Diferencies ente revisiones de «Italia fascista»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
Llinia 57:
N'agostu d'esi mesmu añu los socialistes de [[Parma]], con sede nel cuartel de ''Oltretorrente'', entamáu polos socialistes ''Arditi del Popolo'' y empobinaos por [[Guido Picelli]] y [[Antonio Cieri]], llograron aguantar a los ataques de les escuadres fascistes, comandadas por [[Italo Balbo]], que-yos afrellaron con armes de fueu.
 
Los gobiernos lliberales y conservadores refugaben una alianza colos socialistes pero tamién col acabante crear [[Partíu Popular Italianu (1919)|Partito Popolare]], al cual tachaben de [[clericalismu]], ente que los lliberales y conservadores queríen caltener el [[laicismu]] qu'había caracterizaoscarauterizaos a los políticos italianos dende 1870. L'amenaza del [[fascismu]] quebró tolos cálculos políticos anteriores, pos los socesivos gobiernos de Bonomi y [[Luigi Facta|Facta]] refugaben un enfrentamientu colos [[camises negres]]. Tarreciendo que los fascistes causaren una guerra civil, [[Luigi Facta]] trató de realizar una manifestación patriótica'l [[4 de payares]] de 1922 pa festexar el trunfu italianu na [[Primer Guerra Mundial|Gran Guerra]] con ayuda del ultranacionalista [[Gabriele D'Annunzio]], polo cual Mussolini decidió forzar una toma del poder.
 
=== La Marcha sobre Roma ===
Llinia 369:
 
== Arte, cultura y formación ==
Tán venceyaos al fascismu nomes d'artistes italianos como [[D'Annunzio]], [[Marinetti]], [[Giacomo Balla]], [[Carlo Carrà]] y munchos otros, según compañeros de viaxe de la talla del poeta estauxunidense [[Ezra Pound]]. Primeramente la Italia fascista cuntó col beneplácto de numberosos artistes locales que víen nel fascismu una poderosa "rebelión contra la razón" de corte antiintelectual, lo cual yera unu de los principales postulaos artísticos del [[futurismu]], movimientu artísticu nacíu n'[[Reinu d'Italia (1861-1946)|Italia]] en [[1909]]. Esactamente, según los futuristes [[Filippo Tommaso Marinetti|Marinetti]] y [[Antonio Sant'Elia]], el futurismu caracterizarcarauterizar por "el movimientu agresivu, la velea febril, el pasu ximnásticu, el saltu peligrosu y la bofetada irreverente", xuntu con una esaltación de l'aición, de la teunoloxía y de la violencia, en refugu a'l costumes propies de la burguesía y l'aristocracia.
 
Tales idees causaron que, al advenimiento del réxime fascista n'Italia, munchos artistes de la escuela futurista vieren con especial almiración les idees de Mussolini, qu'amosaba les "virtúes" que los futuristes reclamaben al arte: la fuercia, la rapidez, la velocidá, la enerxía, el movimientu, la deshumanización.