Diferencies ente revisiones de «Anemia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetros de plantía
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
Llinia 19:
La '''anemia''' defínese como una concentración baxa de [[hemoglobina]] nel sangre. Detectar por aciu un analís de llaboratoriu nel que s'afaya un nivel d'hemoglobina nel sangre menor de lo normal. Puede acompañase d'otros parámetros alteriaos, como amenorgamientu del númberu de [[glóbulos coloraos]], o amenorgamientu del [[hematocrito]], pero nun ye correctu definila como amenorgamientu de la cantidá de glóbulos coloraos, pos estes célules sanguínees pueden variar considerablemente en tamañu, n'ocasiones el númberu de glóbulos coloraos ye normal y sicasí esiste anemia.<ref name=a>[http://www.medynet.com/usuarios/jraguilar/Manual%20de%20urxencies%20y%20Emerxencies/anemia.pdf Ana Isabel Rosell Mas: ''Anemies''. Serviciu d'hematóloga del hospital universitariu Dr. Peset, Valencia (España).] Consultáu'l 15 de marzu de 2012.</ref>
 
L'anemia nun ye una enfermedá, sinón un [[Signu clínicu|signu]] que puede tar aniciáu por múltiples causes. El defectu de [[fierro]] preciede a l'apaición de l'[[anemia ferropénica]], que ye la causa principal de toles formes posibles d'anemia. CaracterizarCarauterizar por un descensu de les cifres de [[hemoglobina]], [[eritrocito|hematíes]] pequeños con poca cantidá d'hemoglobina nel so interior y cifres baxes de fierro nos depósitos (descensu de la [[ferritina]]). Produzse principalmente por [[Enfermedá gastrointestinal|patoloxíes gastrointestinales]] o, nel casu de les muyeres nueves, por [[menstruación|menstruaciones]] davezu bien abondoses; sicasí, cométese con frecuencia l'error d'atribuyir la presencia d'anemia ferropénica a los sangraos menstruales, ensin faer otres evaluaciones. Polo xeneral, l'anemia remanar inadecuadamente na mayoría de los pacientes, yá que nun se suel investigar el so orixe o la evaluación ye incompleta, llindándose'l médicu a alministrar tratamientos con fierro oral.<ref name=Bilbao2006>{{cita publicación
|apellíu= Bilbao Garay
|nome= Javier
Llinia 45:
** Procesu inflamatorio crónicu: l'aumentu de la producción de [[citoquina|citoquines]] (sobremanera la Interleucina-6) exerz un efeutu inhibidor de la [[eritropoyesis]], al aumentar la síntesis y lliberación d'[[hepcidina|hepcidina hepática]], que'l so mecanismu ye bloquiar la salida de fierro hepáticu, aumentar los almacenes de fierro nos macrófagos y menguar l'absorción intestinal de fierro. Amás el TNF-alfa y la interleucina-1 tán rellacionaos con una resistencia a la eritropoyetina.
** Fallu renal crónicu: principalmente por un amenorgamientu de la producción de eritropoyetina nel [[reñón]]. Anque secundariamente, por un acúmulo de [[metabolito]]s tóxicos y alteración del ambiente medular pa la eritropoyesis.
** Anemia aplásica: xeneralmente adquirida por consumu de [[fármacu|fármacos]] que xeneren una reacción autoinmune de los linfocitos T ([[bencenu]], [[metotrexato]], [[cloranfenicol]]) contra les célules precursores de eritrocitos y leucocitos (sacante de los linfocitos). CaracterizarCarauterizar por una [[pancitopenia]]. Esisten delles formes hereditaries, siendo la más común l'anemia de Fanconi, que se caracteriza por un defectu nel arreglu del ADN eritrocitario (BRCA 1 y 2, Rad51); ye de calter autosómica recesiva, alcontrada nel cromosoma 16.
* Eritropoyesis inefectiva
** Defectu na síntesis d'ácidos nucleicos