Diferencies ente revisiones de «Alministración provincial romana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m n'el so manes => nes sos manes
m preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 27:
Los primeres procónsules de la [[Hispania Citerior]] tuvieron la misión de pacificar el país y actuaron más como xefes militares que como xefes políticos.
 
La pertenencia a un territoriu, nesti casu una provincia, nun constituyía nenguna situación xurídica, pos la condición de la persona nel derechu romanu, nun taba amestada al territoriu, sinón a la ciudá. N'efectuefeutu, el derechu romanu efectúa los contratos» o pactos, con ciudaes o bien con grupos asimilables a una ciudá (esti contratu, conocíu por ''[[foedus]]'', establecía l'autonomía local y les prestaciones a les que taba sometida la ciudá; cuando se trataba d'una ciudá colonial, rexir pola ''[[lex colonia]]'', de normal con derechu llatín, anque con enclín a asimilase de plenu derechu, (salvu en casu de rebelión en que la so situación podía empiorar).
 
Sábese que l'establecimientu romanu en provincies traxo la creación d'un ''[[Ager (clasificación)|ager]] publicus'' importante (hasta entós el ''ager'' públicu yera solo una pequeña parte del territoriu conquistáu). Sobre esti ager provincial van establecese más tarde les nueves colonies. Dalgunos d'estos terrenes yeren arrendaos pa camperes o campos de cultivu (el renteru tenía de pagar el 10 % del productu). Cuando nel ''ager'' esistíen montes, mines, puertos, salines, etc. la so esplotación yera confiada a unos intermediarios (''publicani''). Les mines de Hispania fueron arrendaes aproximao a partir del 178 e.C.