Diferencies ente revisiones de «Sarampión»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m Iguo plurales
Llinia 45:
La tresmisión del virus del sarampión asocede por contautu direutu o por gotitas infectaes provenientes de daquién enfermu, quien permanez infeiciosu trés a cinco díes antes de l'apaición de les erupciones hasta cuatro díes dempués. El virus enfusa nes célules epiteliales de la mucosa de les víes respiratories altes, como la [[orofaringe]] o, con menos frecuencia na [[conxuntiva]] de los [[güeyu humanu|güeyos]]. El virus llega al texíu linfoide y reticuloendotelial llocal en menos de 48 hores: [[amígdala palatina|amígdalas]], [[amígdala faríngea|adenoides]], [[timu]], [[bazu]], etc. y al restu de les víes respiratories altes, onde se reproduz aniciando una viremia inicial asintomática mientres los primeres 4 díes de l'andada. Esto ye polo xeneral acompañada d'una curtia apaición del virus nel sangre. Dempués d'unos 5-7 díes hai una segunda viremia, cola consiguiente infeición de la piel y les víes respiratories. Al décimu día del andada empecipia la respuesta inmune del güéspede y la producción del [[interferón]], que mengüen progresivamente la viremia, y apaez la erupción col [[exantema]] característicu y otros síntomes como [[tos]] y [[bronquitis]] aguda que definen el periodu exantemático de la enfermedá.
 
Al traviés de la invasión del virus nos [[linfocito T|linfocitos T]] y un aumentu de los niveles de sustances mensaxeres como les [[citocina|citoquinas]]sobremanera, [[interleucina-4]], instálase una debilidá inmune envernada del cuerpu. Mientres esa fase, d'aprosimao cuatro a seis semanaselmanes, pueden apaecer infeiciones secundaries.
 
L'organismu deféndese sobremanera con una inmunidá de tipu celular: los [[Linfocito T CD8+|linfocitos T citotóxicos]] y les [[Célula NK|célules asesines naturales]]. Los pacientes con inmunidá amenorgada, sobre la base d'un debilitamientu d'esta parte del sistema inmune, tienen un altu riesgu d'infeición per sarampión grave. Sicasí, demostróse qu'un sistema inmune debilitáu, que toma la área del sistema inmune humoral y non el celular, nun conduz a un mayor riesgu d'enfermedá. Col entamu de les erupciones, apaecen anticuerpos, primero de la clase [[inmunoglobulina M|IgM]] y darréu de la clase [[inmunoglobulina G|IgG]].