Diferencies ente revisiones de «Herman Melville»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- -yos\b + les)
m preferencies llingüístiques: redacción => redaición
Llinia 23:
== ''Moby-Dick'' ==
{{AP|Moby-Dick}}
En 1849 realizó un viaxe a Europa, en parte pa xestionar la publicación de la so obra d'Inglaterra y en parte por avidez de cultura. Al so regresu entamó la redacciónredaición de la que sería la so obra maestro y uno de los llibros fundamentales de la hestoria de la lliteratura universal: [[Moby-Dick]]. La so redacciónredaición llevólu casi dos años, mientres los cualos treslladóse de Nueva York a una granxa asitiada en Pittsfield (Massachusetts) qu'adquirió gracies a un préstamu del so suegru, el xuez Shaw. Cerca de dicha granxa vivía l'escritor [[Nathaniel Hawthorne]], con quien mientres estos años va caltener una estrecha amistá. L'esfuerzu de la creación d'una obra como Moby Dick, xuníu al so fracasu comercial, pasará-y factura psicolóxicamente.
 
== Últimes publicaciones y muerte ==
Llinia 29:
La so siguiente obra, [[Pierre]] ye un caóticu melodrama nel qu'a última hora inclúi una serie d'alusiones al so fracasu con Moby Dick, que supón un fracasu entá enforma mayor y el so descreitu lliterariu. Aislláu na so granxa, publica de siguío una serie de narraciones curties de gran orixinalidá, de les que dalgunes –n'especial [[Bartleby el escribiente]]– van convertir en clásicos de la lliteratura universal.
 
Acosáu poles deldes, va vese obligáu a vender la granxa y treslladase a vivir de nuevu en Nueva York, onde va acabar aceptando un modestu trabayu como inspector d'aduanes. Anque inda va publicar dos noveles más, [[Israel Potter]] y [[Conficence Man|Confidence Man]], mientres la última parte de la so vida va dedicar a la poesía, y n'especial a la redacciónredaición d'un perllargu poema épicu –16000 versos– tituláu [[Clarel]] basáu nes sos esperiencies mientres un viaxe a Tierra Santa. La so vida, otra manera, tuvo marcada por problemes físicos y psicolóxicos, cuantimás a raigañu del suicidiu del so fíu mayor.
 
Finó en 1891 dafechu escaecíu, pero la so obra prevaleció ente unos pocos aficionaos, y a partir de la segunda década del sieglu XX la so figura foi revalorizándose hasta convertise n'unu de los más apreciaos escritores non yá de la lliteratura norteamericana, sinón de la mundial.