Diferencies ente revisiones de «Haloalcano»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sía + seya )
m iguo plurales
Llinia 33:
Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], dellos de los primeres cloroalcanos yeren d'usu estándar nos aviones militares de dellos contendentes, pero estos primeres [[halón|halones]], (nome col que se conoz a los axentes estintores haloxenaos), sufríen d'una tosicidá escesiva. Sicasí, dempués de la guerra tamién se fixeron amodo más habituales na aviación civil.
 
Nos [[años 1960|añoaños sesenta]], los fluoroalcanos y bromofluoroalcanos pasaron a tar disponibles y fueron rápido consideraos ente los materiales más efeutivos descubiertos pa la llucha contra'l fueu. Les primeres investigaciones con [[halón 1301]] fueron llevaes a cabu so los auspicios del exércitu estauxunidense, ente que el [[halón 1211]] foi, primeramente, desenvueltu principalmente nel Reinu Xuníu. A finales de la década de los 60 yeren estándar en munches aplicaciones onde l'agua y los estintores de polvu seco suponíen una amenaza d'estropiar el bien que pretendía protexese del fueu, incluyendo sales d'ordenadores, centros de telecomunicaciones, llaboratorios, museos y colecciones d'arte. De primeres en [[Buque de guerra|barco de guerra]], nos años 70, los bromofluoroalcanos, tamién progresivamente, llegaron a tar acomuñaos con una rápidu control de fueos graves n'espacios zarraos con un riesgu mínimo pal personal.
 
El trabayu n'alternatives pa los clorofluorocarbonos en refrigerantes empezó a finales de los años 1970, dempués que los primeros avisos de perxuiciu al ozonu [[Estratosfera|estratosféricu]] fueron publicaos na revista [[Nature]] en 1974 por [[Mario J. Molina|Molina]] y [[Frank Sherwood Rowland|Rowland]], (quien compartieron el [[Premio Nobel de Química|Premiu Nobel de Química]] en 1995 pol so trabayu). Añediendo [[hidróxenu]] y creando hidrofluorocarbonos (HCFC), los químicos fixeron a estos compuestos menos estables na atmósfera inferior, dexándo-yos descomponese antes d'algamar la capa d'ozonu. Alternatives posteriores prescinden del cloru, creando hidrofluorocarbonos (HFC) con tiempos de vida inda más curtios na atmósfera inferior.