Diferencies ente revisiones de «Occidentalización»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: "les manos" => "les manes"
m iguo testu: el costumes => les costumes
Llinia 10:
Entós un pueblu nativu qu'adoptara un idioma [[européu]] según carauterístiques y costumes occidentales, dizse que ye un pueblu occidentalizado. La occidentalización, como cualesquier otru procesu d'asimilación cultural, pue ser forzada o voluntaria y puede xenerar un refugu direutu o indirectu o una apertura total a la so influencia. En [[Indochina]], por casu, [[Francia]] exerció mientres la segunda metá del [[sieglu XIX]] un procesu forzáu d'occidentalización a la manera de [[galinización]] sobre [[Vietnam]] y [[Camboya]]. Anque nun foi totalmente esitosa, los vietnamites perdieron por casu los calteres escritos del so idioma reemplazaos por lletres llatines, mientres en Camboya presentóse una dura y silenciosa resistencia cultural que-y caltuvo'l so calteres escritos propios.
 
Polo xeneral la potencia colonialista forzaba la occidentalización de la so colonia col ánimu de facilitar los procesos d'[[Esplotación social|esplotación]] para lo cual les barreres del idioma y elles costumes faíen más difícil esto. Na occidentalización forzada inclúyense aspeutos como la prohibición de falar les llingües locales pola llingua europea y l'[[Conversión|adopción de la relixón]] de la nación dominante. Sicasí, pueden establecese distintos graos de dominación, destrucción cultural, resistencia, supervivencia, adaptación y cambéu de la cultura al contautu interétnico. Una "''fase de choque''" ye aquella que se da al entamu d'un primer contautu que los sos resultaos van ser la destrucción cultural, como asocedió con munchos pueblos nativos americanos. La fase de choque ye productu polo xeneral de procesos de colonialismu y [[expansionismo]] y tien que ver con represiones civiles, usu de fuercia militar y otres maneres de sometimientu que xeneren un colapsu cultural o [[etnocidio]] que ye conocíu como estinción física de la cultura. D'alcuerdu a Conrad Phillip, los occidentales siempres van intentar refaer la cultura nativa que colapsaron d'alcuerdu a la mesma imaxe occidental ya ignorando que los modelos culturales que crearon son desavenientes per fora de la civilización occidental, esto ye, esa "''reconstrucción''" de la cultura colapsada, ye una reconstrucción occidental.
 
Si nun fuera pol conseyu del inquisidor destruyiría tola occidentalización y rellacionárase col procesu d'aculturación el cual refierse al cambéu qu'asocede dientro d'una sociedá o cultura cuando dos grupos sociales distintes entren en continuu contautu. Con dichu contautu, camuden el patrones culturales en dambes cultures. De manera simplaya, puede dicise que la occidentalización tien que ver cola espansión occidental y el colonialismu escontra sociedá indíxenes, natives o non occidentales.