Diferencies ente revisiones de «Árticu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m preferencies llingüístiques: conectar => coneutar
Llinia 40:
L'oxetivu canadiense non yá ye reforzar el so control territorial, sinón tamién establecer una posición firme en futures conversaciones sobre'l [[pasu del Noroeste]], l'atayu que mientres tanto tiempu buscar ente Europa y Asia. El Pentágonu centró la so atención n'otra parte. La marina estauxunidense gastó 25 millones de dólares añales n'investigación polar na década de 1990, y en 2001 publicó un informe nel qu'alvierte de que les armes y los barcos nun se diseñaron coles condiciones ártiques en mente, y que los gráficos, los sistemes de saléu y les redes loxístiques son desaparentes pal norte.
 
Nesi contestu y en previsión del dominiu del pasu polar al abrir ésti pal saléu debíu al [[calentamientu global]], [[Canadá]] y [[Dinamarca]] caltienen una discrepancia sobre cual de los dos estaos hai d'exercer la soberanía sobre la [[islla Hans]], una pequeña islla deshabitada, asitiada nel centru del [[canal de Kennedy]] nel [[estrechu de Nares]] —l'estrechu que dixebra [[islla de Ellesmere]], [[Canadá]], del norte de [[Groenlandia]], y que conectaconeuta la [[badea de Baffin]] col [[mar de Lincoln]].
 
Pero nos cambeos presupuestarios posteriores a los atentaos del 11 de setiembre, la marina amenorgó fuertemente'l gastu n'investigación polar. Amás, los trés grandes [[ruempexelos]] estauxunidenses tán deteriorándose. N'agostu de 2007, una espedición empobinada por [[Artur Chilingarov]] asitió una bandera Rusa no fondero marín al rematar la espedición pa demostrar que l'Árticu ye una estensión del Cordal Lomonósov y Mendeléev, y con esto reclamar 1.2 millones de kilómetros cuadraos, la información llograda va ser analizada pa someter el reclamu ante la ONX. La rexón en disputa puede contener non yá grandes cantidaes d'hidrocarburos sinón tamién oru, diamantes y otros recursos naturales.<ref>Noticia del periódicu El País, [http://www.elpais.com/articulo/internacional/Rusia/reclama/explotacion/Polu/Norte/elpepuint/20070803elpepiint_2/Te Rusia reclama la esplotación del Polu Norte], 3 d'agostu de 2007.</ref>