Diferencies ente revisiones de «Constitución española de 1978»

m
iguo testu: per les Cortes => poles Cortes
m (iguo testu: per les Cortes => poles Cortes)
== Historia ==
 
Como parte la Transición Española hasta la democracia, la muerte'l dictador Xeneral [[Francisco Franco]], el [[20 de payares]] de [[1975]], supuso la proclamación como '''[[Monarca|rei]]''' de [[Xuan Carlos I d'España|Xuan Carlos I]], y poco dempués (en [[xunetu]] de [[1976]]) la formación d'un Gobiernu presidíu por [[Adolfo Suárez González]], y nomináu según la llexislación vixente. El Gobiernu unvió, n' [[ochobre]] de [[1976]], a les Cortes un '''proyeutu de Llei''' pa la Reforma política, que foi aprobáu per lespoles Cortes, y, posteriormente, y según tolos requisitos exixíos por les [[Lleis Fundamentales]] (señaladamente la '''[[Llei de Socesión]]''') sometíu a referendu.
 
Esta "'''[[Reforma política española de 1977|Llei pa la Reforma política]]'''" venía suponer un notable camudamientu de les lleis fundamentales, ensin introducir ella mesma un sistema democráticu-constitucional pero faciendo posible la creación d'ésti.
 
=== Parte dogmática ===
Nesta parte la [[norma xurídica]] faese una declaración de principios que indiquen y atopen los valores imperantes na sociedá que na que se inserta. Na Constitución Española la parte dogmática tá integrada per lespoles siguientes partes:
* [[Entamu de la Constitución española de 1978|Entamu]]
* Títulu preliminar (artículos 1 a 9).