Diferencies ente revisiones de «Brunexilda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m iguo testu: el costumes => les costumes
Llinia 73:
Esisten tres cartes del pontífiz unviaes a Brunegilda. Na primera, el pontífiz empieza allabándola por ser una madre y reina exemplar y solicíta-y el so patrociniu pal presbíteru [[Candidus]]. Na tercer epístola, el papa solicíta-y el so patrociniu pa [[San Agustín de Canterbury]], nel so camín a evanxelizar al pueblu de los anglos.
 
L'obispu d'[[Autun]], [[san Desiderio de Vienne]], escoyíu en 596, criticaba con durez elles costumes de la corte de Teoderico II, y d'igual manera facer con Brunegilda. La reina escribió al papa Gregorio I quexándose de l'actitú de San Desiderio escontra la so familia. L'obispu foi suspendíu, pero siguió'l conflictu ente l'obispu, los soberanos y la nobleza de Borgoña. Años dempués, San Desiderio criticó públicamente mientres un sermón a Teoderico II y a Brunegilda, lo que resultó nel so asesinatu en 608, cometíu por incondicionales de Teoderico II.
 
El monxu irlandés [[San Columbano de Lexehuil]] estableciérase en 590 nel reinu de Borgoña y cola aprobación del rei Gontran fundó dellos conventos. La so regla yera bien estricta y atopábase en conflictu colos obispos y nobles francos. Llegáu'l momentu, oponer a que'l rei Teoderico II viviera en concubinato y afalar a buscar una esposa. La escoyida foi [[Ermenberga]], fía del rei visigodu [[Witerico]], pero la princesa foi refugada por Brunegilda, refugada finalmente pol rei y devuelta a Hispania ensin la so dote.
Llinia 87:
Les rellaciones ente los hermanos fuéronse deteriorando cada vez más. Teodeberto II taba influyíu pola nobleza de Austrasia y Teoderico II emponíase más pol conseyu de Brunegilda que pol de los nobles de Borgoña. La mazana de la discordia foi una disputa por territorios.
 
Teoderico II de Borgoña y la so güela Brunegilda teníen en 612 una posición de poder, con grandes territorios conquistaos, y resolvieron atacar a Teodeberto II. Esti rei perdió la guerra rápido mientres esi mesmu añu. Foi [[Tonsura|tonsuráu]] —supuestamente por órdenes de Brunegilda—, fechu que, según elles costumes de la dómina, inhabilitar pa reasumir el tronu siquier hasta que-y volviera a crecer el pelo, y zarráu nun monasteriu al pie de el so fíu, onde morrieron el mesmu añu. Atribuyéronse estes muertes a Brunegilda, quien les ordenaría pa convertir al so nietu preferíu Teoderico II en indiscutido rei de Austrasía, anque les órdenes bien pudieron partir direutamente del propiu Teoderico II.
 
Ye importante señalar que dempués de la muerte de Gregorio de Tours, en 594, los cronistes qu'escribieron sobre Brunegilda nin siquier fueron contemporaneos d'ella —a diferencia del gran historiador de los francos— y redactaron les sos cróniques munchos años dempués d'asocedíos los fechos. Presumir que por razones polítiques, facer dende una perspeutiva pocu oxetiva y intencionadamente desfavorable a Brunegilda pero nun hai demasiaes fontes históriques alternatives que narren estos acontecimientos.