Diferencies ente revisiones de «Aśoka»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: heterogéneos => heteroxéneos
Llinia 65:
Con éses los estudios de los sieglos XIX y primer metá del XX y otros posteriores basándose nestes fontes, describen la so conversón al [[budismu]] como un llume». Pasó de ser Chanda Aśoka (Aśoka el Cruel) a ser Dhamma Aśoka (Aśoka el Piadosu). El monarca qu'amplió la capital, Pataliputra (l'actual Patna), fixo construyir un palaciu al estilu persa y convocó el Tercer Concilio Budista ([[Década del 230 e.C.|233]] o [[Década del 240 e.C.|243]] a. [[Década del 240 e.C.|C.]]).
 
Aśoka, históricamente, foi un fervosu propagandista del [[budismu]], pero non necesariamente por motivos píos. Hai toa una llinia d'historiadores, como la especialista Romila Thapar, que consideren el dharma d'Aśoka como una relixón pa ser utilizada como símbolu d'una nueva unidá imperial y una fuercia cohesionadora pa xunir los variaos y heterogéneosheteroxéneos elementos d'un imperiu. Esto ye, qu'Aśoka #sirvir del [[budismu]] pal afitamientu político y económico del so gobiernu. Y ye que los edictos d'Aśoka y los testos budistes nun terminen de coincidir cola imaxe proxectada. El budismu dexaba a Aśoka una nueva política social bien definida, acorde coles mesmes colos intereses de la sociedá de la dómina, una y bones la población nun s'oponía a les nueves idees budistes, y les nueves clases comerciales (interesaes nos nuevos enclinos) sofitaríen-y, beneficiando a Aśoka, yá que nun tuvo'l sofitu de los ortodoxos al entamu del so reináu. Asina, el [[budismu]] dexó de tar escorríu.
 
Tres el reinu allumáu» d'Aśoka, la reforma del Imperiu mauria foi aprovechada polos invasores, y llueu cayó en cayente y estazóse n'ensame de principaos. Hasta la colonización británica (cerca de 2000 años más tarde), nunca una parte tan grande d'un subcontinente tuvo xunida so un mesmu gobiernu.