Diferencies ente revisiones de «Mecánica cuántica»

Ensin cambiu de tamañu ,  hai 4 años
m
Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
Llinia 49:
La teoría cuántica foi desenvuelta na so forma básica a lo llargo de la primer metá del [[sieglu XX]]. El fechu de que la enerxía intercambiar de forma discreta poner de relieve por fechos esperimentales como los siguientes, inesplicables coles ferramientes teóriques anteriores de la mecánica clásica o la electrodinámica:
 
[[Archivu:HAtomOrbitals.png|300px|thumb|Fig. 1: La [[función d'onda]] del [[electrón]] d'un átomu d'hidróxenu tien niveles d'enerxía definíos y discretos denotados por un númberu cuánticu n=1, 2, 3,... y valores definíos de [[momentu angular]] caracterizaoscarauterizaos pola notación: s, p, d,... Les árees brilloses na figura correspuenden a densidaes elevaes de [[probabilidá]] d'atopar l'electrón en dicha posición.]]
 
* Espectru de la radiación del [[cuerpu prietu]], resueltu por [[Max Planck]] cola cuantización de la enerxía. La enerxía total del cuerpu prietu resultó que tomaba valores discretos más que continuos. Esti fenómenu llamóse cuantización, y los intervalos posibles más pequeños ente los valores discretos son llamaos ''quanta'' (singular: quantum, de la pallabra llatina pa «cantidá», d'ende'l nome de mecánica cuántica). La magnitú d'un cuanto ye un valor fixu llamáu constante de Planck, y que vale: 6.626 ×10<sup>-34</sup> [[xunetu (unidá)|xunetos]] per segundu.