Diferencies ente revisiones de «Nacionalismu chinu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Ortografía habitual na wiki
m iguo plurales
Llinia 31:
Mientres les siguientes décades el nacionalismu chino foi influyíu pol pensamientu etnográficu rusu y l'ideoloxía oficial de la República Popular China, qu'afirma que los Han son unu de los munchos grupos étnicos, cada unu d'ellos con una cultura y llingua que tien de ser respetada. Sicasí, munchos críticos afirmen qu'a pesar d'esta visión oficial, les actitúes asimilacionistas permanecen fondamente enraigonaes y la visión popular de les rellaciones de poder reales crea una situación na que, na práutica, esiste un nacionalismu chino que supón la dominación de les árees minoritaries por Haber y l'asimilación d'estos grupos minoritarios.
 
Mientres los [[años 1960|añoaños sesenta]] y [[años 1970|setenta]], el nacionalismu chino na China continental entemecer cola retórica del marxismu, y la retórica nacionalista se subsumió en gran parte nuna retórica internacionalista. Per otru llau, el nacionalismu chino en [[Taiwán]] trataba básicamente de caltener los ideales y l'heriedu de Sun Yat-sen, el partíu que fundó, el [[Kuomintang]] y l'anticomunismu. Ente que la definición de "nacionalismu chino" yera distintu na República de China y la República Popular China, dambes reclamaben territorios chinos como les islles [[Diaoyutai]].
 
Na [[Años 1990|década de 1990]] la meyora de la situación económica, la cayida de la [[Xunión Soviética]] y l'ausencia d'otra ideoloxía llexitimadora condució, según la mayoría de los analistes, a un resurdir del nacionalismu en China.
Llinia 59:
== Nacionalismu populista chinu ==
 
Mientres los [[años 1990|añoaños noventa]], los intelectuales chinos aldericaron el significáu políticu del ascensu del nacionalismu en China. D'estos alderiques remaneció un nacionalismu populista qu'afirma que'l nacionalismu antiimperialista dio a China un pervalible espaciu públicu pa la participación popular fora de les instituciones polítiques del país y que los sentimientos nacionalistes nuna situación poscolonial representen una forma democrática d'actividá cívica. Quien abogen por esta teoría promueven el nacionalismu como un ideal de política populista que zarra la llexitimidá democrática que mora na voluntá popular.
 
Los sos detractores, sicasí, critiquen el nacionalismu populista na China actual, especialmente'l que s'espresa n'Internet como una cultura na que los "guardias coloraos d'Internet" glayen obscenidades, non solo contra los "demonios estranxeros", sinón tamién contra moderaos y lliberales qu'avisen contra los peligros que'l nacionalismu puede suponer pa la modernización de China. El nacionalismu chino atopó apocayá una válvula d'escape nel sentimientu anti-xaponés.