Diferencies ente revisiones de «Violeta Chamorro»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m Iguo plurales
Llinia 24:
En 1966 el so home Joaquín Chamorro y [[Fernando Agüeru Rocha]] miembros ambos del [[Partíu Conservador (Nicaragua)|Partíu Conservador]], fundaron la [[Unión Nacional Opositora]] (UNU), una coalición de los 5 partíos opuestos al [[somocismo]] pa ganar les eleiciones del [[5 de febreru]] de [[1967]] contra'l Xeneral [[Anastasio Somoza Debayle]], fíu de Somoza García y candidatu del oficialista [[Partíu Lliberal Nacionalista]] (PLN).
 
El [[domingu]] {{fecha|22|01|1967}} efectuóse la concentración de la UNU na Plaza de la República de Managua na que se produció la [[masacre de l'Avenida Roosevelt]] cuando la Guardia Nacional disparó contra los concentraos cuando estos dirixíense a la [[La Llomba (Palaciu Presidencial)|Casa Presidencial]] de la [[Llomba de Tiscapa]] pa protestar contra'l presidente [[Lorenzo Guerrero Gutiérrez]] y el xeneral Somoza Debayle. Envalórase que fueron asesinaes ente 1000 y 1500 persones). Nestos sucesos Chamorro foi deteníu xuntu con otru opositores. Dos semanaselmanes más tarde Somoza Debayle ganó les eleiciones y los 31 presos fueron lliberaos por una [[amnistía]] el 4 de marzu d'esi mesmu añu.
 
El 28 de marzu de 1971, Fernando Agüeru Rocha robló con Somoza el pactu Kupia Kumi (‘un solu corazón' en [[idioma miskito]]), nel [[Teatru Nacional Rubén Darío]] de Managua, pol cual entró a formar parte de la Xunta Nacional de Gobiernu. Chamorro vio esti pactu como una traición y condergar.{{cr}}