Diferencies ente revisiones de «Manuel A. Odría»

Contenido eliminado Contenido añadido
m nomes propios
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
Llinia 4:
Odría foi un militar de destacada trayeutoria: participó como Xefe d'Estáu Mayor mientres la [[Guerra del 41|guerra peruanu-ecuatoriana de 1941]], actuando na [[batalla de Zarumilla]]. Foi dempués Ministru de Gobiernu y Policía del gobiernu de [[José Luis Bustamante y Rivero]], a quien destituyó en 1948, asumiendo entós el control absolutu del gobiernu, que reprimió duramente a los opositores, especialmente apristas y comunistes. El so periodu conozse históricamente como'l [[Ochenio de Manuel Odría|Ochenio de Odría]] y estrémase en dos fases: la Xunta Militar de Gobiernu (1948-1950) y la Presidencia Constitucional de la República (1950-1956).
L'alministración del Xeneral Odría caracterizarcarauterizar por ser progresista y d'enraigono nacional, basáu nel [[pragmatismu]] y el [[nacionalismu]]. Merecen destacar la so gran obra educacional y de seguridá social, según la relativa recuperación económica y financiera del país, favorecíu en parte por una beneficiosa coxuntura internacional: la [[guerra de Corea]], que traxo un aumentu les esportaciones y el repique de los sos precios. La crisis económica empezó a arreciar a finales del so gobiernu y foi el so socesor, a quien-y cupió enfrentar la so solución. El so lema foi «Fechos y non pallabres» que depués lo cristalizó en «Salú, Educación y Trabayu». Impulsó un ambiciosu programa de construcciones monumentales de formigón armao, lo que traxo de resultes un plenu emplegu y consecuentemente una momentanea paz social. Foi según alzáronse grandes unidaes escolares (G.O.Y), [[universidaes]] nacionales, edificios públicos, complexos de vivienda, hospitales, hoteles, pontes y estadios como'l [[Estadiu Nacional de Lima]], según [[autopista]]s como la [[Panamericana]], obres toes de gran valumbu que modernizaron al país a pasos axigantaos, pero so una ferrial gobiernu militar de derecha, enérxicamente ''antiaprista'' y ''[[anticomunismu|anticomunista]]''. Coles mesmes, esta bayura d'obres públiques y la falta d'una fiscalización aniciaron inevitablemente una xigantesca [[corrupción política|corrupción pública]], de la que se beneficiaríen tanto Odría como los sos allegaos, y que la so investigación safó al transar col so socesor [[Manuel Prado y Ugarteche]] la torna a la democracia en cuenta de una total impunidá. Darréu Odría intentó recuperar la Presidencia per medios democráticos en dos oportunidad: nes eleiciones presidenciales de 1962 y nes de 1963, pero nun llogró les sos aspiraciones, rematando asina la so carrera política.
 
Nel Perú remémbrase esti réxime como'l de les “grandes obres públiques” que dieron trabayu a miles de peruanos y que fixo vivir al país nuna bonanza económica pasaxera. L'escritor [[Mario Vargas Llosa]] ambientó la so célebre novela ''[[Conversación en La Catedral]]'' (1969) nel Ochenio de Odría, dando énfasis a la represión política y a la corrupción de los militares aliaos cola oligarquía.