Diferencies ente revisiones de «Constanzana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: poles cais => peles cais
m Preferencies llingüístiques: localización => llocalización
Llinia 40:
La hestoria de Constanzana enmarcar na de los demás pueblos d'esta zona de [[la Moraña]], l'asentamientu como nucleu rural ye posible que se produxera nel sieglu XIII, dientro del procesu repoblador que siguió a la conquista de Toledo per parte de los reinos cristianos a finales de sieglu XI. La primer referencia conocida d'un llugar castellanu denomináu Constanzana apaez na obra de Gonzalo de Berceo en rellación col llamáu “tributu de les 60 doncelles”. Esti antiguu tributu consistía na entrega añal de 60 doncelles que según cuenta nestes cróniques teníen de pagar los reinos cristianos al rei Abderraman III ( 912-961), añedir amás que los cristianos teníen d'acompañar a les doncelles hasta “Constaçana que yera nel so salvu”, independientemente de la veracidá del fechu en si, paez indicar que nesa dómina “Constançana” asítiase na frontera de la zona musulmana.
 
La siguiente localizaciónllocalización, que yá con seguridá referir a esta población, apaez nel Magüetu de Visitaciones de Cases y heredaes de la catedral d'Ávila” del añu 1303. Un códice onde s'indiquen llugares nos qu'esti cabildru tenía posesiones.según les persones que donaron o tuvieron dalgún tratu col Cabildru. Nesti documentu mentar al primer vecín conocíu, magar figura al pie de los de Cabeças d'Alambre, tratar de “Juan Pérez, de Constanzana”. Esta circunstancia sofita a quien estudiando la so ilesia mudéxar, l'únicu monumentu del pueblu, dataron la so construcción nel sieglu XII-XIII.
 
Al tratase d'un pueblu que siempres tuvo una baxa población, nun s'atopó nengún datu rellacionáu con dalgún acontecimientu relevante ( guerres, rebeliones, etc…) paez ser un sitiu sele nel que la Historia pasaba de llargu. Na documentación histórica, atópense numberoses menciones al pueblo pero rellacionaes con asuntos que podríen considerase internos, como pleitos por tierres o otres disputes ente vecinos; como daqué anecdóticu, y como unu de los documentos más antiguos, hai rexistros de 1493 nos qu'apaecen implicaos vecinos a los que s'acusa por falsu matrimoniu ( “por que'l correxidor d'Ávila y el so alcalde prinden a Diego fíu d'Esteban Sánchez vecín de [[Donjimeno]] y a Catalina, fía de Juan de Nieva, vecín de Constanzana, y apúrran-yos a Velasco Romón, provisor de la citada ciudá, por tar acusaos de falsu casamientu. // setiembre de 1493— Conseyu de Castiella y de Lleón. 2507 “).
Llinia 70:
La llocalidá atópase na carretera de Crespos-Arévalo (Av-P-116), que tien nacencia na carretera d'Ávila-Salamanca ([[N-501]]) polo qu'ésta s'atopa cercana al conceyu, más concretamente na salida en direición [[Crespos (Ávila)|Crespos]], como puede reparase nel mapa. Pa más información [http://maps.google.es/maps?q=constanzana&hl=ye&ie=UTF-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aes-YE%3Aofficial&tab=nl vease].
 
Ye por ello que'l conceyu cunta con una escelente localizaciónllocalización que-y fai faltar poca distancia de les poblaciones más importantes de la redolada, como por casu, [[Fontiveros]] (8 km), [[Ávila]] (50 km), [[Peñaranda de Bracamonte]] (32 km), [[Arévalo]] (22 km) o [[Salamanca]] (75 km).
 
Esiste un tresporte regular d'autobuses que comunica [[Madrid]] cola llocalidá de [[Chaherrero]] cercana a '''Constanzana'''. Esti serviciu emprestar la empresa Auto-res, dando'l serviciu al traviés de la llinia Madrid-Salamanca.