Diferencies ente revisiones de «Italia fascista»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo enllaz
m Iguo plurales
Llinia 256:
Dempués d'esti mal papel Mussolini entamó un ataque a gran esguila sobre [[Malta]] (posesión británica) dende'l mes de xunetu, utilizando [[Regia Marina|les sos fuercies navales]] y la [[Regia Aeronautica]], sometiendo a la islla un duru [[Bloquéu (estratexa)|bloquéu]] aeronaval hasta anular los sos defenses y eventualmente tomala por asaltu. Los ataques italianos nun empleguen tol so potencial bélicu dende'l primer momentu y el gobiernu británicu llogra reforzar les defenses de Malta y enzancar más tou posible desembarco italianu.
 
Nel [[África Oriental Italiana]], les tropes italianes d'Eritrea y Somalia llanzaron en xunetu una rápida campaña contra les posesiones britániques de [[Kenia]] y el [[Sudán Anglu-Exipciu]], ganando dellos territorios en diches zones hasta'l mes de setiembre. En paralelu los italianos ataquen la [[Somalilandia Británica]] el [[3 de setiembre]] de [[1940]], aprovechando la so superioridá numbérica. Tres tres semanaselmanes de llucha, les guarniciones britániques de la zona fueron vencíes y tuvieron de sacupar la Somalilandia colando a [[Adén]] o rindise a los italianos.
 
=== Campañes coloniales y nel Mediterraneu ===
Llinia 285:
Magar la valentía de les tropes so mandu italianu, los británicos llogren avanzar y el [[5 d'abril]] de 1941 tomen [[Adís Abeba]], dos díes depués terminen d'ocupar tola mariña d'[[Eritrea]]. Les defenses italianes nos montes empiecen a flaquear ante la grave escasez de municiones y alimentos, polo cual el [[20 de mayu]] capitula en Amba Alagi el mesmu [[Amadeo II de Saboya-Aosta|duque Amadeo de Aosta]] con un numberosu contingente de soldaos italianos y nativos, al alvertise la inutilidá de la defensa. Con ello sume'l [[África Oriental Italiana]], anque dellos nucleos de resistencia siguiríen nel norte del [[Macizu etíope]] hasta la rindición final de los italianos en [[Gondar]] el [[27 de payares]] de [[1941]].
 
Al endurecer la resistencia de les fuercies griegues en Epiro, [[Adolf Hitler|Hitler]] viose entós obligáu a unviar ayuda militar a los italianos nel [[Reinu de Grecia]], pero la campaña balcánica de los italianos prosiguió hasta que la [[Wehrmacht]] xermana llanzó n'abril de [[1941]] la so campaña nos [[Balcanes]], [[Operación Marita|invadiendo exitosamente el Reinu de Yugoslavia y el Reinu de Grecia en tres semanaselmanes]], dempués de lo que les tropes italianes (d'actuación bien marxinal nesta fase de la llucha) ocuparon amplios sectores de [[Dalmacia]], [[Eslovenia]] y [[Montenegru]]. El [[OKW]] alemán dispon, sicasí, que les fuercies griegues capitulen namái ante la [[Wehrmacht]] en tantu'l [[Regio Esercito]] nun fuera'l real executor del trunfu final de la Exa.
 
Na guerra naval, la [[Batalla del Cabu Matapán]] del [[27 de marzu]] de [[1941]] remató n'otru atayante trunfu británicu qu'arrampuñó a la [[Regia Marina]] toa pretensión d'hexemonía nel [[Mediterraneu]] en causándo-y series baxes: Italia perdía dos destructores, tres cruceros y 3.000 homes, mientres les baxes britániques llindar a trés tripulantes d'un avión torpedero baltáu.