Diferencies ente revisiones de «Chueta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: les musulmanes => los musulmanes
m Iguo plurales
Llinia 176:
Finalmente'l rei inclinóse tímidamente en favor de los chuetas y el 29 de payares de [[1782]] roblóse la Real Cédula que decretaba la llibertá de movimientos y residencia, la eliminación de cualquier elementu arquiteutónicu distintivu del barriu del ''Segell'', y la prohibición d'insultos, maltratos y l'usu d'espresiones denigrantes. Tamién, pero de manera reservada, el [[monarca]] amosábase favorable a concede-yos plena llibertá profesional y participación na marina y l'exércitu, pero ordenó qu'estes disposiciones nun se fixeren efeutives hasta que, pasáu un tiempu, aselárense los ánimos.
 
Apenes mediu añu dempués, los diputaos volvieron aportunar solicitando accesu a cualquier ocupación, informando de que los insultos y la discriminación nun cesaren y protestando de la exhibición de los sambenitos nel claustru de Santu Domingu. El rei designó una xunta pa estudiar el problema, que propunxo: la retirada de los [[Sambenito|sambenito]], la prohibición de ''La Fe Triunfante'', la dispersión nel conxuntu de la ciudá, si fuera necesariu a encomalo, de los chuetas, la eliminación de cualquier mecanismu formal d'ayuda mutua ente ellos, l'accesu ensin restricciones a tolos graos eclesiásticos, universitarios y militares, l'abolición de los [[gremiu|gremios]] y la supresión de los estatutos de llimpieza de sangre, y si eso nun fuera posible llindalos a cien añoaños (estos dos últimes disposiciones proponen que sían aplicaes a tol reinu).
 
De nuevu abrióse un periodu de consultes y un nuevu procesu, que xeneró n'ochobre de [[1785]] una segunda Real Cédula. Esta nin s'averaba a la propuesta de la xunta, y llindóse a declaralos aptos pal exércitu y la función pública. Finalmente en [[1788]] una última disposición establez la plena igualdá nel exerciciu de cualquier oficiu, pero ensin nenguna referencia a graos universitarios nin eclesiásticos. Tamién esi mesmu añu dende la Corte y l'Inquisición Xeneral fixéronse xestiones pa retirar los sambenitos del claustru, pero ensin ésitu.