily Telegraph'' publicó obituarios prematuros pa Cockie Hoogterp, la segunda esposa del barón Blixen,<ref name=McKie/> [[Dave Swarbrick]] en 1999,<ref name=McKie/> y [[Dorothy Fay|Dorothy Southworth Ritter]], vilba de [[Tex Ritter]] y madre de [[John Ritter]], n'agostu de 2001.<ref name=McKie>{{cita web|apellido=McKie|nome=Andrew|url=http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1338899/The-day-I-managed-to-kill-off-Tex-Ritters-wife.html|títulu=The day I managed to 'kill off' Tex Ritter's wife|obra=The Daily Telegraph|idioma=inglés|fecha=30 d'agostu de 2001|ubicación=Londres}}</ref>