Diferencies ente revisiones de «Deng Xiaoping»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: "marxismu-leninismo" => "marxismo-leninismu"
m cartafueyu de países: Hong Kong => Ḥong Kong
Llinia 202:
A diferencia de Hua Guofeng, que precisara atropar cargos pa demostrar la so autoridá, Deng namái ocupó formalmente'l cargu de presidente de la Comisión Militar Central, pero naide ponía en dulda yá'l so papel de líder supremu de la República Popular China.
 
Mientres los [[años 1980]], Deng dirixó la espansión de la economía y, nel planu políticu, fíxose cargu de les negociaciones col [[Reinu Xuníu]] pa la devolución del territoriu de [[HongḤong Kong]], entrevistándose personalmente cola primer ministra británica [[Margaret Thatcher]]. Frutu d'eses negociaciones foi la [[Declaración Conxunta Sinón-Británica]] roblada'l [[19 d'avientu]] de [[1984]], qu'alcordaba la devolución a China del territoriu de Hong Kong para [[1997]]. El gobiernu chinu comprometer a respetar el sistema económicu y de llibertaes individuales de la entós colonia británica mientres los cincuenta años siguientes a la devolución. [[Portugal]], primíu poles autoridaes chines, aceptaba alcordar la devolución de la so colonia de [[Macáu]] en [[1999]], con un alcuerdu a les traces igual al de [[HongḤong Kong]]. La devolución d'estos dos territorios basar nel principiu políticu formuláu por el mesmu Deng conocíu como "[[un país, dos sistemes]]", que se refier a la convivencia so una única autoridá política de territorios con sistemes económicos distintos, comunista y capitalista. Anque esta teoría aplicar a los casos de Hong Kong y Macáu, paez que la intención de Deng Xiaoping yera presentala como una opción curiosa a los ciudadanos de [[República de China|Taiwán]] pa una eventual incorporación d'esta isla, reivindicada como territoriu chinu, a la República Popular.
 
Nel ámbitu económicu, la rápida crecedera enfrentar a dellos problemes. Per un sitiu, el censu de población de 1982 revelara la estraordinaria crecedera de la población china, que degolaba yá los mil millones de persones. Deng Xiaoping siguió los planes empecipiaos por Hua Guofeng p'acutar la natalidá imponiendo la Llei del Fíu Únicu, pola cual la mayoría de les pareyes solamente podíen tener un únicu fíu so pena de sanciones alministratives. Per otru llau, la creciente llibertá económica taba traduciéndose nuna mayor llibertá d'opinión y empezaben a surdir voces crítiques col sistema, como'l famosu disidente [[Wei Jingsheng]], qu'acuñó la espresión "quinta modernización" pa referise a la democracia, elementu ausente de los planes renovadores de Deng Xiaoping. A finales de los [[años 1980]], el descontentu col autoritarismu del réxime y les desigualdaes crecientes provocaron la mayor crisis de la etapa de poder de Deng Xiaoping.