Diferencies ente revisiones de «Diseñu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{referencies adicionales|t=20150907134858}}
{{otros usos|Diseño web|el diseñu de páxina web}}
[[Archivu:Da Vinci Vitruve Luc Viatour.jpg|thumb|[[Home de Vitruvio]] (Homo cuadratus)'', [[dibuxu]] de [[Leonardo da Vinci]].]]
El '''diseñu'''<ref>
Línea 22 ⟶ 21:
 
== Arte o oficiu ==
 
Mientres décades los venceyos ente'l diseñu y los movimientos de vanguardia convertir nel centru del bancia ente investigadores y espertos y alloñaron la mirada d'otros aspeutos más relevantes. El diseñu guarda rellación cola actividá artística na midida qu'emplega un llinguaxe similar, qu'utiliza una sintaxis emprestada de les artes plástiques, pero ye un fenómenu de naturaleza más complexa y dafechu venceyáu a l'actividá granible y al comerciu.
 
Línea 30 ⟶ 28:
 
== El diseñador ==
 
Referente al oficiu (empírica) por aciu la praxis profesional o académica de quien diseña, actúa y proxecta oxetos funcionales, ferramientes ergonómiques, moblame, accesorios útiles, vestimienta, espacios físicos o virtuales webs, multimedia, información, señales, mensaxes non verbales sígnicos, simbólicos y sistemes, ordena elementos gráficos ya imáxenes, clasifica tipoloxíes, crea o modifica tipografíes. El so campu d'actuación tien rellación cola industria, el comerciu y toles actividaes culturales, el so perfil y educación puede tener orientación téunica na inxeniería de procesos industriales o constructivos (arquiteutura d'interiores), en rellación coles disciplines humanístiques nos campos d'actuación de la [[comunicación audiovisual]], [[artes gráfiques]], la [[publicidá]], el [[Mercadotecnia|mercadéu]] (''marketing'') o la xestión de productos, el diseñu de los mesmos o los sos contenedores (''[[Embalaxe|packaging]]'') embalaxes, etiquetes, envases y nes mesmes empreses industriales o comerciales en departamentos d'investigación y desenvolvimientu de nuevos productos o comunicación corporativa col diseñador. Los ordenadores tamién faen más eficientes los procesos de diseñu y fabricación. Por casu, si les especificaciones d'una pequeña pieza d'una máquina modificar nel ordenador, ésti puede calcular cómo afecten los cambeos al restu de la máquina antes de dar en la so fabricación.
 
== Dellos puntos de vista ==
 
Les definiciones sobre diseñu son tantes y tan variaes como les actividaes que dieron pie a esta actividá.
 
Línea 49 ⟶ 45:
El diseñu tamién ye una actividá [[téunica]] y creativa empuesta a escurrir un proyeutu útil, funcional y estéticu que pueda llegar a producise en serie como nel [[diseñu industrial]], el [[diseñu gráficu]] o'l [[diseñu de xoyes]]. A pesar de qu'el [[diseñu d'interiores]] nun va empobináu a una producción en serie na so gran mayoría.
 
Nel llibru "[http://www.portaldearte.cl/educacion/basica/7to/vida.htm el diseñu na vida cotidiana"] John Heskett menta que'l diseñu ye una de les carauterístiques básiques de lo humano y un determinante esencial de la calidá de vida. Afecta a toles persones, en tolos detalles que faemos nel día ente día.
 
== La banalización actual del diseñu ==
 
El diseñu anguaño, ye un términu que n'ensame d'ocasiones emplégase equivocadamente. Per un sitiu débese a que ye un términu relativamente nuevu y por otru, y más importante, ye la frivolidá cola que se trabayó nos años 80 en nome del diseñu, ye dicir la superficialidá y la falta de seriedá.
 
Ye por ello que munches vegaes la falta d'información lleva al emplegu del términu “diseño”"diseñu" incorrectamente. Exemplos como: “enforma diseñu y pocu conteníu” son comunes inclusive en prensa, televisión, discursos políticos, etc. Sicasí, el bon diseñu, caracterizar pola so bona usabilidad y non siempres pola so orixinalidá o estética.
 
Según el pintor, fotógrafu y críticu d'arte [[László Moholy-Nagy|Moholy-Nagy]] ([[1895]]-[[1946]]), el diseñu ye la organización de materiales y procesos de la forma más granible, nun sentíu económicu, con un equilibráu balance de tolos elementos necesarios pa cumplir una función. Nun ye una llimpieza de la fachada, o una nueva apariencia esterna; más bien ye la esencia de productos ya instituciones.
 
Según [[wikipedia:John_Heskett|John Heskett]] el tresformamientu del diseñu en daqué banal ya intrescendente supón unu de les traces más llamatives del mundu modernu.
 
== Fases del procesu del diseñu ==
Línea 78 ⟶ 73:
Diseñar como actu cultural implica conocer criterios de diseñu como presentación, producción, significación, socialización, costos, mercadéu, ente otros. Estos criterios son innumberables, pero son contables a midida que defínense los proyeutos del diseñu
 
== Ver tamién ==
*
* [[Categoría:Diseñu| web]]
 
== Referencies ==
{{llistaref}}
<references/>
 
== Enllaces esternos ==
{{Wikiquote}}
 
 
 
 
 
{{Tradubot|Diseño}}
[[Categoría:Diseñu|Diseñu]]
 
[[Categoría:Diseñu| ]]
[[Categoría:Estética]]
[[Categoría:Diseñu industrial]]