Diferencies ente revisiones de «Xaime I d'Aragón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetru de plantía
m iguo plurales
Llinia 24:
El 5 de setiembre de 1229, la escuadra aragonesa, compuesta por 155 naves, 1500 caballeros y 15 000 soldaos, zarpó de [[Tarragona]], [[Salou]] y [[Cambrils]],{{Harvnp|Herradón|2008|p=15}} pa conquistar [[Mallorca]] a [[Abú Yahya]], el gobernador [[almohade]] semiindependiente de la isla.
 
Les tropes aragoneses [[Desembarco de Xaime I d'Aragón en Mallorca|desembarcaron en Santa Ponsa]] y vencieron a los musulmanes na [[batalla de Portopí]] (13 de setiembre de 1229). ElLos musulmanes abelugar tres les muralles de ''[[Madina Mayurqa]]'' y crucificaron a dellos soldaos aragoneses a la vista de les tropes de Jaime. Estes pocu dempués tomaron y pasaron a cuchiellu a la población de la ciudá (avientu de [[1229]]) y apoderáronse de la islla en pocos meses, salvo un pequeñu nucleu de resistencia musulmana que llogró caltenese na [[sierra de Tramontana]] hasta [[1232]]. Los pobladores musulmanes fuxeron a África o fueron esclavizados.
 
Dempués de pasar a cuchiellu la población de ''[[Madina Mayurqa]]'', la cantidá de cadabres foi tal que se produció una epidemia qu'abrasó l'exércitu de Xaime I. Arriendes d'ello, los nobles catalanes intentaron quedase col botín, provocando una revuelta que debilitaría entá más el poder militar de Xaime I.