Diferencies ente revisiones de «Jean-Paul Sartre»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo plurales
m iguo plurales
Llinia 44:
Agudamente críticu del [[estalinismu]], el so pensamientu políticu travesó delles etapes: dende los momentos de Socialismu y Llibertá, agrupación política de la resistencia francesa a la ocupación alemana, cuando escribe un programa basáu en [[Henri de Saint-Simon|Saint-Simon]], [[Proudhon]] y demás, cuando consideraba que'l socialismu d'Estáu yera contradictoriu a la llibertá del individuu, hasta la so perbreve adhesión al Partíu Comunista Francés, y el so posterior acercamientu a los [[maoísta|maoístes]]. El so principal trabayu nel intentu de comunión ente l'esistencialismu y el marxismu foi ''Crítica de la razón dialéctica'', publicáu en [[1960]].
 
La énfasis de Sartre nos valores humanistes de [[Marx]] y la so resultante énfasis nel mozu Marx llevar al famosu alderique col principal intelectual comunista en Francia de los [[Años 1960|añoaños sesenta]], [[Louis Althusser]], nel qu'ésti trató de redefinir el trabayu de Marx nun periodu pre-marxista, con xeneralizaciones esencialistes sobre la humanidá, y un periodu auténticamente marxista, más maduru y científicu (a partir del ''[[Grundrisse]]'' y ''[[El capital]]''). Dalgunos dicen qu'ésti ye l'únicu alderique públicu que Sartre perdió na so vida, pero hasta la fecha sigue siendo un eventu revesosu en dellos círculos filosóficos de Francia.
 
Mientres la Guerra de los Seis Díes oponer a la política de sofitu a los árabes, apregonada polos partíos comunistes del mundu (sacante Rumanía). Y, xuntu con Pablo Picasso, entamara a 200 intelectuales franceses pa oponese al intentu de destrucción del estáu d'Israel, faciendo un llamáu a fortalecer los sectores antiimperialistas de dambes partes como única forma de llegar a una paz xusta y al socialismu. Sartre yera un almirador del [[kibutz]].<ref name="">[http://books.google.com/books?id=O_dIdjwSDmIC&lpg=PA347&ots=XZ3X6RyJ31&dq=sartre%20six%20days%20war&hl=ye&pg=PA347#v=onepage&q=israel%20kibbutzim&f=false] Sartre: The Philosopher of the Twentieth Century</ref>