Diferencies ente revisiones de «Pieter van Musschenbroek»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: electricidá => lletricidá
m preferencies llingüístiques: conectando => coneutando
Llinia 7:
Nel 1746 afaya'l primer condensador, y llamar n'honor a la Universidá y Ciudá d'onde yera natural "Botella de Leyden". Anque simultáneamente el mesmu aparatu fuera descubiertu pol inventor alemán Ewald Georg von Kleist, el nome de la "Botella de Leyden" quedó na hestoria como unu de los grandes descubrimientos de la ciencia.
 
El primer condensador consistía nuna botella de vidriu parcialmente enllena con agua y tapada con un corchu travesada nel so centru por un cable con unu de los sos estremos somorguiáu na agua. Cuando se conectaba'l cable a una fonte d'enerxía estática la botella cargábase, y podía descargase conectandoconeutando la so borne central a un puntu de potencial cero (tierra).
 
La "Botella de Leyden" evolucionó rápido escontra un recipiente de vidriu con delgaes llámines metáliques dientro y fora. Una baniella metálica travesaba la tapa aislante faciendo contautu cola llámina interna. Ente les plaques interna y esterna aplicábase una diferencia de potencial que faía que la "Botella de Leyden" cargárase. Una vegada cargada podía descargar averando'l conductor central a la placa esterna, produciendo la perforación dieléctrica del aire por aciu una chispa.